kramp...wie herkent dit?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Dora, 8 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dora

Dora Bekend lid

25 apr 2006
    762
    0
    0
    Hoi,

ik heb zo'n last van kramp. In het begin van de zwangerschap alleen na het eten maar nu toch wel de dag door.
    de plek -> net onder mijn borsten/bh rand, ik zal maar zeggen bij de ronding van de buik bovenin. Net alsof ik tegen een tafelblad leun gevoel of dat ik een riem onder mijn borsten heb aangesnoerd gekregen.
    De VK al gebeld maar die bellen maar niet terug :( iemand een idee?

dank je wel!
    Dora

2. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    Mmm ik heb ook zoiets maar geen kramp een soort brandend gevoel bij mij net onder mijn eerste rib. Vk zei dat het de baarmoeder kon zijn die groeide.

3. Dora

Dora Bekend lid

25 apr 2006
    762
    0
    0
    ja als je zegt brandend gevoel kan dat ook wel zo zijn... dit is nm wel voortdurend en niet opkomend en afnemend... en wel dezelfde plek als jij aangeeft, maar is dat niet wat hoog voor de baarmoeder?

4. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    Bij mij is het niet voortdurend ik heb er soms dagen geen last van en soms weer wel. Ik weet niet of het te hoog is voor de baarmoeder?

5. linnepin

linnepin Fanatiek lid

25 aug 2006
    1.030
    0
    0
    groepsleidster kinderopvang
    brabant
    Ik heb het na het eten vooral. Ook als ik niet zoveel gegeten heb. Het is een heel vervelend gevoel. Ik heb ook altijd het gevoel dat ik mijn rug heel de tijd heel recht moet houden, zodat de druk minder wordt. Maar wat je hieraan kan doen, ik weet het niet. Ik denk dat het bij mij komt van het eten.
    Laat het even weten als je je verloskundige hebt gesproken?
    x Lind

6. Dora

Dora Bekend lid

25 apr 2006
    762
    0
    0
    De verloskundige en de huisarts telefonische gesproken - beiden denken dat het de maag is met maagzuur die nu zo naar boven wordt gedrukt die dit brandende riem gevoel geeft. Ik heb ook meer last na het eten en idd soms wat dagen niet/minder en dan weer heel heftig. Het is te hoog voor banden/baarmoeder waarschijnlijk.

Ik krijg vanmiddag wat uitgeschreven wat ik morgen bij de apotheek kan ophalen. Ik dacht aan Antagel (zij de verloskundige) maar de assistente twijfelde of dit helemaal veilig was en zou wat anders voorschrijven. ben benieuwd, maar een paar dagen proberen...

7. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Ik heb ook antagel gehad bij de tweede. Dus het zal best mogen. Het werkt wel goed. Het legt een laagje op je maag zodat je zuur niet om hoog komt. Ik hoop dat het voor jhou ook resultaat heeft.

8. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    Ik heb het de laatste 3 nachten als ik in bed lig en vooral op mijn zij. Maar het voelt niet als maagzuur want het blijft alleen bij rib voelen en het brandt daar alleen. Ik krijg geen zuur naar boven of zo.

9. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    Een kommetje yoghurt of vla helpt ook goed bij maagzuur! En rennie mag je ook gewoon gebruiken.
    En oppassen met vet (heb tijdens mijn eerste zwangerschap ooit chinees gegeten: nooit meer!)
    Bij maagzuur hoeft het overigens niet zo te zijn dat je het ook voelt omhoogkomen kan ook alleen onderin je slokdarm branden en dan "proef" je dus ook niks.
    Succes!

10. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    Maar moet je het ook voelen in je slokdarm? want ik voel alleen pijn bij mijn rib maar voor de rest niks.

11. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    het lijkt mij dat je het wel ook in je slokdarm moet voelen want maagzuur komt toch altijd omhoog? ik heb namelijk hetzelfde probleem, merk ook dat mijn houding dan vaak verkeerd is dat ik niet recht genoeg zit.

12. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    Ik had een soort bandgevoel, dacht echt dat ik het aan mijn hart had ofzo, voelde me gewoon rot.
    Maar het kan natuurlijk ook zijn dat het bij je rib een beetje beurs getrapt is door je kindje?

13. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    ja dat kan natuurlijk ook ja.

Deel Deze Pagina