Al een paar weken merk ik dat ik wat stijver ben in mijn bewegingen dan voorheen. De laatste week lijkt dit steeds erger te worden en vooral mijn benen en rug hebben het zwaar. In mijn benen zit vooral een zwaar gevoel, alsof ik mijn lijf echt vooruit moet slepen (en dit gaat traag, kost veel inspanning). Vooral als ik net ben opgestaan. Mijn rug speelt vooral op als ik lange tijd in eenzelfde houding heb gezeten of op een minder fijne stoel. Dat laatste lijkt me wel verklaarbaar. Maar dat trage/zware gevoel in mijn benen en die spierpijn (ook in armen en nek)...hoort dat erbij? Is dat normaal voor deze duur van de zwangerschap en is het gewoon een gevolg van 14 kilo aankomen en 'wat met je meedragen'. Of is het een klacht waar ik iets mee moet? Herkent iemand het? Of heeft iemand misschien tips?
Hey Hey, Heb ik ook gehad, 1 op andere dag word je wakker en een mega spierpijn in de benen. Dit Konden volgens mijn vk toen...aan de houding liggen, je gaat waarschijnlijk anders lopen. En gebruik je je spieren dus anders of meer. Maar in de nek enz geen idee...alleen spierpijn in benen gehad hier. Ook maar 2 dgn, toen was het over. Maar erg vervelend.