ik ben begin mei opgenomen in het ziekenhuis ivm uitdroging .......ik gaf zoveel over dat ik niks meer binnen hield ..... eenmaal in het zh het bekende vocht infuus en eerste 24 uur niks eten en drinken .....na 24 uur eten weer op starten .....dat bleef alleen bij beschuitjes .....de volgende ochtend begon ik weer uit het niks te braken ..........en toen is er dus een maagsonde bij mij aangesloten ....ik heb van dinsdag tot en met vrijdag de sondevoeding gehad ...ben hier ook mee naar huis gegaan .....ik kon alleen het slangetje niet verdragen en bleef overgeven ......hierna ging het redelijk goed .....op een gegeven moment voelde ik me zelfs beter ......maar toen begon ik weer te braken ....vooral in de ochtend ........ het is nu zelf zo ver dat ik pas met het avondeten wat eet ....en dan nog niet veel ....het komt ook wel eens oor dat ik trek in iets lekkers heb bijv een patatje of mac....dat eet ik dan ook wel (alleen s'avonds ) maar dan blijft het bij 3 happen en zit ik weer vol ...... ik baal gewoon zo dat het nog steeds niet over is .........ik zit hierdoor nog steeds in de ziektewet want ik heb bijna geen puf om iets te doen .....als ik bijv naar de zolder loop voel ik mijn hart in mijn keel bonken ...... het valt me ook op dat ik sneller overgeef van vieze luchtjes ,........dan zegt mijn man weer dat het tussen mijn oren zit ....maar ik kan er niks aan doen ...ik moet gewoon overgeven ...vind het zelf ook niet grappig .... ik heb wel zetpillen en medicijnen hiervoor ....medicijnen helpen beter ....ik geef dan niet over maar zit wel keimisselijk te wezen .... ik dacht gisteren laat ik drinkvoeding proberen bv nutridrink ....toen bleek dat dit ook weer niet mag tijdens de zwangerschap ......zucht ik weet het echt niet meer .... zijn er meer mensen die hier ervaring mee hebben ?
Hoi Sybje, wat ontzettend vervelend zeg! Ik heb niet echt tips voor je, want volgens mij heb je alles al geprobeerd. Je hoort helaas bij een klein percentage die langer dan 3 maanden en heftiger misselijk zijn. Heb je trouwens gembertabletten of thee van gember geprobeerd? Dit is een van de middeltjes dat sommigen helpen. Verse muntthee schijnt ook te helpen. Baat het niets, schaadt het niet. Mijn moeder had het ook 5 maanden lang. Haar verhalen leken mij verschrikkelijk. Maar op een gegeven moment gaat het echt over en kun je hopelijk van je zwangerschap genieten. Moet wel zeggen dat ik het vreemd van je man vindt dat hij zegt dat het tussen je oren zit. Het zijn namelijk de hormonen die zorgen dat je geen luchtjes kunt verdragen etc. Echt een opmerking voor iemand die dit nooit zal meemaken Mijn schoonvader zei ook, toen ik in het begin misselijk was, dat ik gewoon moest wennen . Ik moest echt moeite doen om niet te ontpoffen. Wat een eikel, dacht ik toen. Ik wens je sterkte en hou in je achterhoofd dat het binnenkort echt over gaat en dan kun je genieten. groetjes, kiwi
wat herkenbaar dit! bij mij was er rond de 12 weken ook even sprake van een ziekenhuisopname met vochtinfuus... ik kon nog geen slokje water binnenhouden, van alles werd ik misselijk, van 't luchtje van mijn vriend (die mocht echt niet in mijn buurt komen als ie dat op had), van de luchtverfrisser in het stopcontact, van mijn eigen douchegel, werkelijk van alles wat maar ruikt... gelukkig kreeg ik toen de zetpillen van Emesafene! Ik weet niet of dit de zetpillen zijn die jij ook hebt gekregen? Deze nam ik geloof ik 4 keer per dag en kon na een paar dagen langzaam weer een slokje water binnenhouden en een babyliga eten... zo heb ik het opgebouwd... bij 15 weken zwangerschap voelde ik me langzaam weer beter... dus emesafene nog niet gehad? NU naar de huisarts bellen! sterkte meid!
