Hoi hoi! Ik heb gisteren een kuur van 3 dagen vrij zware antibiotica gekregen. (3 pillen) Ik heb de 1e pil gisteren voor het eten genomen, zoals voorgeschreven, maar ben na het eten meer dan een uur kots en kotsmisselijk geweest. Staat ook ik de bijsluiter dat het heel vaak voorkomt. Nu is het gelukkig maar 3 dagen, maar leuk is anders. Kan ik iets doen/eten om de misselijkheid te voorkomen?
Ik heb er helaas veel ervaring mee en wat bij mij hielp was om de pil op de helft van de maaltijd in te nemen (ik ontbijt altijd met 4 boterhammen met kaas en nam 'm dan dus na 2 boterhammen in) Nu is elke antibiotica natuurlijk anders (ik had altijd kuren van minimaal 6 weken) dus ik weet niet of dit bij jou helpt. Een ander middeltje tegen misselijkheid is gemberthee maken. Gewoon zo'n stuk gemberwortel bij de groenteboer halen en daar plakjes van in kokend water gooien. Even laten trekken en dan opdrinken. (technisch gezien is het dus eigenlijk geen thee, haha, maar het hielp bij mij wel!) Succes ermee. Het is erg vervelend!
Ik had het een tijdje terug ook. Kwam ik op controle bij de huisarts en die zegt; had maar gebeld dan hadden we iets anders kunnen voorschrijven.. Dus, wellicht ff checken?
Coca cola. Prik eraf halen en over de dag kleine slokjes nemen. Wordt vaak voorgeschreven bij buikgriep en aan mensen die zwanger zijn en misselijk of mensen die misselijk zijn na bijv chemo therapie.
Dank jullie wel, ga straks proberen het tussen het eten door te nemen! @Lilalief; de huisarts zei dat het beter was om deze te nemen, zolang ik het binnenhoud, dan te switchen naar een andere soort...
Innemen tijdens het eten, en met melk. Dat helpt bij mij in ieder geval. Ben sinds gisteren ook weer met AB gestart.
Niet elke ab mag met melk dus wel eerst even de bijsluiter of apotheek vragen daar over . Maar inderdaad tijdens het eten en goed bij drinken en als het maar een uur is dat je misselijk bent zeg ik je bent al op de helft dus even door bijten , maar vervelend is het wel.
Ik ben ook heel erg misselijk geweest van antibiotica, ook erg van moeten overgeven zelfs. Wat bij mij heel erg hielp was van te voren een klein beetje 'licht' eten. Met licht eten bedoel ik dan iets van een cracker of beschuitje met kaas ofzo. Antibiotica zelf innemen met een beetje vla of yoghurt (als dat mag) en een glas water erbij drinken. Daarna een uur lang rechtovereind zitten (liggen of schuin hangen op de bank maakte het erger) en dan na een uur nog een klein beetje licht eten. Deze tips had ik van de apotheek gekregen en hielpen erg goed.
Oeh ja dat zijn inderdaad misselijk makers. Ik ging altijd meteen liggen. Verder hielp er bij mij niet veel.
Ik heb dat ook eens gehad met antibiotica en heb toen andere gekregen omdat het te zwaar voor me was!
Heb 3 weken achter elkaar antibiotica gehad en ook 3 verschillende maar van alle 3 misselijk en diarree. Moet zeggen dat de misselijkheid in week 3 minder werd en begon hem Toen tussen de maaltijd in te nemen dus in een gevulde maag maar nog wel als ik bezig was met eten. Hierdoor verdween hij sneller uit de maag had ik het idee en minder misselijk. De eerste dagen was ik zo misselijk dat ik net als in de zwangerschappen spontaan moest overgeven. Gewoon uit het niks. Had longontstekking en had toch al geen reserves meer