Ik heb as woensdag pas mijn eisprong (heb hele constante cycli). Nu ben ik gisteren begonnen met ovutesten en nu had ik een licht positieve ovulatietest. Vandaag was hij ineens helemaal negatief. En vanmiddag stond er een licht streepje, dus weer meer hormoon. Gezien mijn temp van voor de menstruatie en het type menstruatiebloeding dat ik heb gehad (veel voor mijn doen) heb ik het idee dat ik een vmk heb gehad en deze niet heb gemerkt. Nou is mijn vraag: zou het kunnen dat hij gisteren licht positief testte omdat er bijvoorbeeld nog zwangerschapshormoon in mijn lichaam zat? Of is dat hormoon zo minimaal bij VMK dat een test dat vrijwel niet aangeeft en het na een bloeding vrijwel meteen uit je lijf is. Of is er een andere verklaring voor de lichte streep. Zelf denk ik vroege eisprong, maar dan kan het toch niet dat de test weer positiever wordt dan vanochtend... Hoop dat iemand hierop een antwoord heeft. Heb nl. al ooit een VMK gehad en ben bang dat er bij mij gewoon iets mis gaat bij de innestelling.
Hij was vandaag weer erg negatief, dus ik denk een vroege eisprong. Wel raar hoor. Altijd zo constant en nou opeens 6 dagen te vroeg! Of hij moet nog komen, maar dan blijf ik die test van zaterdag raar vinden....
Ben ik weer Mijn temp is veel te laag voor na een eisprong, dus dat kan die licht positieve test niet zijn geweest. Mijn vraag en onzekerheid is nu: kan je 10 dagen na een VMK nog hormoon in je lichaam hebben waar een ovutest op reageert. Hoop echt dat iemand mij hierop kan antwoorden. Ik kan mijn gedachte er niet vanaf zetten dat het misschien weer vroeg fout is gegaan!
HOi hoi, Heel vervelend maar deze vraag kan je beter stellen bij het forum zwanger worden. Daar weten ze veel meer af van de ovulatie testen dan wij verloskudnige die meer in aanraking komen met vrouwen die al zwanger zijn. sorry! Heel veel succes! Imke