Ik wil gewoon even lekker klagen..... Ik ben nu 7 1/2 week zwanger en eigenlijk al 5 1/2 week misselijk. Vandaag dus ook weer. Ik word er zo gek van. Spugen hoef ik gelukkig niet, maar je de hele dag zo voelen is ook niet prettig hoor! Groetjes Bloem
hey hey ik moet zeggen dat ik er geen last van heb gehad maar het lijkt mij wel heel erg rot! maar is er niks wat je aan die miselijkheid kan doen? weet je verloskundige of huisarts ook niks? hoop het wel voor je! succes!
Misschien weet de huisarts iets inderdaad. Ik heb geen verloskundige, maar mijn controle loopt de complete 9 maanden in het ziekenhuis bij de gyn. Eerst maar eens de huisarts bellen en anders het ziekenhuis. Ik moet over 2 weken pas voor mijn 1e echo....dus ja duurt nog even!
Bij mij hielp het goed om ondanks de misselijkheid toch steeds kleine beetjes te eten van iets wat je goed verdraagt. Beetje yoghurt, wat fruit, cracker, soepje... Of doe je dat al? Gelukkig heb ik nog maar af en toe klachten van misselijkheid. Had er ook behoorlijk veel last van, en ook al heel snel! Liefs Monique
Ja maar dat is het probleem. Juist als ik eet wordt de misselijkheid nog erger. Ik eet wel gewoon hoor, maar het is gewoon geen pretje. Nou maar hopen dat het met 3 maanden lekker voorbij is!
Hoi, Ik heb het zelfde gevoel van misselijkheid gehad die jij omschrijft. Bij mij heeft dit tot een week of 12 geduurt. Zelf heb ik 's avonds twee doge theebiscuitjes en een glas water naast mijn bed gezet. Wanneer ik wakker werd dit eerst gegeten en gedronken. Daarna ongeveer 30 min gewacht en toen opgestaan. Het hielp wel om de misselijkheid te verminderen maar zin om te eten had ik daarna toch niet. Dat kwam pas tegen de avond. Hopelijk heb je hier wat aan, en anders hoop ik voor je dat het gauw over is, Heel veel succes. Krissa
Als ik jou was zou ik vragen of je misschien iets voorgeschreven kan krijgen Dat is een hele uitkomst Ik heb het mijn vorige zwangerschap ook weken gehad, en nu loop ik er alweer een tijd mee rond Vanmiddag dus de ha gebeld, en nu gelukkig weer emesafene voorgeschreven gekregen Dat helpt mij geweldig, misschine is het ook iets voor jou!
Vreselijk, die misselijkheid. Ik ben nu zwanger van de 3e, en ik ben ook weer ongekend misselijk. Dat had ik bij mijn 2e eerste kids, ook tot de 40 weken..ik wil je niet ontmoedigen hoor... Ik kreeg gaviscon voorgeschreven, maar alleen die geur al! net behanglijm en dus werd ( en word) ik daar nog veel misselijker van! ik moet de de 9e naar de vk terug, dan ga ik het zeker bespreken want ik ben het ook net als jij erg beu.En klagen...dat mag best hoor! Liefs Jose
Dank jullie wel. Ik wil zelf niet teveel gaan slikken, want door mijn medicijnen krijgt de baby al het een en ander mee. Ach misschien toch nog even afwachten. Ik moet wel zeggen dat het wel lastiger wordt om op mijn werk niets te zeggen. Ik voel me dan zo beroerd...ik blijf in de pauze dan maar in mijn lokaal...ziet niemand iets! Groetjes Bloem
Gember schijnt toch echt goed te helpen; Zonnatura heeft lekkere gemberthee. Ook heb ik eens gelezen dat er lolly's tegen misselijkheid te koop zijn via internet. Wie weet?
Ik heb hetzelfde. Niet overgeven, maar wél de hele dag misselijk. Héél soms heb ik ineens even trek en dan móet ik ook wat eten, maar vrij snel daarna komt dat weeïge gevoel weer terug en voel ik me weer hartstikke beroerd. Ik ga komende week toch eens gember proberen.....
