Teunisbloemolie

Discussion in 'Zwanger worden' started by annabeth, Aug 31, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. annabeth

annabeth Fanatiek lid

Jun 21, 2011
    1,253
    1
    0
    iets juridisch... ;)
    Groningen
    Hoi Meiden,

Ik was benieuwd of jullie hier misschien meer over weten.

Ik heb vorig jaar mei een MK gehad (10w3d vruchtje overleden, daarna gecuretteerd), daarna nog een VMK in oktober (maar dat was echt een licht teststreepje en toen leeggebloed, verder niet veel aan de hand lichamelijk gezien) en dit jaar weer een MA (7w4d kindje overleden, opgewekt met cytotec).

Vorig jaar na de eerste MK en dit jaar na de laatste MK zie ik dat mijn cyclus echt van slag is. Grillige temperaturen, dagen voor ik ongesteld moet worden al spotting, emotioneel in de war, opvliegers, zweten, etc. Niet leuk allemaal.

Nu is mij teunisbloemolie aangeraden in de gezondheidswinkel. Dat heb ik deze cyclus voor het eerst gebruikt en het lijkt nu allemaal werkelijk nog veel slechter. :$ De temp in mijn LF is gestabiliseerd maar is heel veel lager dan normaal en het lijkt erop dat ik vandaag, 10 dpo al ongesteld word. Dan heb ik een LF van 9 dagen en dat is te kort om zwanger te worden.

Dus ik vroeg me af, wat doet die teunisbloemolie? Zorgt die voor een kortere LF? Want dat moet ik niet hebben! En die lage temp lijkt me ook niet goed! Zijn hier mensen die het gebruiken? En wat is bij jullie het effect?

2. Ior

Ior Niet meer actief

Teunisbloemolie zorgt ervoor om je cyclus regelmatiger te maken. Ik heb het een poos geprobeerd, maar bij mij deed het niets.
    Het is wel verstandig om, zodra je eisprong is geweest, ermee te stoppen. En dan pas weer op cd1 beginnen (als je niet zwanger bent).

3. Ytest

Ytest VIP lid

May 11, 2012
    13,444
    9
    38
    Hoi, ik gebruikte efamol PMP .. en daar zit teunisbloem in.. bij mij was het ook om een stabielere cyclus te krijgen en mijn LF ging van 5 naar 10, en ronde daarna zwanger :)

4. juffie85

juffie85 Lid

Aug 3, 2012
    99
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik weet alleen dat ik er enorm misselijk van werd en er maar mee gestopt ben!

5. RooDje

RooDje Fanatiek lid

Aug 17, 2011
    1,671
    0
    0
    Hi Annabeth,

Ik ben ook Teunisbloemolie capsules gaan gebruiken na mijn MA vorig jaar Juni. Het is me destijds aangeraden om mijn cyclus korter te maken. Na de MA en de curretage was mijn cyclus ook behoorlijk van slag. Hoe het precies werkt weet ik niet, maar mijn cyclus werd idd korter. Ik ben er wel na een tijdje mee gestopt omdat wij de MMM ingingen en daar willen ze je cyclus onder controle houden, dus dan mag je niets gebruiken wat invloed kan hebben op je cyclus.
    Je mag het idd maar slikken tot aan je eisprong en dan pas weer vanaf de menstruatie, want het is niet goed voor een evt. vruchtje.

Succes!
    RooDje

Share This Page