Dag dames, Ik vroeg mij af of er meiden zijn die net als ik erg misselijk worden door de stijging van het progesteron na de eisprong? Een week na de eisprong is dit hormoon op z'n hoogst, daarna neemt het af en hierdoor ga je een week later menstrueren. Een week na de eisprong is de misselijkheid nog net de handelen voor me en een dag later is het gedaan en voel ik niks meer. Meteen weet ik dan ook dat de poging wederom mislukt is. Ik kan er de klok op gelijk zetten zeg maar. Mocht er een bevruchting en innesteling zijn dan neemt het hormoon HCG, dat door het vruchtje geproduceerd wordt, de werking van het progesteron over en daardoor lijkt het mij aannemelijk dat ik hierdoor ook misselijk zou blijven als het raak is. Nu vraag ik me af of er ook meiden zijn die, net als ik, misselijk waren na de eisprong, maar niet meer na de positieve test? PS: Ik denk sowieso dat ik 9 maanden boven de pot kan gaan hangen, maar dat ter zijde
Hier sinds een paar maanden van een week na de eisprong tot een (paar) dag(en) voor de menstruatie misselijk. Sinds die tijd ook veel buikpijn, die in de laatste week van de cyclus, tegelijk met de misselijkheid, het ergst is. Of het van de progesteron komt? Ik weet het niet. Heb hier helaas ook nog geen positieve test helaas, dus dat kan ik niets over zeggen.
jep ik ook ik dacht dat het door het ontpillen kwam, maar nu ik dit lees, herken ik het precies. ik heb ook niet zo`n eetlust ineens en na het avondeten krijg ik zo`n vlaag van misselijkheid. (zit nu een paar dagen na mijn ei)
Ok maar jij weet niet of je dan ook zo misselijk bent als het raak is of in de tweede week van de lf?
Hier ook altijd misselijk na ei, voel ook altijd aan wanneer dat over is en dan denk ik altijd weer deze ronde is weer verloren. En inderdaad klopt wat bij mij, 2 rondes geleden bleef ik misselijk en had ik positieve test, helaas eindigde dit in mk. Ik heb ook idee dat het wanneer ik zwanger word en mag blijven het pothangen word.
Oo lasas bedankt voor je reactie! Wat vervelend dat het mis is gegaan meis. Omg dat is niet fijn dus he dat pothangen. Hopen dat medicijnen dan helpen he! We gaan duimen voor een plakbaby!