Hoi dames, Een bang berichtje van mij. Ik ben net weer zwanger na een MA en curettage in mei (bij de echo op 10+wk was het vruchtje maar 8+wk en klopte geen hartje). Ik ben nu 4,5wk zwanger maar heb al 5 dagen lichtbruine afscheiding. Test is nog wel knalpositief, maar dat heeft daar niets mee te maken toch? Ik weet dat iedereen zegt dat dit vaker voorkomt en dat ik me niet druk moet maken zo lang ik geen helderrood bloed verlies en geen krampen heb maar ik ben toch bang... Ik heb verder ook helemaal geen symptomen, bij mijn vorige zwangerschap erg pijnlijke borsten gehad maar nu niets. Alleen al sinds de innesteling (vrij snel na eisprong) hele lichte menstruatiekrampjes en zeurderig gevoel onderin m'n rug. Over drie weken heb ik m'n eerste echo... Bah, ik ben er niet gerust op!! Hopelijk kan iemand me geruststellen...
Ik heb het bij beide zwangerschappen gehad. Telkens wat bruinverlies tot 5 weken. Ik heb zowieso eerst bruin bloedverlies voordat mijn ongesteldheid doorbreekt. Dus ik denk dat mijn lichaam dat nog kwijt moest. Echt geruststellen kan ik je niet maar weet dat bruinverlies heel goed kan !!
Bruinverlies heb ik 12 weken gehad...het hoeft niets te betekenen dus. Begrijp wel dat je je heel erg zorgen maakt, ik vond het ook super vervelend.
Wat vervelend, ben je weer zwanger en dan wordt je onzeker door bloedverlies. Dit kan echter ook innestelbloed zijn. Bij mijn eerste twee zwangerschappen, die ook in een MK eindigden had ik dit niet. Bij de derde ook wat bruin bloedverlies, dus dacht dat ik niet zwanger was, toen het niet doorzette toch maar een test gedaan en hartstikke positief. Ook ik voelde geen zwangerschapsverschijnselen, maar dat was denk ik een beetje uit zelfbescherming. Ik dacht eerst een echo en dan geloof ik het pas. Bij acht weken een echo die goed was en de dag erna heel veel kwaaltjes. Nu ben ik weer zwanger en ook eerst bruin bloedverlies, maar positieve test. Nu bij 7 weken voel ik lichte misselijkheid. Ik had bij mijn vorige zwangerschap bij 12 weken een fikse bloeding dus dacht toen dat het toch weer een MK zou worden, maar het vechtertje in mijn buik heeft het 42 weken volgehouden daar binnen. Dus zelfs dat zegt niets. Veel succes