misselijk van zwangerschapsvitamines?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Dana, 31 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dana

Dana Niet meer actief

Hoi,

kent iemand dat? ik slik davitamon mama compleet plus (met visolie) en ik wordt een uur nadat ik ze geslikt heb misselijk en krijg een gevoel in de maag alsof ik een baksteen heb ingeslikt.

komt dit vaker voor? kan het door de visolie komen?

ik durf er niet meer te stoppen omdat ik nog niet op mijn gewicht terug ben na weken over te hebben gegeven, ben dus bang dat ik ziek wordt anders.

ik eet wel voordat ik een pil neem.

2. chocotof

chocotof Bekend lid

28 dec 2010
    704
    1
    0
    Werkveld jeugdzorg
    Achter de duinen
    Ik had dat ook! Met een bepaald merk waar ik een proefje van had (nou weet ik alleen niet meer welke.:() Ik slikte zelf mama van VSM en daar had ik het niet bij. Geen idee waar het van kwam!

3. Dana

Dana Niet meer actief

toch maar eens andere gaan proberen dan ;) bedankt!

4. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.313
    36.175
    113
    Ja, heb ik ook met die van davitamon. Nu slik ik Kruidvat en daar heb ik geen last van (ja, nu wel misselijk, maar niet door die pillen haha).

5. Haasje83

Haasje83 Bekend lid

30 mrt 2009
    654
    0
    0
    Amsterdam
    ik heb he theel erg gehad met die van de Etos!
    Boerde de hele tijd erna ook een vislucht op...

6. Annemiek1975

Annemiek1975 Fanatiek lid

3 aug 2008
    2.165
    0
    0
    Filiaalleidster
    Neerkant
    Veel dames schijnen misselijk te worden als de foliumzuur op nuchtere maag binnenkomt. Weet dus niet of je deze tabletten bij of vlak na het eten slikt?
    Ik slikte ze in het begin ook gelijk na het opstaan, en dan eerst douchen enzo. Ook ik werd misselijk. Mij werd toen verteld dat dat door de foliumzuur kan komen. Sindsdien slik ik ze bij mijn ontbijt en gaat het prima.

7. Dana

Dana Niet meer actief

okay, ik slik ze ´s avonds tijdens het avondeten, en na die tijd wordt ik dan misselijk en dat houdt een paar uur aan, soms tot ik slaap, gister een vergeten en toen niet misselijk geweest. het lijkt toch wel een bestanddeel te hebben die ik nu niet goed verdraag.

8. Metire

Metire Niet meer actief

Ik werd er ook echt heel erg misselijk van, soms tot overgeven toe! Ben op gegeven moment gewoon overgestapt op normale foliumzuurtabletjes, daar had ik geen last van :)

9. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik had het met die van de Etos. Die van VSM vielen wel goed..

10. zwiep

zwiep Actief lid

9 jul 2008
    419
    0
    16
    Amsterdam
    Ik werd ook heel erg misselijk van die van davitamon en die van de kruidvat gaan goed.

11. nana8

nana8 Lid

10 jul 2011
    45
    0
    0
    NULL
    NULL
    He Dana,

Ik slikte precies dezelfde zwangerschapsvitamines als jou! Heb deze tot ongeveer 13 weken geslikt (altijd 's middags direct na de lunch) maar was vervolgens de HELE rest van de dag zo ontzettend beroerd!! Ik vertelde iedereen dat deze zwangerschap zo anders was dan de 1e omdat ik nu gewoon hele dagen kotsmisselijk was!
    Dus heb op google gekeken en daar kwam dus ook naar voren dat de visolie de boosdoener kan zijn. Heb de pillen laten staan en sindsdien voel ik me weer PRIMA (ben inmiddels 15 weken zwanger)!
    Heb het idee dat ik mezelf dus helaas wekenlang misselijk heb gehouden door deze kl*te pillen!!
    Had trouwens daarvoor gewone foliumzuurtabletten en daar was niks mis mee, maar was voor davitamon mama compleet plus (met visolie) gegaan omdat ik dacht dat je dan alles binnen zou krijgen wat goed is. Nou ik raad echt iedereen die dingen af! Gewoon gezond eten en alleen foliumzuurtabletjes is prima!
    Succes ermee!

12. MissyG

MissyG Actief lid

4 sep 2011
    173
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb het ook! Ik heb de pillen van centrum en dan speciaal voor zwangere vrouwen. Ik neem het pilletje nu voor het slapen gaan, heb ik het minst last van de misselijkheid!

13. Jolene

Jolene Actief lid

10 dec 2010
    272
    0
    0
    Nederland
    Hier ook last van misselijkheid na slikken van vitamines gehad, maar dan met name aan het einde van mn zwangerschap (vanaf 32 weken). En ik kreeg er ook enorm brandend maagzuur van....

Raar eigenlijk dat die vitamines dat kunnen doen...

14. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ik kan ook alleen die van vsm binnen houden, die van davitamon spuug ik na een half uur weer uit...

15. Dana

Dana Niet meer actief

Jolene, inderdaad raar dat vitamines dat kunnen doen. ik ga met die dingen stoppen. bedankt allemaal ;)

16. Anne09

Anne09 Fanatiek lid

11 aug 2011
    1.291
    57
    48
    #16 Anne09, 1 nov 2011
    Laatst bewerkt: 1 nov 2011
    Dat had ik ook met die pillen van davitamon. Ik ben er maar mee gestopt gezien de werking toch niet echt groot zal zijn als je ze meteen weer uitkotst..

17. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    ik geloof best dat dat kan, ik had het met foliumzuur..toen zei de dokter ook nouuu mevrouw dat komt zeeeeeeer zelden voor, geloof niet dat het daaraan ligt...nou mooi wel! dus zou ook wel met deze vitamines kunnen hoor...

18. Dana

Dana Niet meer actief

hahah, daar heb je gelijk in :D

19. Dana

Dana Niet meer actief

herkenbaar!

20. Foxymama

Foxymama Niet meer actief

Ik had het ook met davitamon. Ben het toen in de avond gaan innemen (eerst ochtend) en toen viel het mee,maar heb sinds kort centrum en dat gaat bij mij veel beter!

Deel Deze Pagina