misselijk

Discussion in 'Zwangerschap' started by bloem31, Jan 30, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Rox

Rox Fanatiek lid

Jun 14, 2008
    1,951
    0
    0
    kapster
    hi meiden

hier ook het zelfde probleem...

van s'ochtend vroeg tot s'avonds laat misselijk..maar ook geen braakneigingen... alleen tussen de middag gaat het wel..manlief legt in de ochtend heel erg lief een cracker op mijn nachtkastje maar helaas werkt het niet zo goed...

ik werk als kapster en heb dus ieder half uur een ander in mijn stoel..de ene ruikt naar rook en de ander naar lijflucht... en de ander heeft iets te zware parfum... :confused: gatverdamme.. :( kan er gewoon niet tegen! mijn reuk is ook vele malen streker...

2. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

Dec 16, 2008
    6,069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Waar ik toch wel heel benieuwd naar ben...wát is dat dan met cola dat het helpt?

3. Mariya

Mariya Actief lid

Jan 3, 2009
    445
    0
    0
    Ik had het ook zo vaak gelezen, vandaag gedronken en het helpt écht! :)

4. loeloe

loeloe Actief lid

Nov 25, 2008
    228
    0
    0
    pffft... fijn om te lezen dat ik niet de enige ben... :D
    Ik weet nog maar net dat ik zwanger ben, maar zo beroerd.. :rolleyes:
    K hoef ook niet over te geven ofzo, maar k heb overal lucht zitten lijkt het wel en eten? =; niet aan denken...
    K ga ook maar eens cola proberen.. Straks weer aan het werk, khoop dat het gaat lukken vandaag! Succes allemaal met de kwaaltjes! ;)

5. patrieske16

patrieske16 Fanatiek lid

Apr 27, 2008
    4,962
    0
    0
    thuismama
    denbosch
    Hai Marya........Meid als je zoveel moet overgeven hebben ze daar speciale pillen en zetpillen voor,ik ben erg voorzichtig en het kan echt geen kwaad voor de kleine,ik weet zo de naam niet maar vraag het even aan je VK,en hou het uitdrogen in de gaten ik werd met 9 weken opgenomen omdat ik uitgedroogd was door het overgeven en kreeg toen ik werd ontslagen die zetpillen mee.

Wat betreft de cola ik weet ook niet,maar ik weet wel dat het wel werkt ;)

6. laslo

laslo Lid

Jan 21, 2009
    18
    0
    0
    ha hier nog iemand die de hele dag misselijk is, en moet overgeven..ik eet voordat ik opsta een ontbijtkoek door mijn lieve man klaargemaakt op, dit hielp een paar dagen, maar als ik het nu zie moet ik overgeven. En normaal hou ik van eten, maar op dit moment kan ik er niet over praten of het zien...dat is behoorlijk vervelend...zelf na de supermarkt gaan kan ik niet, is me te moeilijk...ben wel blij dat ik niet de enigste ben..succes allemaal. groetjes...!

7. Trees

Trees Niet meer actief

Hier ook iemand met misselijkheid en veel overgeven. Ik kwam dit lijstje op internet tegen en ik vind er zelf een hoop bruikbare tips tussen zitten!

Misselijkheid verminderen

-Pyridoxine (Vitamine B6) blijkt de misselijkheid te verminderen. Lees op de verpakking of vraag aan de apotheker hoe veel en vaak je het mag innemen.

-Gedroogde gemberwortel en gemberthee. Studies geven aan dat gember de misselijkheid en het overgeven vermindert bij zwangere vrouwen. Aanbevolen is een dosis van 250 mg, vier keer per dag.

-Eet wat beschuit of droge crackers in de morgen als je wakker wordt, nog voor je uit bed gaat.

-Eet een kleine snack voor je naar bed gaat, en eventueel een kleine snack als je 's nachts naar het toilet gaat.

-Acupressuur armbandjes (zeebandjes) of acupunctuur kan helpen. Als je acupunctuur wilt laten doen vraag dan een betrouwbaar adres aan je dokter .

-Drink geen cafeïnehoudende drank.

-Eet geen vet en zout voedsel wat een lage voedingswaarde heeft.

-Eet geen gebakken voedsel als nootjes, olijven, zoete cakejes en bladerdeegproducten.

-Eet geen voedsel waar je "winderig" van wordt, zoals spruitjes, kool, uien en komkommer.

-Voorkom dat je heel erge trek hebt.

-Eet geen gekruid voedsel, of voedsel dat veel smaakversterkers bevat.

-Eet geen grote maaltijden. Eet iets kleins om de 2 uur en zorg dat je veel drinkt.

-Rook niet (met anderen mee).

-Vraag eerst aan je dokter welke medicijnen je veilig kunt gebruiken.

-Koken en stomen is beter dan bakken.

-Drink tussen de maaltijden door in plaats van tijdens de maaltijden.

-Eet fruit en gekookte groentes tussen de maaltijden in.

-Zorg dat je hele huis goed geventileerd is. Laat geen etenslucht hangen.

-Citroen: drink limonade, ruik aan een citroen, of eet een stukje citroen.

-Pepermunt, pepermunt olie, of pepermunt thee. Het staat er ook om bekend dat het je energie geeft als je in een dip zit.

-Drink je water en andere sappen met kleine slokjes tegelijk.

-Druk met twee vingers stevig op je navel, doe dit ongeveer een minuut lang. Het kan de misselijkheid verminderen.

-Gebruik een neutrale natuurlijke tandpasta.

8. limmeke

limmeke VIP lid

May 28, 2008
    17,318
    0
    0
    ojaa. die tandpasta.. ik moest echt braken als ik mijn tanden poetstte met iets met pepermunt.

ben overgestapt op paradontax en kon eindelijk keer gewoon poetsen

9. Trees

Trees Niet meer actief

Met dank aan paradontax kan ik ook weer mijn tandjes zonder enig kokhalzen poetsen :D Erg fijn!

10. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Ik leef met je mee. Weet hoe het voelt. Ik slik nu emesafene. Ik weet dat je geen medicijnen wilde iegenlijk omdat je al medicijnen moet slikken, maar deze kunnen echt geen kwaad. Anders schreef de dokter ze ook niet voor. Bij mij hielp cola (zonder prik) vanilleyoghurt (want van vanillevla ga ik wel over mijn nek maar niet door de zwangerschap) en pepermuntjes. Die kan je meenemen als je ergens heengaat. ik heb nog steeds de tabletjes en ook elke morgen neem ik een bakje vanilleyoghurt dat laatste just in case. Maar die pillen werken heel goed voor me. De misselijkheid hield bij mij ook lang aan en nu ik niet meer misselijk ben kan ik echt genieten (want door di misselijkheid kon ik dat soms echt niet)

11. Mariya

Mariya Actief lid

Jan 3, 2009
    445
    0
    0
    Toch maar eens die zetpillen proberen dan?

12. patrieske16

patrieske16 Fanatiek lid

Apr 27, 2008
    4,962
    0
    0
    thuismama
    denbosch
    Hai Mariya.....Ja als je zo ziek bent meid zou ik het anders gewoon even goed overleggen met je VK of gyn,maar hou je uitdrogen goed in de gaten hoor meid,want dat is zo gebeurt,veel beterschap

Share This Page