nergens zin in!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Momfulness, 18 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

Hoi dames,

Vandaag had ik eigenlijk heel veel moeten doen. De was, poetsen, boodschappen.
    Ik heb nog helemaal niets gedaan en heb daar ook helemaal geen zin in. Het ook helemaal geen energie...
    Nu moet ik om 14.00 uur bij de vk zijn dus ik moet me zo wel aankleden en sleep dan ook maar even de boodschappen mee. Maar ik zie daar nu al tegenop.
    Nou ik kom maar eens van de bank af. Had zelfs mijn dekbed meegesleept naar beneden.

Hebben jullie dit ook weleens sinds jullie zwanger zijn?

Liefs Luna

2. ch28

ch28 Actief lid

23 sep 2008
    494
    0
    0
    Hoi,

Ik heb dit ook regelmatig sinds een week of 2, erg irritiant. Maar daar staat tegenover dat ik op andere dagen weer wel van alles doe. Het zullen de hormonen wel zijn denk ik :D

Groetjes en succes met boodschappen doen en bij de vk!

3. sanneke1982

sanneke1982 Actief lid

6 nov 2008
    217
    0
    16
    Hey
    Know the feeling ;)
    Dan "plan" ik in het weekend bijvoorbeeld boodschappen doen, ramen lappen en frigo uitkuisen ... wat doe ik dan? Niets!
    Heb dat al heel mijn zwangerschap!
    En om te gaan werken heb ik het nog het moeilijkst bah!! daar heb ik vaak geen zin in en mijn concentratie is op vele momenten gewoon zoek!!!

4. caroline16

caroline16 Niet meer actief

heel herkenbaar! ik heb dat ook al een aantal weken, plan dan van alles in en doe uiteindelijk gewoon niks.. Manlief doet gelukkig wel wat dingen in huis, maar ik kan er niet tegen om hem dat te zien doen, dat zijn mijn taken.. zo lijkt het net alsof ik een luilak ben en dat ben ik niet!

Maar indd, zullen de hormonen wel zijn, hopelijk is dat snel weer voorbij hahaha!

5. mereleva

mereleva Lid

22 apr 2009
    9
    0
    0
    Ik ben vandaag nog luier dan lui. Ik wil niets, ik wil niet eten, ik wil gewoon in bed liggen.

Maar ja..ik heb 2 kinderen waarvan er 1 naar school moet en 1 met wie ik net naar het CB moest. En ook vanavond moet er gegeten worden, dus boodschappen doen.
    Helaas heb ik geen kabouters die voor mij willen stofzuigen, keuken opruimen, strijken e.d.

Ik ga mijzelf nu een schop onder mijn ding verkopen want anders staat er niets op tafel.

Morgen heb ik het hele rijk alleen, de 1 naar school de ander naar de creche. En dit gebeurt mss 1 x per jaar want dan kan ik even bijslapen.

6. MijnKleine

MijnKleine Fanatiek lid

13 jan 2009
    1.521
    0
    36
    Dressuur amazone & instructrice
    Zuid Limburg
    Oh ik heb het juist helemaal omgekeerd, omdat ik door de BI eigenlijk niks kan ben ik de hele dag hyper en wil van alles doen maar het gaat niet. Misschien moeten we eens een dagje ruilen :D ;)

7. Inkiewinkie

Inkiewinkie Actief lid

5 feb 2009
    467
    0
    0
    Poppenmaakster
    Noord-Holland
    Ik ben ook zo'n futloos figuur de laatste tijd. :oops:
    Zaterdag heb ik 4 overhemden gestreken en dat was een enorme prestatie vond ik zelf. Ben daarna afgepeigerd mijn bedje weer ingekropen.
    Door de week gaat het wel, ik werk elke dag en dan móet je je nest wel uit en iets gaan doen. Maar ik ben soms maar wat blij dat het wat rustiger is op de zaak de laatste tijd. Stel je voor dat ik echt iets moet gaan doen #-o
    Ik tel af tot donderdag, lekker 4 daagjes vrij en lekker niksen!

8. Momfulness

haha nou zo te lezen ben ik dus niet de enige die zich soms de dag door moet slepen.
    Wel merk ik dat je maar beter aan de luiheid toe kunt geven en dan je taken maar beter even kunt uitstellen. Ik heb vanmiddag toch na de vk nog even de supermarkt in geweest en heb nog gekookt en een beetje gepoetst. Wel een fijn gevoel als het weer gedaan is. Heb alleen nog 3 wasmanden met schone was die gevouwen moet worden, maar dat komt dan wel weer.
    Kreeg er ook wel energie van dat het bezoekje aan de verloskundige weer goed is verlopen. Er klopte weer een fier hartje en mijn bloeddruk was weer beter.

