Ik weet niet of deze er al is, maar ik heb rond gekeken en kon niet direct iets vinden.. Wij worden in mei papa en mama van een 2ling (als alles goed gaat maar daar gaan we voor het gemak lekker vanuit) wij hebben best veel vragen en hulp/tips zijn ook welkom. Daarom lijkt het me leuk/handig om één topic te hebben waar we terrecht kunnen met vragen. Maar ook ervaringen van 2ling mama's en tips gemeld kunnen worden... Wie sluit zich aan? Liefs bb-tje
Gefeliciteerd! Tweelingen zijn leuk! Hier loopt al een tweelingtopic! Hier is de link: http://www.zwangerschapspagina.nl/zwangerschap-clubs/278098-tweeling-deel-iii.html
Ik wil me graag bij je aansluiten. Ik had in het topic gekeken waar Leliane het over heeft, maar zou graag willen kletsen met meiden die ook net in verwachting zijn van een tweeling! Ow ja, bezigbijtje, van harte gefeliciteerd
Eej Bezigbijtje, Van harte! Ik sluit me nog niet helemaal aan, maar het is hier een beetje een vaag verhaal. Wel of niet wel of niet. Echo's gehad waar er eventueel 2 op te zien waren en gehad waar er maar 1 te zien was.. hier voorbeeldje. Het zou om een 1-eiige tweeling gaan. Heel veel succes deze zwangerschap en ik hoop me later erbij te kunnen voegen.
Morgen, Gefeliciteerd! En al een beetje gewend aan het idee . Hier ook in verwachting van een tweeling. Ben begin maart uitgerekend en dus al iets verder op weg . Niet meer echt net dus.
ik heb daar indd ook gekeken, maar die zijn allemaal al stuk verder of al geboren... en lijkt me juist zo fijn ervaring te kunnen delen... Jullie allemaal ook via ziekenhuis de 2ling? Of ook meiden die het zonder mediche hulp hebben? En zijn jullie wondertjes 1 of 2eiig? xxx
Jammer dat jullie niet in het 2lingtopic bij de clubs komen kletsen.... Nieuwe zwangeren altijd leuk om met hen mee te leven en je kan je vragen stellen aan de ervaren 2lingmoeders
Ik zou nu 9w2d moeten zijn... maar ook dat is een beetje raar! 11 augustus zware bloedingen gehad t/m 14 augustus. Testen gedaan totdat ze omo wit waren dit was 3 dagen na de bloeding zo. en op 24 augustus testte ik weer positief.... en als ik dan terug reken dan snap ik er niets meer van. En ook niet van de echo's ene zegt duidelijk 1. de andere zegt 2. heel raar... mn gevoel zegt 2 en zo ook van mijn man, en van een heleboel mensen om ons heen... ik zie dat jij ook 9 weken bent, is het een eiig of twee eiig?
tease; ooh dat is indd een apart verhaal dan zeg! Ik ben heel erg benieuwd, wanneer weer een echo? Kun je het niet aan je buik zien? ik hebnamelijk echt al een duidelijke zwanger buik.... Kijk:
Hier een twee eiige, tenminste, dat denk ik. Ze hebben allebei een eigen vruchtzakje. Wij zijn zwanger geworden door onze 2de IVF behandeling, na het terug plaatsen van 2 "mindere" emmies. Deze waren "maar" 5 cellig. Bij de 1ste behandeling was het een 8 cellige top embrio die terug geplaats was. Zie het resultaat! En jullie? Tease: ben jij nog niet voor een echo geweest meis? Daarop kunnen ze toch zien of het er 1 of 2 zijn? Mijammi, heb jij al een kinderwagen?
He meiden, sluit me aan bij Candijtje hoor! Jullie zijn van harte welkom op het tweeling topic. Het leuke is juist dat er steeds weer nieuwe zwangere bijkomen en zo voorzien we elkaar van ervaringen zeg maar. Volgens mij zitten er nu ook een paar meiden bij die echt nog niet zo ver zijn hoor. Nou ja, kijk maar...weet dat jullie welkom zijn iig!!
ik heb me daar ook aangemeld, maar er wordt zoveel gekletst dat ik me daar niet zo thuis voel Daarom vind ik dit juist zo fijn. En we/ ik zullen met vragen zeker bij jullie komen hoor!! Ik heb een abbo!
