Kuitkramp en zo pijn in mijn muts/liezen

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Rosanna04, 25 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rosanna04

Rosanna04 Bekend lid

22 jan 2008
    518
    0
    16
    Randstad
    Hoi ladies,

Wij heeft er een blijk van herkenning, ben 32 weken zwanger (kindje loopt 2,5 week voor) en ieder uur word ik ' s nachts wakker van de kuitkramp. Als ik me om wil draaien lijkt het alsof het hoog in mijn scheenbeen uit elkaar scheurt.
    Als ik loop heb zoveel pijn in mijn liezen alsof ik 7 dagen nonstop heb paardgereden :$ of andere dingen heb gedaan :).
    Wie herkent dit en heb je tips om ermee om te gaan?

Groetjes,
    Rosanna

2. Tammetje

Tammetje Actief lid

29 mei 2010
    145
    0
    0
    Pedagogisch Hulpverleenster
    Eindhoven
    Ik herken dit zeker... slaap hierdoor ook nauwelijks.
    Vooral als ik moet opstaan uit een lage positie heb ik veel moeite met lopen.

Helaas kan ik je geen tips geven....weet zelf ook niet hoe ik ermee om moet gaan, ik laat het gewoon gebeuren.

3. fafje

fafje Niet meer actief

kuitkramp was dacht ik gebrek aan Magnesium...dus bananen eten...

je "muts en lies" is dnek ik van het indalen...of druk van je baby tegen je bekken...mss heeft je vk wat tips!!

succes!!

4. Een soort van 'grootmoeders middeltje' tegen kramp (baadt het niet dan schaadt het ook niet, bij mij leek het echt minder te worden): een stuk zeep in je bed leggen, bij je voeteneind.

5. MissT

MissT Niet meer actief

Ach meid, vreselijk hé.. ik ken het! (die kramp!)
    Probeer als je gaat slapen je voeten iets hoger te leggen (door middel van een kussen).
    Bij mij helpt dit! En veeel veeeel blijven drinken :)!

6. Engeltje1

Engeltje1 Niet meer actief

mijn moeder zegt dat ook altijd.. Ik heb het eigelijk nog nooit geprobeerd :(

Nog meer mensen hier die dit wel eens geprobeerd hebben :p

7. Rosanna04

Rosanna04 Bekend lid

22 jan 2008
    518
    0
    16
    Randstad
    ik ga een zwitsal blok in mijn bedje leggen!
    Ik drink 2 glazen water over de hele avond want ik moet er al 4 keer uit 'snachts om te plassen :( nog meer drinken doe ik maar niet haha.
    Ik hoop dat het na het indalen een beetje klaar is met die pijn want dit is wel heftig hoor.
    Ik zal de vlos maandag bij de controle ook om tips vragen, iig bedankt! ;)

8. Laat je nog even weten of dat helpt bij je? Ik heb echt het idee dat het bij mij veel scheelt, maar of dat nou tussen de oren zit...
    Ben wel benieuwd...

9. Rosanna04

Rosanna04 Bekend lid

22 jan 2008
    518
    0
    16
    Randstad
    ik hoop me morgenochtend hier uitgerust en zonder kuitkramp te melden...alleen wat is de gedachte achter het blok zeep?
    Weet je dat?

10. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Magnesium tabletten halen en die innemen. Mag tijdens zwangerschap en werkt goed tegen kramp. Wordt door duur (top) sporters ook vaak gebruikt om kramp te voorkomen

11. Sijke

Sijke Bekend lid

HOi,

Magnesiumtabletjes inderdaad.

En als je kramp voelt komen; beweeg je tenen richting je knie, zodat je rek op je spieren krijgt, lijkt tegengesteld, maar dan is de kramp het eerste weg.

12. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    ik heb die kramp al weken.. en slik magnesium.. maar dat werkt niet.
    over de zeep.. volgens mij werkt het niet met zwitsal maar moet je echt van die ouderwetse sunlightzeep hebben.
    kramp is zelfs zo heftig hier dat mijn voet haaks op scheenbeen komt te staan..
    VK op zwp zegt masseren, warm houden etc.. dus dat proberen we nu elke avond.. tot nog toe zonder resultaat.

over die pijn in muts.. komt hier van BI.. maar is een veel gehoorde "klacht" van indalen.. krijg je meer lucht? dan weet je of je kleintje aan het dalen is of niet

13. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    In zeep zit toch ook magnesium?

14. Dat heb ik inderdaad ook al eens gelezen in een ander topic, dus of dat de verklaring dan is...
    Ik heb ook gehoord dat het van die sunlight zeep zou moeten zijn... maar ik heb ook maar een gewoon stuk handzeep.

15. zohra

zohra Niet meer actief

ik heb een stuk dove in m,n bed al jaren
    maar idd ze zeggen dat sunlight het beste is of dit waar is ?????

16. Rosanna04

Rosanna04 Bekend lid

22 jan 2008
    518
    0
    16
    Randstad
    nou dames, ik was de zeep vergeten, ben 's avonds zo'n zeef he...
    MAAR er was afgelopen nacht geen kramp, dus denken aan zeep is ook al voldoende :D
    En, ik ben van de pijn in mijn muts en liezen af!
    Ben zo blij liep al dagen te sniffen van de pijn.
    Ik denk dat de kleine dus ingedaald is nu.

Deel Deze Pagina