veel pijn bij eisprong

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Berb, 23 aug 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Berb

    Berb Nieuw lid

    23 aug 2005
    4
    0
    0
    Hebben jullie ook zo'n pijn bij de eisprong??
    Hij is bij mij nu sowieso een week eerder dan verwacht.
    Heb heel veel pijn aan de rechterkant van mijn buik en bij
    iedere stap die ik zet doet het pijn.
    Ben nu ook een beetje grieperig, maar dat terzijde.
    Maar snap niet waarom ik altijd tot aan mijn NOD zo'n pijn heb.
     
  2. Jolanda

    Jolanda Fanatiek lid

    26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    Ik weet ook niet hoe dat komt
    Heb je dat de huisats al een gevraagt? of als je bij de gyn komt aan hem(haar).
    Veel vrouwen hebben pijn tijdens de eisprong(sommigen voelen helemaal niks), maar ik geloof dat de pijn niet zo heel erg lang duurt.

    Ik zou het eens navragen als ik jou was, vragen staat vrij toch?

    groetjes Jolanda
     
  3. Moo

    Moo Bekend lid

    21 jun 2005
    873
    0
    0
    Wormerveer
    Ik heb de ene keer wel last van mijn eisprong en de andere keer weer niet of veel minder. De afgelopen keer had ik er idd wel behoorlijk wat last van. Met iedere pas voelde ik het. Na een dag was dat wel weer over.
     
  4. stamper

    stamper Bekend lid

    12 apr 2005
    739
    0
    0
    Vrouw
    huismoeder
    alkmaar
    hoi

    Ik had ook pijn bij mijn eisprong .

    groetjes yvonne
     
  5. San

    San Lid

    25 aug 2005
    17
    0
    0
    Hey Berb,

    Ik vind het toch een beetje vreemd hoor, dat dat zolang duurt. Ieder lichaam is anders natuurlijk, maar toch... Misschien kan je toch best eens je huisarts raadplegen.
    Ikzelf voel mijn eisprong niet elke keer en meestal duurt dat dan ook maar even. Ik heb dan vooral pijn in mijn onderrug.

    Veel sterkte
    San
     
  6. cinny

    cinny Lid

    17 aug 2005
    43
    0
    0
    hallo,

    bij mijn eisprong heb ik ook altijd pijn.
    ik heb dan zo een rare buikpijn. ;)

    groetjes
     
  7. Ooievaar

    Ooievaar VIP lid

    22 jun 2005
    5.245
    0
    0
    Amstelveen
    Voor mijn 1e zwangerschap voelde ik het nooit, maar nu wel hoor!
    Erg handig... ;)
     
  8. Jenny

    Jenny Fanatiek lid

    14 mei 2005
    1.432
    0
    0
    Begeleiding dagbesteding
    WW
    Hallo, ik voel nooit iets, niet bij de eisprong, niet bij het ongesteld worden en ook niet toen ik zwanger werd en was... Jenny
     
  9. Aquarius

    Aquarius Bekend lid

    13 aug 2005
    912
    0
    0
    "Limbo"
    Hallo Allemaal,
    Ik heb mijn eisprong nog nooit gevoeld zover als ik weet.
    Wat ik mij nou afvraag is wat (kunnen) zijn de symptomen dan?

    Groetjes Jelra
     
  10. Jenny

    Jenny Fanatiek lid

    14 mei 2005
    1.432
    0
    0
    Begeleiding dagbesteding
    WW
    Volgens mij zijn ze een beetje hetzelfde als dat je ongesteld wordt. Zeg ik het goed??? Jenny
     
  11. Wenniepenny

    Wenniepenny Fanatiek lid

    22 jul 2005
    3.329
    0
    0
    Hoi Berb,
    Ik heb meestal de dagen voor mijn eisprong wat kramp (vaak inderdaad aan één kant, misschien is dat de kant waar het ei vandaan komt). De eerste maand nadat ik gestopt was met de pil (na hem 15 jaar achtereen te hebben gebruikt), had ik meer dan een week kramp. Ik heb het idee dat het nu telkens iets minder wordt, dus misschien heeft het te maken met het 'ontpillen' van je lichaam?
    Al weet ik natuurlijk niet of je de pil hebt gebruikt en hoe lang.