Nou mede-luilakjes. Laten we ons er maar gewoon bij neerleggen dan. Als we straks bevallen zijn hebben we nog genoeg te doen :)

9. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Helaas werk ik fulltime, dus kan ik maar weinig toegeven aan mijn futloosheid, maar ik heb er dus ook vaak last van :( In het weekend zou ik dan wel kunnen niksen, maar dat kan ik dan ook weer niet als ik zie hoeveel mijn man doet. Ik vind al dat ik zo weinig doe momenteel, dus wil niet dat alles op hem neerkomt. Nou ja, komend weekend maar proberen een beetje te luieren ;)

10. Meryl

Meryl Bekend lid

30 jan 2009
    737
    0
    0
    hihihi zo herkenbaar dit!!!! Merk ook dat de 'passiviteit' is toegeslagen bij mij...eigenlijk de gehele zwangerschap al...(hmm). Heb wel een paar goede dagen gehad, die pakte ik dan ook meteen aan, ging als een wervelwind door het huis. Heb dit weekend maar gewassen (sokken waren op ;) het lukt gewoonweg niet...gelukkig vangt mijn vriend ontzettend veel op, de schat! Soms schaam ik me er wel voor, ben normaal lekker energiek van aard! Maar goed, we moeten ons er maar een beetje bij neerleggen vrees ik, het lichaam geeft toch wel duidelijke signalen af merk ik....
    Merk dat ik eigenlijk al blij moet zijn dat ik gewoon iedere dag naar mijn werk ga :( (ben wel echt een zombie in de avonduren en het weekend)...kreeg normaal juist zoveel energie van mijn werk...

Maak me soms wel zorgen over dat ik nog niets gedaan heb voor wat betreft het kamertje...ben nu net over de helft van mijn zwangerschap en krijg toch al de kriebels...'ik moet dit nog, dat nog'....WHAAAAAAAAHHHHH!!!! Herkennen anderen dit ook?

11. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    Kinderopvang en dierengeneeskunde
    arnhem
    hier ook, ben altijd dood op en slaap als doornroosje.
    en wanneer het me even lukt om het huishouden te doen of te werken dan heb ik er de volgende dag al spijt van. maar ja, we moeten door dames. (verlang nu al weer naar mn bedje..)

12. Belle

Belle Fanatiek lid

7 nov 2005
    1.380
    1
    0
    Verpleegkundige, columniste
    Amsterdam
    Yep, hier hetzelfde. Over twaalf weken ben ik uitgerekend, maar het kamertje voor ons kindje is nog steeds een rommelkamertje (al wordt hij wel steeds leger). Over twee weken komen mijn ouders helpen klussen, dus dan moet hij helemaal leeg zijn. Ik hoop dat we het redden... We hebben al een buffetkastje in huis dat dienst gaat doen als commode, en de rest van de meubels wordt IKEA. Dus als het moet dan is het zo ingericht, maar ik maak me er toch zorgen om, vooral ook omdat ik zelf zo weinig energie heb om dingen te doen.

Ik werk gelukkig niet fulltime, maar mijn lichaam heeft gewoon heel veel energie nodig voor het laten groeien van mijn wonderkindje. En dat betekent dat ik thuis alleen het hoogstnoodzakelijke kan doen. Gisteren heb ik de hele ochtend geslapen (was ook wel nodig, want ik kon 's nachts amper slapen nadat er één of andere aso met keiharde muziek door de straat was gereden) en 's middags heb ik twee wassen gedraaid, gedroogd en gevouwen, een paar dingen uit het babykamertje weggehaald en een maaltijd gekookt, en toen was het alweer op.

Maar ja... Het laten groeien van een gezond kindje is nu mijn hoofdtaak, dus de rest moet ik maar een beetje improviseren. Gelukkig heb ik een lieve, meedenkende man in huis, dat scheelt al een hoop.

Belle, zombie.

13. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

15 nov 2007
    4.760
    0
    0
    Heel herkenbaar. Bij ons heeft de bank een heel grote kuil aan 1 kant. Gewoon omdat ik daar altijd en bijna de hele dag zit. :) Het is dat ik nog een kleintje heb rondlopen die ook de aandacht nodig heeft, anders had de kuil nog groter geweest. Succes nog met de zwangerschap!

14. Momfulness

meiden, gisteren las ik dit.

"voor degene die dacht "het zwanger zijn" er wel even naast te kunnen doen. Gewoon erbij, die heeft het goed mis. Je bent zwanger en daar draait het om. Alles wat daarbij komt is letterlijk bijzaak op dit moment.".

Dat motto ga ik maar eens nastreven!

Vandaag kom ik op het werk. Is er een zieke. Moet ik 2 vergaderingen overnemen. Ik heb gezegd is goed, maar dan werk ik volgende week wel 1 dag thuis.
    Verloskundige zei gisteren al dat het misschien verstandig is minder te gaan werken i.v.m. harde buiken. Dat doe ik nog even niet maar dit is dan weer het andere uiterste.
    :cry: :cry:

15. D1Moshe

D1Moshe Lid

23 okt 2008
    43
    0
    0
    Secretaresse
    Zwolle
    Ja ik herken het, ik heb ook echt nergens zin in! gelukkig bijna met verlof, dan ga ik er echt van genieten niks meer te doen.

16. Sannah

Sannah Lid

27 apr 2009
    92
    0
    0
    ow wat heerlijk om te lezen al jullie verhalen! het ligt dus niet aan mij!! ;)
    ik ben ook nog eens de hele dag misselijk dus kom nergens aan toe.... af en toe een afwasje of was opvouwen. maar er ligt al een dikke week een stapel strijkgoed die ik normaal gesproken meteen wegwerk!
    ik voel me zo'n lui varken soms!! maar het blijkt hier ook invloed te hebben op de misselijkheid: hoe rustiger ik me hou, hoe minder misselijk...
    nou, rustig aan, mama's! en sterkte voor wie moet werken en/of al kids heeft rondschuiven!

Deel Deze Pagina