En ook over zoveel andere dingen dan de dingen waar wij/ik juist nu tegenaan lopen. Wel super dat we bij jullie terecht mogen hoor Om 11:45 uur heb ik weer een echo. Ben erg benieuwd. Hebben jullie dat trouwens ook? Als ik in de avond op de weegschaal ga staan zit mijn gewicht rond 78.4, 's nachts moet ik plassen, en na mijn plasje van na het opstaan, weeg ik nog maar 77.1.......
daar is ik weer. Was abbo vergeten en dus topic kwijt. Daarnaast ben ik 's avonds blij dat ik niet meer achter de computer hoef (zit ik de hele dag al achter). Het andere topic had ik nog niets eens gezien. Kunnen jullie nagaan hoe fanatiek ik op het forum zit Mooie buik zag ik voorbij komen! Denk ik ongeveer een dezelfde heb... Schiet dus nog niet echt hard op (bijna 19 weken) maar dat heeft straks ook weer voordelen. @tease: wat een onzekerheid zeg! Dat je niet gek wordt?!?!? @MissQ: succes bij de echo, geniet ervan! En wat dat plassen betreft: heb geen idee, doe dat 's nachts altijd altijd half slapend Zonder licht om vooral niet te wakker te worden, hihihihi @kinderwagen: het wordt de bugaboo donkey. Wel enorm duur maar wel precies wat we zochten. Daarnaast heeft mijn hubby's directeur geroepen dat hij hem zou betalen dus .... Al betaalt hij maar een deel denken we dan. @twee- of een eiige: hier een twee eiige (schijnbaar overduidelijk). Gelukkig nog op de natuurlijke weg. Stonden wel op het punt op de eerste onderzoeken te laten doen, maar dat bleek dus niet meer nodig. Grote verrassing maar wel een hele leuke!
Hoi 2ling mama's, Ik lees al een tijdje mee over 2ling onderwerpen en ik dacht laat ik nu maar eens een keer reageren. Wij zijn 12 weken zwanger van ons 2de en 3de wondertje. De eerste echo was wel effe schrikken want dit hadden we niet verwacht, ik heb gehuild en gelachen maar nu zijn we er helemaal aan gewend en genieten er dubbel van . Onze dochter van 3 jaar vind het super dat ze straks 2 broertjes/zusjes of broertje en zusje krijgt. Wij krijgen ook een twee eiige tweeling. Ze hebben beide hun eigen vruchtzak en het tussenschot is heel erg dik. Groetjes Debbie
Welkom Debster, jij ook van harte! De echo was super goed! De gyn was meer dan tevreden en zat ook met een big smile achter zijn buro De hartjes klopten heel mooi en ze zijn nu 2,2 cm. Eentje was al verstoppertje aan het spelen en was dus niet helemaal goed te meten. Ik heb het nagevraagd en wij zijn nu ook in verwachting van een twee-eiige tweeling. De 24ste hebben we de volgende echo en dan gaat onze kleine man van 5 jaar mee. Hij weet nog van niets, we willen hem dan laten zien dat hij 2 broertjes of zusjes krijgt! Aansluitend hebben we een gesprek over de nekplooimeting en bloedtest voor o.a. het downsyndroom. Hoe denken jullie daarover? Of hebben jullie het al wel of juist niet gedaan?
Fijn zo'n goede echo! Ben benieuwd hoe jullie zoon de 24ste reageert, ineens een heel huis vol Wij hebben de nekplooimeting wel laten doen. Allereerst heb ik mijn leeftijd niet helemaal mee (35 ). Wij hebben het ook gedaan juist omdat het een tweeling is. Vonden het wel fijn om een bewuste beslissing te maken in geval van een afwijking en daarop in ieder geval beter voorbereid te zijn. Niet dat het nu absoluut uitgesloten is (alles viel prima binnen de normen), maar het idee was (en is) voor mij een hele opluchting. Je moet in ieder geval doen waar jullie je goed bij voelen en aan de rest van de meningen (zoals die van mij hahahahahaha) maling hebben Welkom Debster!
Ik vind het wel leuk om mij ook even bij jullie te melden, alhoewel ik ook in het andere tweelingentopic meeklets. Daarnaast is er ook een meerlingenforum waar ik veel info vandaan haal. Daar hoorde ik namelijk dat je niet met zekerheid kunt zeggen dat je zwanger bent van een 2-eiige tweeling ondanks dat je een dik tussenschot hebt en ze beide hun eigen vruchtzak hebben. Dat is namelijk bij mij ook aan de orde en zei de gyn dus dat het 2-eiig is. Je weet pas met zekerheid of ze 2-eiig zijn tijdens de zwangerschap als je zwanger bent van een jongen/meisje tweeling of door IVF (sorry als ik niet de juiste term gebruik) en er 2 embryo's zijn teruggeplaatst of zoiets. Na de bevalling gaan ze de vliezen etc bekijken en bloedgroep en dan kunnen ze er meer over zeggen. Zo, dat gezegd hebbende. Dit zijn ook mijn 2e en 3e kindje, ik heb al een dochter van ruim anderhalf jaar. Wij doen geen combinatietest, hebben nog geen kinderwagen uitgezocht en donderdag heb ik weer controle bij de gyn. Dat was het!