    Groetjes en sterkte met de kramp,


    Wendy
     
  12. Aquarius

    Aquarius Bekend lid

    13 aug 2005
    912
    0
    0
    "Limbo"
    Ik heb geen pil gebruikt.
    Heb bijna 5 jaar de Mirena spiraal gehad. Dat was erg prettig aangezien ik zelden ongi werd, en als ik het wel had dan was dat beperkt. Ik heb weer voor het eerst in 4 jaar tampons moeten kopen :evil: .
     
  13. Niet meer actief

    Bij mijn eisprong heb ik enkel, menstruatiekrampen (lichte) en gevoelige tepels meer niet...:)
     
  14. Niet meer actief

    Wordt je niet ongesteld dan met de Mirena spiraal? :(:

    Dat lijkt me maar niks... :(
     
  15. Aquarius

    Aquarius Bekend lid

    13 aug 2005
    912
    0
    0
    "Limbo"
    Of juist prettig als je niet ongi wordt.
    Niet iedereen reageert hetzelfde op deze spiraal.
     
  16. melliemel

    melliemel Fanatiek lid

    31 aug 2005
    2.081
    0
    0
    hoi berb,

    ik zelf heb ook altijd een soort stekende pijn voor mijn eisprong. wat ik vernomen heb van de gyneocoloog is dat een bep. hormoon wat je lichaam aanmaakt wat samen gepaart gaat met de eisprong die in aantocht is, die pijn veroorzaakt. het is dus niet je eisprong die je voelt (wat ik zelf ook eerst dacht) maar het is wel een kenmerk zodat je weet dat je eisprong eraan komt. maar als je daarna zolang nog tot aan je nod pijn houd zou ik als ik jouw was wel navraag doen bij je huisarts hoor, misschien is het niks ergs maar je weet het niet hè gr.
     
  17. Jasmijn

    Jasmijn Lid

    1 sep 2005
    5
    0
    0
    Hoi!

    Ik heb ook altijd pijn tijdens mijn eisprong. Ik voel meestal dezelfde dag een soort van zeur in mijn eierstok en naarmate de sprong nadert wordt het pijnlijker. Bij sommige bewegingen van mijn lichaam voelde ik het duidelijker. Op zich wel makkelijk, want ik wist altijd wanneer ik bij mijn vriend aan de bel moest trekken.
    Als de eisprong was geweest, was de pijn ook gelijk over.
    Als jij het echt niet vertrouwt, zou ik gewoon ff de dokter raadplegen.
    Doen hoor!
     
  18. Kiki

    Kiki Fanatiek lid

    8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Haha, inderdaad, een vriendin van mij vertelde dat ze na de plaatsing niet meer ongesteld werd. Dus ik was superenthausiast over de Mirena, en ook de verzekering heeft 'm volledig vergoed. Ik bleef alleen na de plaatsing wel 10 weken ongesteld. daarna was het nog steeds om de 4 weken weer een dikke week :( Na ongeveer 9 maanden voelde ik iets hards bij mijn baarmoedermond en mijn man ook. Na een inwendige douche kwam de Mirena mee naar buiten!!!!
    De volgende dag ben ik meteen naar de huisarts geweest voor de pil, want daarmee kun je nog wel eens je ongi uitstellen. Haha en nu ik zwanger ben blijft het hoop ik ook een maandje of 7 weg ;)

    Groetjes
     
  19. tonca

    tonca Actief lid

    3 sep 2005
    187
    0
    0
    Moeder
    Brezi, Tsjechie
    ik ga er is op letten of ik wat voel, maar vorige keer had ik wel gevoelige borsten een hele avond lang, ze waren ook warm en ik kon ze haast niet aanraken
    Goh een nuttig forum toch leer steeds meer over mijn lichaam
     
  20. Berb

    Berb Nieuw lid

    23 aug 2005
    4
    0
    0
    Ik was dit forum even kwijt, maar kan het volgende vertellen.
    Ik heb 10 jaar de pil gebruikt en is waarschijnlijk het ontpillen zoals iemand al meldde.
    Had namelijk deze keer al veel minder pijn, maar een klein weekje namelijk terwijl het vorige keer 2 weken was. Dus ga er vanuit dat hbet wel minder zal worden.
     

Deel Deze Pagina