Misselijk vlak voor de bevalling?

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by mammatje, Mar 6, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Hoi hoi,
    ik hoop hier een antwoord te krijgen op een vraag waar ik de hele dag al mee loop. Ik ben morgen 39 weken zwanger en ben vorige vrijdag gestript en had 2 cm ontsluiting. Nu had ik vrijdag gelijk vochtverlies, mijn maandverband was er nat van... Maar daarna werd het minder en nu is het een beetje en dan niets.... Maar goed, op wat krampen en harde buiken na niets spectaculairs. Alleen werd ik vanochtend wakker met een onbestemd gevoel in mijn maag. Na het douchen ging ik de kleren voor de meiden uitzoeken en moest hollen. Ik heb een beetje slijm en gal gespuugd en nu heb ik al de hele dag een misselijk gevoel zonder spugen en de vreetbuien heb ik ook gewoon.... Kan dit soms een aankondiging zijn van een naderende bevalling? En dat vochtverlies? Zou dat vruchtwater kunnen wezen en hoe moet ik dit dan opvangen om te laten testen?
    Ik hoop dat ik een beetje zekerheid krijg want wil graag eindelijk eens zelf bevallen zonder inleiden en keizersnedes... En daarbij ben ik alleen en wil geen rare verrassingen :oops:

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

Sep 25, 2006
    6,432
    5
    38
    Hoi Mammatje,

wellicht ben je ondertussen al bevallen (zou wel lekker zijn!). Maar de misselijkheid die je had is waarschijnlijk het gevolg van een hormoonschommeling. Die kan eventueel te maken hebben met het strippen. Bij strippen komt namelijk het hormoon oxytocine vrij en dat zorgt voor samentrekkingen van de baarmoeder. Als er veel van vrij komt kun je erop gaan bevallen, maar als het een beetje is, ga je er een betje van rommelen. Ook misselijkheid kan daarbij horen. Wil op zich niets zeggen over de bevalling, die kan toch nog wel even op zich laten wachten. En 2 cm ontsluiting is al fijn, maar als je al een skinderen hebt gehad, is een paar cm ontsluiting van tevoren heel normaal. Het vocht dat je verloor is dus waarschijnlijk geen vruchtwater geweest. Waarschijnlijk is het een flinke afscheiding geweest, ook door de hormonen. En wellicht heb je toch wat urine verloren, ook al voelt het niet zo. Dit gebeurt wel eens bij vrouwen die uitgerekend zijn.
    Succes met de laatste loodjes.

Groetjes Brigitte

3. Dank je wel Brigitte voor je uitleg :) Ik ga morgen bevallen. Heb nu 3 cm en ben volledig verweekt. Bij het toucheren heb ik niets gevoeld maar verlies wel oud bloed en heb regelmatige maar redelijk pijnloze weeen. Ik ga morgen dus ingeleid worden want heb t nog nooit zelf kunnen doen. Maar deze 3 cm gaan mij gelukkig wel goed helpen :)
    Nogmaals bedankt voor je antwoord.

4. Brigitte

Brigitte VIP lid

Sep 25, 2006
    6,432
    5
    38
    Joh, succes hoor morgen! Spannend zeg. Probeer nog wel wat te slapen of in ieder geval te rusten, want je zult je energie hard kunnen gebruiken. Probeer met een lekkere warme kruik tegen je buik lekker in bed te liggen (of waar jij het natuurlijk fijn vind) en geniet nog even van je dikke buik!

Groetjes Brigitte

Share This Page