ouderwetse thermometer of oorthermometer?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Roodkapje1979, Mar 20, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Roodkapje1979

Roodkapje1979 Fanatiek lid

Feb 22, 2009
    2,729
    0
    0
    Onze dochter is erg vaak ziek en moeten we dus vaak tempen. Daarom zit ik er aan te denken om een oorthermometer te kopen. Werkt dit goed? Of is de ouderwetse toch echt beter?
    Iedere keer die luier uit en dat ding erin, ze vind t zelf ook niet echt prettig meer.

Graag jullie ervaringen!

Dank je!

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

De gewone thermometer is accurater maar als je de oorthermometer goed gebruikt is dat ook prima hoor. Meet de temperatuur een keer als je weet dat ze gewoon zich lekker voelt en niet ziek is dan weet je wat haar normale temperatuur op zo'n ding is. Het kan namelijk nogal afwijken van de andere thermometer

3. Roodkapje1979

Feb 22, 2009
    2,729
    0
    0
    dat dacht ik idd ook al ja....

En nou zie ik er van 14,95 (blokker) maar ook van 3x zo duur! Heb nog niet gekeken wat de verschillen zijn, maar als iemand er hier 1 heeft is er nog iets waar ik op moet letten met aanschaf?

4. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hoi,

een oorthermometer is minder accuraat, vooral omdat de temp in het oortje nogal kan verschillen door allerlei factoren. Als je dus echt wilt weten hoe en wat, is een ouderwetse beter... en als je toch een luier verschoont... Ik temp hier altijd als ik toch een luier verschoon.

5. jacolien

jacolien Actief lid

Jan 20, 2008
    389
    0
    0
    urk
    jah hier ook de gewone,mn dochtertje had koorts maar de oor thermometer zat er 1.5 tot 2 graden onder,want wou het verschil wel eens weten en toen zat ze dus op 40.5 en daarmee 38.5
    maar de dokter raad de gewone ook aan vooral bij een baby kind!

6. princesje83

princesje83 Fanatiek lid

Apr 1, 2008
    1,402
    0
    0
    regio rotterdam
    als ik denk dat een van de twee kids koorts heeft, gebruik ik eerst de oorthermometer. Als die aangeeft dat er verhoging is, dan pak ik die andere erbij om zekerheid te hebben hoe hoog de temp dan wel niet is, want de oorthermometer zit er soms flink naast bij mij. Of het ene ook scheelt 1,5 graag met het andere oor...? vind hem dus niet echt betrouwbaar

7. jacolien

jacolien Actief lid

Jan 20, 2008
    389
    0
    0
    urk
    @princesje83:
    ook zo raar jah,dat het ene oortje heel anders kan zijn als het andere!

8. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,064
    3,859
    113
    Ik heb dat Blokker ding, maar voor mijn dochtertje gebruik ik toch een normale, die is wat betrouwbaarder.

9. mamatje24

mamatje24 Fanatiek lid

Sep 10, 2008
    1,236
    0
    0
    je hebt tegenwoordig van die ouderwetste thermometers die binnen 10 sec al klaar zijn. zekerheidshalve doe ik bij de kleintjes altijd met de ouderwetse, en nooit met de oorthermometer, die gebruiken alleen de volwassenen, of om even gauw te checken.

maar wil ik met zekerheid de temp weten omdat bij die kleintjes een halve graag best wel veel uit kan maken doe ik altijd met de ouderwetse.

10. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik heb hier dus ook zo'n ouderwetse, maar dan supersnel en flexibel (ding buigt alle kanten uit, :)). Gewoon van Kruidvat... Ben binnen 5 seconden klaar altijd.

11. nazli21

nazli21 VIP lid

Jul 28, 2006
    7,052
    9
    38
    fulltime mama
    ik heb ook de ouderwetse, gekocht bij de babydump

12. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,064
    3,859
    113
    Inderdaad, die heb ik ook, super handig!

13. Gezond

Gezond Niet meer actief

Toen ik van de ks in het ziekenhuis lag en ze mij met de oorthermometer deden week hij ook 1x af... Moest toen alsnog met een digitale gewone...

14. lizab

lizab Fanatiek lid

May 7, 2007
    3,467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Fenna is ook regelmatig ziek, en als wij de dokter bellen, accepteren ze toch enkel de temperatuur rectaal gemeten.

15. Roodkapje1979

Feb 22, 2009
    2,729
    0
    0
    Hm oke duidelijk dus! We houden t voorlopig maar bij de "ouderwetse" manier. Ik kom net thuis uit mn werk en ze slaapt dan zou het wel handig zijn om ff snel dr temp te meten daarom leek het me ook wel handig......
    Wij hebben hier trouwens die van de hema(gewone), is ook snel klaar en piept als dr temp te hoog is. Ook wel handig.

16. Sokje

Sokje Actief lid

Sep 9, 2008
    217
    0
    0
    Ik zou het denk ik bij een ouderwetse houden, toch wat nauwkeuriger. Of inderdaad de oorthermometer gebruiken om een idee te krijgen van de temperatuur en bij koorts evt rectaal meten.

Waarom zou je steeds de temperatuur meten? Ik bedoel, als ze nu lekker ligt te slapen zou ik het ook niet met een oorthermometer proberen geloof ik... lekker laten liggen.

17. Poohbeer2

Poohbeer2 Fanatiek lid

Aug 17, 2008
    4,239
    9
    38
    Wij gebruiken een "ouderwetse" thermometer omdat deze veeel nauwkeuriger zijn.
    Ik gebruik een digitale van de Hema. Deze meet de temperatuur in een paar seconden. Voor mezelf had ik na de bevalling een oude thermometer, maar die deed er veel langer over.
    Die van de Hema bevalt heel goed. Snel en een goede meting.
    Vaak meet ik de temperatuur als ik toch haar luier moet verschonen.

18. Isademi

Isademi VIP lid

Jun 3, 2008
    11,327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    rectaal willen dokters altijd graag weten idd dus gewoon normaal is het betrouwbaarste..

Wij hebben ook zo'n hele snelle is wel supefijner dan die slome haha

19. Channie

Channie Fanatiek lid

Oct 13, 2005
    4,149
    0
    0
    Ik heb toevallig dit hoofdstuk pas afgesloten op school. Bij baby's en peuters is een rectale meting altijd nodig. Door verschillende factoren kan de oormeting altijd anders uitvallen.
    Bij volwassene wordt het wel gewoon gedaan maar ook daar zitten soms flinke dippen in.
    De meningen zijn er in ieder geval nog flink over verdeeld.

20. Roodkapje1979

Feb 22, 2009
    2,729
    0
    0
    Wat mij betreft mag er een slotje op :D Het is duidelijk we houden het bij de ouderwetse manier! Bedankt allemaal!

Share This Page