bah, ik ben stront snipverschrikkelijk verkouden. Mn neus zit helemaal dicht, mn holtes voelen vol en ik begin er vandaag ook al bij te hoesten. Ergens wel minder dan voorgaande jaren (toen ik nog rookte) want voorgaande jaren had ik allang een halve longontsteking/bronchitis te pakken maar toch. Omdat ik zwanger ben grijp ik zo min mogelijk naar medicijnen, dsu vanacht geprobeerd met behulp van antaflu en zoutoplossing nog enigszins te slapen; resultaat: 6 keer wakker! grrrrrr! Ik ga denk ik toch maar voor de otrivin, zodat ik in ieder geval vanacht weer een beetje slaap, zonder slaap wordt ik natuurlijk nooit beter
Ik know, het heerst! Ik ben vrijdag en vandaag ziek thuisgebleven. Dezelfde klachten alleen heb ik twee volle nachten helemaal niet geslapen. Iedere minuut op de wekker gezien. Het water loopt in straaltjes uit mijn neus maar snuiten lukt niet, zo dicht zit het. Omdat ik fulltime werk valt het zwaar nu! Ben daarom ook nog maar een dagje thuisgebleven. wat kun je je beroerd voelen he! Ik heb het met paracetamol geprobeerd te remmen, je mag bijna niks hebben als je zwanger bent...
Hier hetzelfde! Sinds gisteren ook strontverkouden; keelpijn, niezen, snotteren en een dicht hoofd en slecht geslapen! Ik denk dat de beste oplossing ziek melden en rusten, gelukkig kan een verkoudheid geen kwaad voor de kleine. Beterschap meiden!!
AH dus ik ben niet de enige.... Kvoel me vndg al 10x beter dan voorgaande 2dgn, maar mn neus zit potdicht. Kheb er niks voor gebruikt!
Mijn dochtertje is snotverkouden, je kan echt merken dat de scholen weer zijn begonnen. Manlief is zn stem kwijt... (Staat ook voor de klas) ik ontspring voorlopig de dans nog... maar hoelang? echt irritant als je zwaar verkouden bent... en misschien kan je een doormiddengesneden uit onder je bed zetten? dat houdt je neus wat open, stinkt wel... stomen met kamille en evt paracetamol nemen met vit C.
ik vondt het wel een goede reden om lekker gezond verse vis te gaan eten Heb een pannetje met dampo in de kamer staan, lekker voor mn neus en keel, en dan toch maar met alleen de zoutoplossing en antaflu bij mn bed proberen de dagen door te komen. Zit ondertussen al op dag 2 dus hoop dat t een beetje opschiet.
wow ben ik toch niet de enige die verkouden is geworden deze week tijdens de zwangerschap, dan heerst het dus echt wel! iedereen heel veel beterschap!
Ik ben denk ik wel 10 keer verkouden geweest tijdens mijn zwangerschap. Misschien ben je er extra kwetsbaar voor tijdens de zwangerschap? Beterschap meiden!
Heel irritant, het heerst kennelijk. Hier ook verkouden, keelpijn, hoofdpijn. Heb ik sowieso al bijna nooit last van, maar zo wel dan lekker een aleve er in en de volgende dag ben ik weer helemaal fit. Maar ja, die mag je nu niet. Paracetamol neem ik maar niet, helpt sowieso niet bij mij.
Is echt heel erg vervelend! Ik ben afgelopen maandag naar de dokter geweest -> ik voelde me hier best wel schuldig over, omdat ik nog geen paracetamol heb aangeraakt in m'n zwangerschap, gewoon voor m'n gevoel. Maar ik was maandag zó beroerd en had nog 1 dag te gaan voor m'n uitgerekende datum. Maar zo zag ik het niet zitten om te bevallen! Ik heb een anti-biotica gekregen, dat je mag hebben in de zwangerschap. Gelukkig voel ik me nu alweer veel beter, het is inderdaad echt vervelend! @Syrae: ik zou wel oppassen met Otrivin hoor, even goed navragen of je dat mag in de zwangerschap. Mij werd het toen nl. afgeraden en ik heb een homeopatische neusspray gehad. Beterschap allemaal!
ja mag maar met mate... dus heb het alleen aan een kant voor het slapen gebruikt zodat ik een beetje door kon slapen, verder gewoon zoutoplossing. Gaat gelukkig eindelijk weer beter
Ik heb een handig boekje van de verloskundige gekregen waarin precies staat wat je in welke situatie mag nemen bij bv of zwangerschap. Neusspray mag gewoon, maar niet te lang natuurlijk. Ik heb meteen een spray gekocht, ik wordt echt gek van die verstopte neus. (In de bijsluiter staat dat je het op advies van arts of apotheker mag gebruiken en tijdens zwangerschap niet als je een slecht doorbloedde placenta of hoge bloeddruk hebt.)
Ik hier ook even klagen...ook al 2 weken snotverkouden tijdens mijn laatste 2 weken voor mijn zwangerschapsverlof... hoofdpijn, slecht slapen, niet kunnen slapen met mn mond dicht ivm volle neus...dinsdag start mijn zwangerschapsverlof... laatste loodjes nog... (Gisteren bij verloskundige geweest en ze zei dat ik best paracetamol mocht, zonder andere troep er in, dus die heb ik gisteren meteen 1 genomen!) Beterschap voor iedereen
Nou dan klaag ik ook maar even lekker mee!!! Sinds woensdag ook verkouden, van woensdag op donderdag ook weinig geslapen (en manlief wakker gehouden) omdat mijn neus zo dicht zat. En mag je nu wel neusdruppels of spray of niet... Otrivin mag volgens de bijsluiter wel, maar toen ik het flesje in handen had zag ik dat ie al veel te lang open was... Grrr. Ging dus niet door. Ben gisteravond voordat ik op bed ging even lekker gaan douchen, dat heeft wel geholpen, beter geslapen. Voel me vandaag ook een stuk beter. Maar ja, het heerst dus. Wat wil je ook met al dat natte en koude weer!!! Beterschap allemaal!!!
ben (op wat schorheid en snuffeligheid na) weer helemaal goed! Blij toe, ik trouw volgende week vrijdag Meiden die nu verkouden worden, heeeeeel veel sterkte en succes!
Hallo allemaal! Ik ben heel erg verkouden! En hoest me longen uit m'n lijf! Ben wel heel vaak verkouden maar nu ik 7 weken zwanger ben vind het toch wel eng! Weten jullie of het kwaad kan voor de zwangerschap! Ik durf ook niks in te nemen en houdt het bij veel groente en fruit keelsnoepjes en vroeg slapen ! Hoop dat dit voldoende is! Groetjes