veel drinken, maar weinig plassen

Discussie in 'Gezondheid' gestart door woman1988, 10 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. woman1988

woman1988 Fanatiek lid

30 jul 2014
    1.241
    78
    48
    Veel zwangere dames moeten juist vaak plassen, ik moet juist weinig plassen! Ik drink echt voldoende. Drink bij het ontbijt een flesje water (halve liter) leeg. Op het werk begin ik met een kop thee en vaak om 10.00 uur ook weer 2 koppen thee. Vandaag ging ik tegen 11 uur naar de wc en dan komt er gewoon echt bijna niks. Inmiddels ben ik aan mijn 4e flesje water bezig, maar ben echt weinig naar de wc geweest (ochtendplasje, om 11 uur, rond 15.00 uur en nadat ik uit het werk weer kwam rond 17.00 uur, maar telkens maar kleine beetjes).
    's avonds is mijn buik ook echt veel dikker dan 's avonds en doet mijn buik ook pijn. heb dus ook echt het gevoel dat ik 's avonds vol zit..
    's nachts moet ik er vaak 1 keer uit om te plassen en dan komt er wel een redelijke hoeveelheid.
    Heb vandaag al urine laten controleren op blaasontsteking (ook omdat ik regelmatig een harde buik heb). Waren wel wat witte bloedlichaampjes gevonden, maar ze kon niet van ontsteking spreken.
    Heb ook erg veel dorst (ondanks 2 liter water, meerdere koppen thee en 2 glazen melk), dus huisarts adviseerde mij om voor de zekerheid ook nog maar weer eens op suiker te laten prikken.
    Iemand die deze klachten herkend? Moet donderdag voor controle naar verloskundige, dus dan daar ook maar eens voorleggen.

2. Lycos

Lycos Fanatiek lid

23 jan 2015
    1.302
    26
    48
    Ik plas ook vrij weinig, (niet meer dan normaal) dus ik lees even mee :)

3. Groot

Groot Actief lid

15 dec 2011
    231
    0
    0
    NULL
    NULL
    als je heel veel minder plast dan je drinkt dan houd je vochtvast...
    dan zou je enorm in je gewicht moeten merken, als je niet heel snel en veel aankomt dan denk ik dat je misschien meer plast dan je denkt of dat je misschien wat vocht kwijt raakt doordat je meer transpireert...

4. woman1988

woman1988 Fanatiek lid

30 jul 2014
    1.241
    78
    48
    Ben in 6 weken 6,5 kg aangekomen. Dat is ook totaal wat ik ben aangekomen tot 17 à 18 weken kwam ik niet aan

5. demie

demie Bekend lid

17 mei 2014
    931
    0
    16
    Ik heb het ook hoor! ik ben heel bewust veel aan het drinken maar als ik plas lijkt het heel weinig.
    Ik ga hier volgende week ook maar eens naar vragen bij de vk

6. Konijn

Konijn Niet meer actief

Ik heb hetzelfde: ik drink fors meer dan normaal (thee en water) en ik plas juist substantieel minder dan normaal. Ik heb ook de hele dag door continu dorst. Het viel me op, want normaal gesproken drink ik al veel en plas ik ook veel. Het rare is dat je juist leest dat je, wanneer je zwanger bent, meer zou moeten plassen.

Ik ben niet aangekomen en houd dus niet heel zichbaar vocht vast. Maar het moet toch ergens blijven, lijkt me?

Is het misschien iets wat met je nierwerking te maken heeft?

7. woman1988

woman1988 Fanatiek lid

30 jul 2014
    1.241
    78
    48
    Vk vond dat ik wel veel was aangekomen en dat in combinatie met h vele drinken en bij de 20 weken echo een groter dan gemiddelde buikomvang van het kindje moest ik even op suiker laten prikken. Was 6.4 en mag max 6.3 zijn, maar ik had net gegeten. Dus moet dinsdag even nuchter heen om suiker te laten checken.

8. flowerpower50

flowerpower50 Niet meer actief

Heb ook hetzelfde, nu al!
    Veel drinken en weinig plassen. Ook is mijn urine best geel van kleur.
    Houd dan vocht vast, normaal ging ik dan even een dagje aan de venkel thee, maar las dat dat niet aangeraden wordt tijdens de zwangerschap.

Deel Deze Pagina