dagboek

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door bereke, 2 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bereke

bereke Niet meer actief

Hallo allemaal

Als hier al een topic over bestaat sorry dan maar ben niet zo handig met die zoekfunctie :D.

Ik zoek een site waar je een soort van online dagboek kunt bijhouden. Denk dat het goed zou zijn om al de twijfels en zorgen rond het zwanger worden van me af kan schrijven. Maar wil datvoorlopin niet delen met heel de wereld. Verder zou het wel leuk zijn als het later alsnog een "openbaar" dagboek zou kunnen worden als ik zwanger ben zodat de familie enzo de zwangerschap wat kunnen volgen... Iemand tips?

Groetjes

2. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

www.babyopkomst.nl daar kun je voor 10 euro je online dagboek bij houden,

dit kan 10 maand lang, na 10 maand kun je je dagboek ook laten drukken, dit kost 40 euro,

3. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    hey, ik heb van jamie ook een dagboek bij gehouden. vanaf dag 1. zodra ik wist dat ik zwanger was , tot aan de geboorte. hier staat in op welke dag we het wisten, hoe, wie we het vertelde hoe die reageerden, alles over de bezoeken aan de gyneacoloog, waar we de kinderkamer gekocht hebben, de suikerbonen,... echt alles. dit heb ik gewoon in een Word bestand op geschreven. als ik wil kan ik het dus nog online zetten maar hier heb ik geen behoefte aan. ik heb het wel voor mezelf uitgeprint aantal mooie fotós bij geplakt van kinderkamer, suikerbonen, geboorte... en gewoon een mooie map van gemaakt. zo kan ik het altijd nog eens doorbladeren en later aan jamie laten zien! ik ga dit bij de 2de ook weer doen!

4. Fem

Fem VIP lid

28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
  5. Badeend

Badeend Lid

19 jun 2008
    52
    0
    0
  6. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
  7. bereke

bereke Niet meer actief

Ben begonnen op mydiary.nl :). Daar kan je het gratis afschermen zodat voorlopig alles nog privé blijft. Het enige wat een beetje jammer is, is dat als ik zwanger ben ik ergens terug "opnieuw" moet beginnen. Dan lijkt babysite me namelijk wel heel leuk... Maar om nou al te gaan betalen om het privé te houden. Wie weet hoelang laat de zwangerschap op zich wachten...

Dadelijk nog eens kijken op weblog want ben juist al eens gaan piepen maar vond geen uitleg,... Zou ik het misschien daar wel nu nog prive kunnen houden en later openbaar?

En bedankt voor de tips dames!

8. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Ja, als je je aangemeld hebt op weblog kun je dat als optie aangeven en kun je je weblog afschermen.

9. elsie22

elsie22 Niet meer actief

je kan ook een babysite aanmaken daar kan je een ww opzetten en later weer afhalen, hier kun je ook een dagboek bij houden en foto's enzo plaatsen is wel makkelijk als je zwanger bent en dan misschien daar ook een site voor wil.

10. bereke

bereke Niet meer actief

#10 bereke, 3 aug 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 3 aug 2009
    Ja maar daar moet je betalen om het af te schermen elsie. En is ook wel beetje stom aangezien een zwangerschap nog even op zich kan laten wachten... Of ken er iemand een gratis babysite? Nu niet dat dit allemaal zo duur is maar toch...

Dadelijk eens kijken Saskia!

11. Fem

Fem VIP lid

28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Bereke, waarom zou je op mydiary opnieuw moeten beginnen als je zwanger blijkt te zijn? Je kunt je verhalen wijzigen en ze openbaar of op je lezerslijst zetten, je kunt ze ook privé laten staan waar niemand (behalve jij) ze kan lezen. Je kunt ze ook uitprinten en inbinden bijvoorbeeld, én je kunt er foto's en filmpjes oploaden.

En dat allemaal GRATIS!!! Ik ben er helemaal weg van, heb mijn hele zwangerschap bijgehouden (sterker; ben al 5 jaar actief schrijver daar ;))

12. bereke

bereke Niet meer actief

Fem, maar kan ik dan ook het eerste deel privé laten en het deel vanaf de zwangerschap openbaar maken? Kan je daar ook foto's enzo plaatsen? Kan je zelf kleur achtergrond enzo kiezen? Zoals wel kan bij babysite? Ja sorry hoor maar ben niet zo handig met pc en internet... Moet er maar eens de tijd voor nemen om alles uit te zoeken!

Wel super dat je het kan afdrukken en inbinden!

13. Fem

Fem VIP lid

28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Je kunt per verhaal bepalen of je het privé, lezerslijst of openbaar zet, je kunt er dus voor kiezen om -zodra je zwanger bent- verhalen openbaar te zetten zodat iedereen op internet dit kan lezen.

Je kunt onbeperkt foto's plaatsen (die moet je eerst uploaden in een digitaal fotoalbum, als je de link in je verhaal plakt kunnen je lezers dus een foto zien). Helaas kun je de achtergrond nog niet veranderen, dit kun je wel aanvragen bij de eigenaar van de website, je weet maar nooit wat hij ervan vind. Je kunt wel verschillende kleuren, dikgedrukt etc. gebruiken.

Juist als je niet zo handig bent met pc en internet is mydiary zo'n heerlijke gebruiksvriendelijke site....!

Succes!

14. bereke

bereke Niet meer actief

Bedankt Fem! Ik ga me er heel binnenkort eens aanzetten om alles eens goed door te nemen! Maar ik denk na je uitleg dat ik dé site voor mij nu wel gevonden heb ;) .

15. Fem

Fem VIP lid

28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Succes ermee, als je hulp nodig hebt stuur me dan een pb zodat ik jou mijn gebruiksersnaam kan terugsturen, kun je mij daar ook pb'en met vragen :)

16. Sensa

Sensa Bekend lid

22 mei 2009
    591
    0
    0
    Pedagogischmedewerker
    Apeldoorn
    www.plankalender.nl Deze wil ik ook aanschaffen vanaf het moment dat ik zwanger ben. Deze site kwam ik hier ergens tegen. En deze kalender lijkt mij super leuk en handig. Ook omdat je na de bevalling een kraamkalender toe kunt voegen. Ideaal lijkt mij. Kijk maar eens op de site.. Succes met een keuze maken! En succes met zwanger worden!

Liefs, Sensa

17. Sensa

Sensa Bekend lid

22 mei 2009
    591
    0
    0
    Pedagogischmedewerker
    Apeldoorn
    Niet gezien dat je het over online had.. :) Sorry! Misschien toch een kijkje waard? ;)

18. bereke

bereke Niet meer actief

Is een hele leuke tip sensa! Die ga ik bestellen eens ik zwanger ben denk ik :) !

Oh en jullie ook veel succes allemaal!

19. Sensa

Sensa Bekend lid

22 mei 2009
    591
    0
    0
    Pedagogischmedewerker
    Apeldoorn
    Jaa.. Hij lijkt mij ook helemaal leuk! :D Hopelijk mogen we allen snel zwanger zijn!

Liefs, Sensa

Deel Deze Pagina