Hallo! Mijn vriend en ik willen dit jaar voor een 1ste kindje gaan. Ivm studie en een nieuwe baan kunnen we pas in Juni op z'n vroegst voor het echie gaan, maar nu vraag ik me het volgende af; Sinds 15 maanden heb ik een koper spiraaltje, wat zorgt voor chronisch licht ontstoken baarmoederslijmvlies. Is het nodig om dit eerst wat te laten herstellen voordat we gaan proberen zwanger te worden (zoals ontpillen)? Ik vraag me nl af hoe snel het baarmoederslijmvlies weer goed toegankelijk is voor sperma cellen? : Iemand ervaring met (snel) zwanger worden na het gebruik van een koperspiraal? Misschien dat ik anders dat ding er nu al laat uithalen om zo mijn lichaam in optimale conditie te krijgen voor Juni Alvast bedankt! Liefs
had ook koperspiraal (dus zonder hormoon toestand) ben nu dus al in ronde 11 dus bijna een jaar bezig volgens mij kan je meteen zwanger raken, en is er geen ont-spiralen bij begin nu te twijfelen eigenlijk!ik ga eens op internet speuren, want ons lukt het gewoon niet om zwanger te raken
ik heb ook een koperspiraal gehad en heb m eruit laten halen omdat ik gewoon elke maand TE erge buikpijn had! maar daarna wel alles een beetje met mijn dokter besproken en er is dus geen ont-spiralen na een koperspiraal. je zou meteen zwanger kunnen worden. er komt namelijk geen hormoon of iets aan te pas bij dat spiraal.
babs81; wat vervelend dat je al in ronde 11 zit! Ik hoop voor je dat het nu toch echt snel raak is! mendie; Thanks voor de info. In welke ronde zit jij nu? Ik ben toch ook wel benieuwd naar vrouwen die binnen 3 of 6 maanden zwanger zijn geworden na het verwijderen van het koperspiraaltje! Liefs
ik kan ook niets vinden op internet! Ja hoop ook wel dat het maaar snel raak is! maar lees wel dat veel mensen langer bezig zijn en eerste ronde raak heb ik hier niet veel meegemaakt dus gewoon eruit halen SPANNEND voor jou!
@ babs81: Hahaha, ja ik zit daar toch ook wel heel erg aan te denken hoor, om dat ding er na mijn ongi gewoon uit te laten halen (ben vandaag ongi geworden...) en dan tot Juni gewoon veilig doen op een andere manier Scheelt ook een hele hoop buikpijn, want alhoewel dat in het eerste half jaar een stuk erger was dan nu (soms wel 2 van de 4 weken!) is het nog steeds geen pretje Zijn jullie trouwens al eens langs een arts gegaan om te kijken wat de reden kan zijn dat je inmiddels al in ronde 11 zit? Volgens mij had ik ergens gelezen dat je na een half jaar zelf proberen naar je huisarts kunt voor evt verder onderzoek? (Misschien ben ik nu te nieuwsgierig hoor, dan moet je dat gewoon zeggen ) Liefs
ja ben afgelopen maand geweest in 2de jaar proberen schijnt ong 70% echt wel zwanger te zijn! dus geen reden tot paniek na een jaar (zoals mijn arts zei) met grondige reden zou je eventueel door gestuurd kunnen worden maar ik heb 1 en ander aan achtergrond dat ik dus mag komen mocht ik weer ongie worden
babs81; Erg spannend allemaal dus! Hopelijk word je gewoon niet meer ongie nu, dat zou natuurlijk helemaal super zijn! Nog 12 dagen wachten zie ik aan je banner...
ja lekker man! hebben deze maand echt goed geklust... dus erg benieuwd! voor jou ook erg spannend man! eerste kindje? enneh spiraal eruit halen steld NIETS voor! (voordat je het nog niet wist!)
