Hoi dames,de titel spreekt voor zich.. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen de misselijkheid te onderdrukken...wie heeft ideeen,tips ??? Alvast bedankt Liefs S
Wat bij mij hielp was 's morgens voordat ik uit bed ging een crackertje te eten. En hoe moeilijk het ook is ook gedurende dag dwong ik mezelf kleine beetjes te eten (cracker, stuk fruit, komkommer of sultana). Als ik eenmaal wat binnen had dan was de misselijkheid minder. Misschien dat de volgende dingen je ook kunnen helpen: gemberthee, pepermunt. Mocht je heel erg misselijk zijn en overgeven dan kun je via de huisarts wellicht pilletjes krijgen.
Ik liet vriendlief 's ochtends voor dat ik uit bed kwam een beschuitje of crackers brengen met een klein beetje boter. Pas nadat ik deze op had kwam ik uit me bed en was ik vaak al niet zo heel misselijk meer. Wat ook wel hielp was 's ochtends melk drinken of wat yoghurt eten.
Hier waren de crackertjes ook niet aan te slepen. Je hebt van die kleine crackertjes van lu die je door midden breekt, weet je wel. Die nam ik voor ik opstond, maar ook gedurende de dag als ik misselijkheid opvoelde komen. Ik at ook geen 3 maaltijden, maar gewoon tussendoor ook es een boterhammetje met appelstroop of jam of zo, om er voor te zorgen dat de bloedsuikerspiegel redelijk constant bleef. En ook frisse snoepjes als pepermuntjes. Weet niet hoe erg de misselijkheid is, maar anders sluit ik me aan bij Happymama en zou ik je willen adviseren je huisarts te raadplegen.
volgens de vk kan je gemberpillen nemen tegen de misselijkheid.. ze zegt dat het echt werkt.. (verkrijgbaar bij de drogist/apotheek) ikzelf dronk een glaasje cola en dan was het ook over .. hoop dat je er gauw vanaf bent xxx
Heb ook zo'n last gehad brrr! is nu helemaal weg gelukkig. Gember werkt idd (ook ginger ale), cola, bananen en appels! Echt heel rot, maar voordat je opstaat iets eten/drinken werkt best een beetje, ik dronk een glas dubbeldrank sinas/perzik...mmmm lekker zoet en fris. veel sterkte
Bedankt voor de reactie's....heb de crackers net geprobeerd en helpt wel een beetje...,sinds zondag ben ik harstikke misselijk,echt de hele dag en avond,heb echt kotsneigingen maar zet dan niet door,heb zondag de hele dag op bed gelegen en gisteren moest ik naar school,was echt een ramp.voelde me goed ziek...pfff ben vandaag gelukkig vrij,maar kan echt niet op bed liggen of zo..me kleine schat van 9 maanden is er ook nog,en man is gaan werken...dus moet echt overeind blijven..ik zal zeker jullie tips gebruiken,ga straks als me oudste zoon thuis is van school gelijk ff het winkelcentrum in en wat dingen halen...thnx
Goh dit had ik weken geleden moeten lezen! Heb de eerste 14 wkn van m'n zw schap geen hap naar binnen gekregen. Ik kreeg pillen van de huisarts, maar die werkte ook niet voor lang. Hoop dat je snel een oplossing hebt!
De misselijkheid is hier ook niet te houden. Ik moet steeds kleine beetjes eten dat scheelt enorm. Maar we lichte dingen zoals een boterham, wat crackers, stukje fruit.
Geen vet eten, dat zorgt er bij mij voor dat je me de volgende dag kunt oprapen. Verder eet ik inderdaad ook beschuit als ik het gevoel niet kan onderdrukken. En blijven eten! Een lege maag maakt je nog misselijker. Verder krijg ik moeilijk drinken naar binnen, maar sinaasappelsap en heel koud water (met ijsklontjes) lukt enigszins. Ik weet hoe je je voelt. Slap, misselijk, een drukkend gevoel alsof er iets dwars zit, hoofdpijn, duizelig, gewoon ziek... Helemaal niet leuk maar als het goed is, is het voor het tweede trimester weer over. Oh en probeer toch je rust te pakken. Kan je kleine niet wat vaker naar opa/oma? Of kan je partner misschien af en toe een vrije dag opnemen? Ik ben ervan overtuigd dat de misselijkheid vaak bij een tweede zwangerschap erger is omdat je minder snel je rust pakt. En dat is echt ontzettend belangrijk!
Het enige wat bij mij wat hielp was drank met bruis. liters en liters. Hierdoor bleef mn maag in beweging en werd ik minder misselijk
Telkens kleine beetjes eten zodra je merkt dat je weer misselijk wordt. Veel drinken kan ook helpen, of juist weer niet als je vaak moet overgeven. Ik werd altijd misselijk nadat ik m'n tanden had gepoetst en dan nam ik een kauwgum die niet al te scherp van smaak is. Verder vooral eten waar je op dat moment zin in hebt! Bij mij hielp het zelfs als ik een kroket of patat at. Maar dat verschilt ook weer per persoon, een ander zal daar juist misselijk van worden. Ik ben nu nog steeds wel misselijk, maar dan vooral 's avonds en als ik een mentos neem helpt dat ook wel. Zo krijg je die vieze smaak weg uit je mond. Verder vooral 's ochtends eerst iets licht verteerbaars eten. Ik nam altijd yoghurt en na een half uurtje een boterham. Liefs
Wat bij mij ook wel hielp waren koude dingen zoals (milde!) vruchtenyoghurt, breakers enzo. Of appelmoes, dat glijd ook zo makkelijk naar binnen en je kunt er kleine hapjes van nemen. Elk hapje is er 1 denk ik dan maar. Sterkte meis!
Wat bij mij goed helpt tegen misselijkheid is kauwgum kauwen. Ik ben hele dag door misselijk en af en toe moet ik kokhalzen maar gelukkig moet ik niet overgeven.
kleine beetjes eten de hele dag, ik heb het ook nog af en toe en zodra ik wat eet is het weg. (en vooral ook lekker dingen kopen,waar je trek in heb,om het leed een beetje te verzachten)Ook heb ik van VSM homeopathisch geneesmiddel bij misselijkheid & diarree gebruikt als ik erg misselijk was. Het tweede had ik niet.Maar voor de misselijkheid hielp het wel. Verder is het even doorzetten,en hoop dat het langzamerhand steeds minder wordt.Dat is bij mij het geval!
Bedankt dames,,ik heb verschillende dingen uitgeprobeerd..heb ook van okugest vsm de tabletjes tegen misselijkheid gehaald.(en diarree)maar daar heb ik geen last van Ik moet zeggen het helpt wel,maar niet voor lang,voor een uur of zo en dan krijg ik dat misselijk gevoel weer gelukkig hoef ik niet te spugen... Me man is gelukkig vrij vandaag dus die kijkt lekker voor de kleine,vind hij gtrouwens toch heerlijk,gisteravond lag ik om 21 uur al in bed,en keek me man ook voor hem...dus dat is wel opgelost.En me moeder is oppasoma voor als ik werk,en naar school ga..dus kan haar echt niet vragen om ook op andere dagen te komen passen,want dan werkt zij zelf of anders haar vrije dag om haat dingen te doen,de andere oma werkt fulltime dus daar hebben we niks aan.. liefs s
Ik ben ook ontzettend misselijk, ik eet ook veel LU crakcers wat ik lekker weg kan drinken is frambozen ranja?? Van kauwgum of munt wordt de misselijkheid bij mij erger. En idd blijven eten kleine beetje dat scheelt wel wat!