Zwanger en kinkhoest

Discussie in 'Gezondheid' gestart door dolfijn1982, 11 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dolfijn1982

dolfijn1982 VIP lid

1 apr 2010
    7.023
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    Graag even jullie advies:

Onze beste vrienden hebben dochtertje van 6 mnd. Deze is al geruime tijd aan het kwakkelen dus zijn ze vandaag bij de kinderarts geweest.
    Deze vind het op kinkhoest lijken heeft daarom een kweek laten maken waar zij as dinsdag de uitslag van krijgen.
    Nu zijn zij veel bij ons geweest en hebben wij ook nog een paar dagen/ nachten op haar gepast.
    Dus ook ik ben veel in aanraking geweest met haar..

Nu heb ik natuurlijk even meteen gegoogled en lees daar niet echt positieve berichten over zwangerschap en kinkhoest.. maar dit gaat vooral om de eerste 4 weken van de ziekte (besmettingsgevaar het grootst) en de laatste 6wk van de zwangerschap (dan makkelijk overdraagbaar naar foetus)..

Ik ben zelf nu 32 weken zwanger (dus nog niet in mijn laatste 6wk) en is zij al meer dan 6 weken ziek.. het risico is hierdoor dus echt wel verkleind, maar toch nog wel aanwezig.

We hebben in de planning om volgende wk zaterdag naar de negenmaandenbeurs te gaan met z'n vijfjes (vrienden + dochter, manlief en ik) maar manlief maakt zich nu dus wat druk over evt besmetting.. niet alleen voor mij maar ook voor alle andere vrouwen op de negenmaandenbeurs (die misschien al wel in laatste 6wk zitten)
    Ikzelf maak me iets minder zorgen en wil gewoon dinsdag even afwachten, dan krijgen ze de uitslag van kweek en dan beslissen wat we gaan doen..

Maar toch alvast even jullie mening ter indicatie..

Heel verhaal geworden, hoop dat het nog een beetje duidelijk is!

Alvast bedankt voor jullie reactie! xx

2. dolfijn1982

dolfijn1982 VIP lid

1 apr 2010
    7.023
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    Niemand die hier een mening over heeft?
    Wil graag weten of ik me zorgen moet maken en of jullie vinden dat je met dit kindje naar de negenmaanden beurs kan..

Hoor het graag alsnog!

3. Kruimel2010

Kruimel2010 Bekend lid

8 okt 2010
    825
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou kijken of ik oppas kon krijgen voor het dochtertje. Als zij zo ziek of niet lekker is neem je haar toch niet mee naar de 9 maandenbeurs? Met zoveel mensen om je heen die ook van alles bij zich dragen?!

4. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.301
    2.569
    113
    als het inderdaad kinkhoest is en ze is nog besmettelijk dan lijkt het me niet verstandig om naar de negen-maandenbeurs met haar te gaan.
    Laat het even navragen bij de behandelend arts of je kunt advies vragen bij de GGD.
    Kinkhoest moet trouwens bij de GGd gemeld worden voor zo ver ik weet.

Deel Deze Pagina