Hier idem, al vanaf week 7 zo ongeveer, helaas is het nog niet over, maar inderdaad ook het misselijkgevoel en niet overgeven, wel elke morgen braakneiging, maar komt dan niets. Heb het tot op heden nog steeds, de ene dag meer dan de andere. Heb wel het idee dat het iets minder aan het worden is.....
Hoi, Ik heb hetzelfde (gehad bijna) . De hele dag misselijk en vreselijk beroerd. Wat mij goed heeft geholpen is Cola. Geen light, maar het echte spul Hielp super! Grt Marieke
Hai.......Bij mij hielp ook de cola in deze zw schap dan en koffie schijnt ook te helpen zeggen ze maar dat weet ik niet. Bij mijn eerste kindje was ik echt zo ziek de hele dag moest ook spugen maar ik moest op mijn nachtkastje een cracker of rijstwafel leggen voordat ik opstond moest ik die opeten,en dan de hele dag verdeelt hele kleine beetjes,maar na 10 weken kreeg ik toch medicatie maar toen spuugde ik ook de hele dag.
Hier ook een paar tips, Ik heb zelf een fobie voor overgeven, dus doe ook alles om het niet te doen. Probeer kleine, lichte dingetjes te eten zoals een cracker of wat fruit. De misselijkheid kan namelijk ook veroorzaakt worden doordat je honger hebt. In plaats van een hongergevoel wordt je misselijk. Geen zuivel drinken, dat bevordert het misselijkheidsgevoel (helpt wel tegen maagzuur, maar suiker ook). Verder jezelf niet (laten) dwingen om te eten. Eet wat je kan en wat je wilt. De baby komt niets tekort. Zorg wel voor voldoende vochtinname. Ik heb nooit van de misselijkheid moeten kotsen de eerste 3 maanden. Succes ermee
Kleine beetjes eten, lichte dingen. En neem eens een paar slokken cola, dat scheelde bij mij echt. Succes.
Ik heb dat ook, kan zelfs niet meer normaal functioneren. Hang minimaal 5 keer per dag boven het toilet. Ik durf niks in te nemen, bang dat het schadelijk is. Want niets is 100%..
Vandaag ben ik maar gaan proberen steeds een biscuitje te eten. Misschien helpt het. Net gewoon gegeten, maar dat heb ik geweten hoor. Ben nu echt zo misselijk. Ach ja maar hopen dat het morgen als ik moet werken wat minder is....zie mezelf zo niet echt voor de klas staan!
Ik ben zelf ook al vrijwel de hele zwangerschap de hele dag door misselijk, maar gelukkig hoef ik niks over te geven. De laatste paar dagen lijkt het minder te worden... Ik hoop dat dat doorzet. Omdat ik ook veel last van mijn darmen had (obstipatie en veel lucht vasthouden), had ik in het begin ook erg weinig trek. Ik viel in het begin zelfs alleen maar af en begin nu pas iets aan te komen. Wat bij mij hielp tegen de misselijkheid was - Rust. Hoe vermoeider ik ben, hoe misselijker ik word. - Seabands. Dit zijn polsbandjes die je bij de apotheek kan halen met een wit bolletje dat op een bepaald accupressuurpunt drukt. Ze werken ook tegen reisziekte en andere soorten misselijkheid dus als je om een of andere reden niet tegen de apothekersassistnte zou willen vertellen dat je zwanger bent hoeft dat niet. - Verspreid over de dag heel vaak kleine beetjes eten en precies waar jij je goed bij voelt, zolang dat niet te eenzijdig en ongezond is. In mijn geval waren dat erg gezonde dingen als rijstwafels en vooral geen zware of vette dingen zoals boerenkoolstamppot. - Tot slot een tip van mijn diëtiste: eet 's morgens iets waar ook wat zoet bij zit, bv een krentenbol of een cracker met jam. Dan zakt de misselijkheid sneller dan wanneer je alleen een droge cracker eet. Wat mij ook hielp was om 's avonds ca. een half uur voor ik naar bed ging nog iets kleins te eten. Succes!