Misselijk: vanaf welke week en hoe lang?

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Laure80, 29 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anja89

anja89 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    3.101
    0
    0
    Noord Holland
    Ik was vorige week maandag en dinsdag echt kotsmisselijk, op woensdag ineens niet meer en het is ook niet meer terug gekomen als in de zin van overgeven.
    Wel last van mijn maag en een beetje misselijke vlaagjes maar dat is het ook wel.
    Ben nu als de dood dat het niet goed zit omdat het overgeven ineens over was...

2. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    1e zwangerschap vanaf 2 dagen voor NOD tot aan na de curetage met 12 wk (was missed abortion 11wk)

2e zwangerschap vanaf 3 dagen voor NOD tot aan week 16

3e zwangerschap vanaf NOD tot aan week 13 dat ik echt moest braken en daarna nog een tijdje misselijk

3. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hier bij zoontje eigenlijk misselijk toen ik opstond, dus van te voren wat eten en geen last gehad.
    ECHTER ben ik nu vanaf week 6 tot week 14 behoorlijk misselijk geweest, en het is nu aan het afnemen.

4. Ray

Ray Actief lid

25 dec 2009
    254
    0
    0
    Bij mij begon het ook precies op week 6. Nu ben ik 8,5 week en het is al wel wat beter zolang ik maar blijf eten (hoe moeilijk dat ook is). De ochtenden zijn nu het vervelendst!

5. smartie1980

smartie1980 Niet meer actief

Vanaf week 5 misselijk, maar nog niet overgeven.
    Vanaf week 7 tot nu (week 11) echt extreem veel overgeven: 4 tot 10 x per dag. Heb emesafene, maar of het werkt? Sinds deze week in de ziektewet thuis, omdat ik me zwakker en moe voel van al het overgeven. Zit tegen ziekenhuis opname aan. Als het nu niet minder wordt, moet ik worden opgenomen.

6. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Oeehh, wordt wel een beetje bang als ik dit allemaal lees!
    Heb sinds een week dat ik 's avonds in bed vaak wat misselijk ben, maar verder gelukkig nog niet.. Ik hoop zo dat het wegblijft!

7. monster78

monster78 Lid

16 okt 2008
    33
    0
    0
    Vanaf week 7 tot zo'n 15 weken KOTSmisselijk geweest en 's ochtends overgeven. Heb ook emesafene gehad en bij mij hielp dit goed!

8. Liz

Liz Fanatiek lid

9 jul 2010
    1.873
    0
    36
    nou ik weet wat me te wachten staat! ben nog niet kotsmisselijk..maar wel vlagen af en toe bij bepaalde geuren... zie het wel over een week;)

9. daantje28

daantje28 Lid

19 jul 2007
    63
    0
    0
    Tilburg
    Vorige zwangerschap niet misselijk, nu vanaf week 6 de hele dag door. Tot nu toe zonder over te geven gelukkig. Wat wel een rare combi is, is dat ik ook de hele dag en nacht door trek heb. Eten staat me tegen door de misselijkheid, maar aan de andere kant is het gevoel zo sterk dat ik wel moet. Heel raar. Eet nu de hele dag en voor het slapen gaan door (wel evenwichtig en zwangerschapsvitaminen), maar zowel misselijkheid en trek gaan niet weg en 's nachts er steeds uit. Heeft iemand dit ook en tips??? Volgens mij ga ik zo tonnetje rond worden en zat juist op mijn ideale gewicht!

10. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik ben tijdens mijn hele zwangerschap 1 keer misselijk geweest en dat was omdat ik iets verkeerds had gegeten. Verder totaal niet.

11. steenbokje

steenbokje Niet meer actief

Van 6-8w misselijk geweest, niet hoeven spugen. Toen was het ineens voorbij, en sinds 12w begin ik weer wat misselijk te worden maar nog niet zo kotsmisselijk als in het begin gelukkig...

Heb wel heel erg veel last van wagenziekte! Voorheen wel iets, maar nu echt extreem misselijk als ik als passagier in de auto zit. Als ik zelf rijd is er niks aan de hand.

12. MissT

MissT Niet meer actief

Hier een extreem geval ;).
    Ik was het vanaf week 6 en heb het nu nog soms in de ochtend. VRESELIJK!!
    Echt elke dag moeten spugen :(

13. Ray

Ray Actief lid

25 dec 2009
    254
    0
    0
    Daantje, gewoon eten als je honger hebt! Maar probeer gezonde dingetjes te eten als je kan, zoals wat yoghurt met fruit. Wees blij dat je kan eten, ik was vanaf week 6 eerst zo ziek dat ik helemaal niks binnenkreeg, nu is de misselijkheid langzaam minder maar ik krijg nog steeds geen hap door m'n keel. Erg vervelend, vooral als je maag leeg is en je wel honger hebt!
    Succes :)

14. Romana

Romana Actief lid

1 jun 2010
    443
    0
    0
    Ik heb nog geen last van misselijkheid.
    Ben dan wel pas 5 weken. Bij mn vorige zwangerschap ook in het geheel geen last gehad hiervan.

15. Chrisie

Chrisie Fanatiek lid

16 mrt 2010
    1.010
    0
    0
    utrecht
    Hier van week 5 en 6 24 uur misselijk.
    week 7 en 8 wel misselijk maar kon ik het redelijk onderdrukken als ik elk uur wat at.
    Week 9-10 vlagen van misselijkheid met overgeven.
    Nu gaat het elke dag wat beter al 2 dagen niet hoeven spugen.

16. selma

selma Bekend lid

21 nov 2006
    601
    0
    0
    Babyfluisteraar en spiritueel coach
    Eerste zwangerschap, misselijk vanaf week 5 t/m week 16. Werd wel wat beter na 12 weken, maar was pas echt over met 16 weken. Overgegeven t/m week 12. Maar tijdens deze zwangerschap had ik veel stress en onrust.
    Tijdens mijn huidige zwangerschap, misselijk vanaf week 6 t/m week 11. Daarna over en niet meer misselijk geweest! Wauw wat een verschil, wist niet dat dat ook kon.

Liefs, Selma

17. bijtjuh16

bijtjuh16 Niet meer actief

vanaf week 6/7 tot week 15

18. bijtjuh16

bijtjuh16 Niet meer actief

Ben je al bij de huisarts geweest voor emesafene?
    Ik heb het ook gehad en het helpt echt ontzettend goed!

19. Liz

Liz Fanatiek lid

9 jul 2010
    1.873
    0
    36
    Ben vandaag precies 6 weken zwanger en ben zonet voor het eerst over me nek gegaan...bah wat voel ik me misselijk..nou we zullen het allemaal wel zien!

20. Ray

Ray Actief lid

25 dec 2009
    254
    0
    0
    Nou ik ben nog steeds beroerd....vanaf week 6 al. Word wel langzaam minder maar ga nu elke avond over m'n nek, vreselijk! Hoop dat het met week 12 weg is.

Deel Deze Pagina