@wen : ik heb de emesefane zetpillen en tabletten gehad ........maar die werken niet echt ...de ene keer wel en de andere keer niet ......... zit nu op bijna 18 weken en ben nog steeds aan het overgeven .......heb net ook weer de gyn gebeld omdat ik me toch wel erg veel zorgen maak over mijn kindje maar het geeft nog steeds niks ...hoef dus niet terug voor opname
Ik was er al bang voor dat je die al gehad had... Verder heb ik helaas geen tips... ik kan me je gevoel alleen zo goed voorstellen! Op een gegeven moment ben je zo verzwakt dat je zelf bijna niets meer kunt doen, en dan ga je je enorm zorgen maken om dat kleintje in je buik... maar ze hebben jou vast ook al wel gerustgesteld, je kindje pakt alle energie wel hoor... desnoods van jou reserves... de natuur regelt 't zo dat je kindje eerst krijgt... het is dus super vervelend voor jou, maar je kindje merkt het niet! Ik hoop dat je snel van je zwangerschap kunt gaan genieten zoals het hoort...!
dankje wel voor je reactie .....we wachten het gewoon af ...het zal ooit eens over moeten gaan ......desnoods in november pas hihi ! heb net de acupunturist gebeld misschien kan hij wonderen verrichten
o bah een vriendin van me heeft dit ook nu! gelukkig is het bij mij zo goed als over... ik wens je heel veel sterkte! En hopelijk gaat het snel minder worden! zo geniet je niet van je zwangerschap....
ik ben 20 weken en geef ook nog over. Echt meer dan vervelend! Emesafene helpt niet en van die homeopatische middeltjes geprobeerd = geen succes. Er hoeft maar iets te gebeuren (het stinkt, ik eet te laat, er zit een haar in mijn eten, het eten is niet lekker etc.) en ik ga over mijn nek. Ik heb mijn hoop gevestigd op 24 weken zwangerschap, wie weet dat het dan over gaat. Zo niet, dan pas als de beeb eruit is denk ik. Ik wil niet blijven hopen op beterschap. Maar ik ben iig niet alleen, dat scheelt weer (al gun ik het jullie absoluut niet!). De baby doet het goed trouwens, heeft nergens last van en loopt zelfs voor op de groei.
nou je haalt de woorden uit mijn mondmet wat tussen haakjes staat het stinkt te laat haar in je eten .....exact het zelfde hier ........en dan zeggen ze tegen mij dat het tussen mijn oren zit ...echt niet ....ik ga donderdag acupunctuur proberen .....hopelijk helpt dat ...ik heb geen zin om tot november door te blijven tobben ......kijk als het niet werkt heb ik pech ...dan zij het zo werk jij wel gewoon of gaat dat ook niet ? ik ga straks voor het eerst weer werken therapeutisch 5 uurtjes
Ja hoor, tussen je oren. Wie zegt dat? Dat hoeven ze tegen mij echt niet te zeggen, dan word ik echt héél boos. Net als mensen die zeggen 'het hoort erbij'. Dit hoort er helemaal niet bij! De gyn geeft toe dat ze gewoon niet weten hoe he tkomt. Het zou niet meer moeten, omdat het hcg wordt overgenomen door progesteron. Maar wie weet een soort van overgevoeligheid voor progesteron? Geen idee... Accupunctuur, hmm ben benieuwd of het helpt! Laat het me weten ok? Ik ben aan het afstuderen en heb flinke vertraging opgelopen door het vele spugen. Maar ik doe het meeste thuis, dus dan gaat het nog wel. Ik ken overigens een vrouw die het nog erger had dan ik. Zij heeft 9 maanden lang elk hapje en slokje drinken uitgespuugd. Moest steeds naar het ziekenhuis en was 15 kilo afgevallen! En serieus, die baby wordt geboren en hij woog gewoon 10 pond he! Hoe kan dat nou?