Ik heb over een rekening van 33,14 euro een brief gekregen van een incassobureau met 62 aan administratie- en incassokosten Klopt dit? Mij lijkt dit bedrag namelijk veel te hoog.. In totaal moet ik nu 96,92 betalen ( incl 1,78 rente?)
Dit kan best kloppen. Vaak betaal je heel hoge bedragen aan incassokosten. Bijv. het bedrijf wat mijn tandartsrekening verstuur rekent minimaal 45 euro aan kosten ook al is de originele rekening maar 20 euro.
het incassobureau vraagt gewoon een vast tarief en het maakt hen niet uit of ze bij jou 5 euro of 500 euro moeten halen. het kan dus best kloppen
Als de vordering van na 1 juli 2012 was mag er maximaal 15% incassokosten berekend worden over de hoofdsom met een minimum van 40 euro, dus niet inclusief de rente. De rente mag apart berekend worden. In jouw geval zou de maximale incasso 33 euro (oorspronkelijke som)+ 40 euro (minimale incasso) + 1,78 rente mogen zijn Voor vorderingen van voor 1 juli 2012 gelden de oude regels, waarbij er geen beperking was. Echter de rechters gebruiken meestal de kosten uit het rapport Voorwerk II en dan mag er in jouw geval 44 euro incassokosten in rekening gebracht worden. Dus maak bezwaar over de administratiekosten. Maar ze brengen je 18 euro (of 14 euro) te veel in rekening dus het is nog niet helemaal schandalig.
Incassokosten zijn niet mals dus vermoed dat het klopt. Voor de zekerheid kan je natuurlijk altijd even bellen.
Laat me raden....het incassobureau heet: Vesting Finance? En nee deze kosten zijn niet juist. Ze proberen je 29.95 aan dossierkosten af te troggelen waar ze geen recht op hebben. Ik heb van hun een mailltje gehad waarin ze zichzelf hebben verraden. Als het echt om dit incassobureau gaat dan mag je me even pb-en, dan stuur ik je een kopie van dat mailtje en nog een link met wat tips hierover.
Nee dit mag niet! Tot 100 euro mag een incassobureau 15 tot 40 euro incassokosten reken. Let op! Sommige bedrijven durven dit ook te rekenen onder de noemer buitengerechtelijke incassokosten. Alleen incassobureau's en deurwaarders mogen dit soort kosten in rekening brengen. Laat je niet bedriegen, want betaald is betaald. Je krijgt het echt niet meer terug! Door schade en schande wijzer helaas ....
Ja Vesting finance zijn echt erg, maar ook wel een beetje dom. Ik was namelijk niet akkoord gegaan met hun hoge bedragen en heb gevraagd naar de staffel die zij gebruikte. Daarnaast ook meteen gemeld dat ik bereid was het uit te vechten bij een kantonrechter. Ze stuurde mij toen een mailtje met het staffeloverzicht, maar ook met een mededeling die alleen voor personeel bedoeld was. Dit was wat er stond: Probeer altijd de volledige vordering binnen te krijgen. Ons salaris wordt uiteindelijk betaald van de incassokosten die wij incasseren. Lukt dit niet,omdat de debiteur met rechtspraak.nl, kieskeurig, rechtswinkel etc aan komt dragen en heel erg moeilijk gaat doen, dan kun je overwegen de dossierkosten te laten vervallen of met minder aan kosten genoegen te nemen. Overleg dit met elkaar of de senior. Als het betekent dat je met onderhandelen iets binnen kan halen, in plaats van niets, is dat natuurlijk altijd beter. Dus beste mensen, niet meer zomaar iets betalen, maar eerst even uitzoeken wat je werkelijk verschuldigd bent. De wet heeft daar hele mooie tabellen voor en daar kun je precies uit aflezen wat je verschuldigd bent. Het is natuurlijk altijd beter om ervoor te zorgen dat je op tijd betaald, maar soms gaat dat niet. Maar betaal nooit teveel aan dat soort malafide bureaus die denken dat zij de wet mogen veranderen.
Op het overzichtje staat Incasso opdracht van bon prix Aan hoofdsom. .......... 33,14 Administratie-en incassokosten.......... 62,00 19,80% rente t/m 12-12-2012 ......... . 1,78 Tot op heden door u voldaan. ......... . 0,00 Overige vereveningen. ........... 0,00 Totaal door u verschuldigd. ..........96,92 Incassokosten mogen dus maximaal 40 zijn? Maar die administratiekosten die ze samen rekenen dan? Deze brief is van een incassobureau.. Heet EOS
Hou even in de gaten of je op deze manier geen negatieve bkr registratie hebt gekregen! Dit bleek bij een vriendin het geval toen te zijn toen ze ern hypotheek aan ging vragen (en dus niet kreeg). Maakte niets uit dat het bedrijf (otto in haar geval) al was afbetaald, die A melding hadden ze geopend en daar zat ze dan...
Lekker slimme medewerker die dit meestuurt Overal delen dit bericht, dat zal ze flink wat salaris kosten
Ja ik ga maandag ook snel langs de bank om te controleren! Zou wat zijn om voor een lullig klein bedrag (waarvan ik dacht dat allang betaald was) een bkr registratie te krijgen haha
Administratiekosten zijn sowieso niet meer verplicht De nieuwe incasso regel is van 37 incassokosten naar 40 gegaan Buiten dat ontvang je eerst een aanmaning met 10 euro kosten, waarin een termijn word gesteld dat de betaling binnen moet zijn. Als dit niet gebeurd krijg je een ingebrekestelling met 40 euro incassokosten 62,00 vind ik wel een raar bedrag, zou het indd even uitzoeken en de voorwaarden/incassoregels opvragenvoordat je betaald. In de tijd dat het uitgezocht word, zou ik wel vragen of ze de factuur in dispuut willen zetten! Anders blijven de brieven doorlopen Je krijgt dan nog een aankondiging rechtsmaatregel en daarna volgt een dagvaarding! Dit brengt veeeeeel meer kosten met zich mee.