Vanmorgen heb ik de 13 weken echo gehad en ben nu precies 13 weken. Mijn placenta ligt alleen precies voor de uitgang. De echoscopiste gaf aan dat een vaginale bevalling dan niet mogelijk zal zijn als de placenta zo blijft liggen. (Vind ik helemaal niet erg maargoed dat even ter zijde) Ik ben even benieuwd of er meer dames hier zijn die dat ook hadden bij de 13 weken echo. En is hij alsnog verschoven?
Ik heb net met 12w en 2 dgn een echo gehad, en toen vroeg ik er nog naar. Ze zei dat er nu echt nog niks over te zeggen is of dat je baarmoeder nog zo'n eind groeit en de plek van je placenta dus ook opschuift. Dus zal bij jou toch ook wel het geval zijn denk ik? Tenzei het onderste gedeelte niet mee groeit, als het tuutje van een ballon zeg maar... Ben nu wel benieuwd, ik lees ook even mee
Vriendin van mij had ook de placenta voor de uitgang liggen met 13 weken. Nu 30 weken en is netjes mee omhoog gegroeid en kan gewoon vaginaal bevallen. In 9 van de 10x groeit de placenta gewoon netjes mee omhoog.
Helaas nog geen idee hier. Voor mij ook compleet nieuw. Ik kreeg met de 13 weken echo te horen dat mijn placenta voor ligt, verder niks. Dacht ok, dus zal de uk wat later en misschien minder goed voelen. (Dat is niet zo, mevrouw is al flink aanwezig. Meer dan haar zussen zelfs!) Bij de 20 weken echo kon ze niet goed bepalen of ie nu wel of niet voor de uitgang ligt (vollere blaas was fijner geweest zei ze?) Nu moet ik terugkomen met 32 weken voor een extra echo. We gaan het zien, ik denk en hoop zelf dat ik natuurlijk kan bevallen.
Ik had dat met 20w echo. Is helemaal omhoog verschoven. Dus zou er met 13w nog geen grote conclusies aan hangen hoor.
Ik heb daardoor een geplande keizersnede gehad. Bij mij is hij niet mee omhoog gegroeid. Was eigenlijk wel heel relax
Bij mn laatste 2 zwangerschappen placenta voor gehad en beide keren was ie mooi naar boven getrokken. Maar dat maakte in mijn geval niets uit
Bij mij met de 20 weken echo, dat hij erg dichtbij lag. Het was te vroeg voor definitieve uitspraken omdat hij inderdaad nog naar boven kon groeien, dat verwachtte ze ook. Maar ik moest er rekening mee houden dat het alle kanten op kon; 1 bleef te dichtbij en werd een keizersnede 2 ver weg genoeg voor vaginaal maar dan wel in het ziekenhuis 3 helemaal genoeg naar boven gegroeid voor een thuisbevalling Bij 32 weken een extra echo gehad om de progressie te zien en een prognose te maken. Helaas lag hij bij mij nog steeds vrij dichtbij maar ik weet niet meer precies hóé dichtbij. Omdat toen bleek dat ik Vasa Previa had dus over die placenta hebben we het niet echt meer gehad.