@ babs81; Erger als erin laten zetten kan het bijna niet zijn! Poeh, wat een *** gevoel was dat zeg, zeker die klem om je baarmoedermond Het wordt voor ons idd de eerste keer! Ik heb al heel erg lang een kinderwens (ben nu bijna 26) maar mijn vriend en ik gaan nog niet zo heel lang met elkaar (ruim een jaar nu). Zeker allemaal heel spannend! Mijn zus heeft wel al een kindje van 2, dus daar heb ik al veel van kunnen zien, maar eigen is toch heel anders he! Zij was overigens bij de 1ste ronde gelijk zwanger na jaren pil gebruik en 1 maand gestopt met de pil en met condoom klussen zeg maar. Dus ik denk wel vaak van; het kan in 1x, maar zul je net zien dat ik een jaar nodig heb! Is het voor jullie ook de 1ste? Liefs
nou ik was in de derde maand zwanger na het verwijderen van de spiraal, maar dat is uitgelopen op een miskraam. ik heb een te langzaamwerkende schildklier en ik moet dus veel op controle als ik zwanger ben omdat de medicatie steeds aangepast moet worden en dat is toen dus toch fout gegaan, maar snel zwanger worden na een koperspiraal kan dus echt! een tijdje van ons afgezet het zwanger worden door toen ineens verschillende redenen maar nu sinds 2 maanden weer bezig.. spannend dus want zondag zou dan mijn nod zijn
ben ook 2x in 1x van mijn zonen zwanger geraakt daarom sta ik nu ook versteld dat het me nu niet lukt
Ik heb in totaal ongeveer 6 jaar een koperspiraal gehad en binnen een paar weken na het verwijderen had ik al een positieve test. De eerste eisprong was al raak, dus ja je kan snel zwanger raken. Je hoeft niet te ontpillen en het heeft geen enkele invloed op je cyclus. Perefect start om zwanger te raken. Succes!
@ mendie: Zondag je NOD, SPANNEND! En wat erg dat je 1ste zwangerschap is uitgelopen op een mk... Hopelijk kun je binnenkort voor de 2de keer een positieve test bekijken! @ babs81: Zow, 2x in 1x zwanger en nu voor het 3de wonder al in ronde 11... Kan me voorstellen dat je je dan heel erg gaat afvragen hoe dat in hemelsnaam mogelijk is?! Ik hoop echt voor je dat 11 your lucky number is! @ Trees: Gelijk de eerste ronde zwanger na 6 jaar koperspiraal, dat is wel heel gaaf zeg! Enjoy je zwangerschap! Liefs
denk dat dit wel geluksnummer is.. als je rekend..... 11maanden sex hebben gehad om kindje en nu 11maand zonder incl 2maanden na de bevalling ja erg raar nu bijna jaar bezig OF 2x 11 hihi maar heb een nieuw samengesteld gezin mijn zonen zijn bijna 10 en 8 jaar dus ben ook ouder geworden!
Nou, dan kan het bijna niet missen nu, toch?! Ik hoop het echt voor je! Wel leuk dat je andere kinderen wat ouder zijn, dan maken ze de nieuwe baby heel bewust mee Liefs
ja absoluuuut ben ik ook erg blij mee bij de eerste 2 was daar geen sprake van! mijn oudste zeg al... mag de baby hier op mijn kamer slapen dan? die vind da erg leuk! ben er echt wel nu aan toe hoor begint wel te vervelen iedere maand dat afwachhten! waarom gaan jullie pas in zomer proberen?
Dank je wel voor je felicitaties! Maar die eerste zwangerschap is een miskraam geworden en de tweede, derde etc. ook. We zijn dus uiteindelijk al een poos bezig (15 maanden), maar de koperspiraal heeft in ieder geval geen enkele invloed op me vruchtbaarheid gehad (gelukkig!) Jij ook heel veel succes met zwanger worden!
Ja dat afwachten is ook niks voor mij hoor, ik moet nu natuurlijk wachten tot de zomer voordat we uberhaupt gaan proberen en dat gaat me al niet snel genoeg hahaha! We willen nog even wachten omdat we op dit moment nog geen geschikte woonruimte hebben voor een baby en omdat ik in de laatste fase van een opleiding zit. Ik wil eerst zeker weten dat ik eind Augustus mijn diploma in ontvangst kan nemen en het liefst ga ik ook nog solliciteren naar een nieuwe baan per 1 september en dat kan natuurlijk niet als je al ver in je zwangerschap zit (tenminste, is niet zo handig...) Dus alles bij elkaar is dat voor ons de reden om in Juni of Juli te starten met klussen voor het echie! Liefs