zwanger na 2 miskramen, slecht voorgevoel :(

Discussion in 'Zwangerschap' started by Pechvogol, Dec 11, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Pechvogol

Pechvogol Fanatiek lid

Jun 19, 2014
    1,361
    678
    113
    De eerste week na de zwangerschapstest ben ik redelijk positief doorgekomen. Borsten bleven pijnlijk (zijn ze altijd in de 2e helft van de maand), misselijkheid bleef (ben ik ook altijd in de 2e helft van de maand).
    Nu ben ik ongeveer 5,5 week (kan ook langer zijn, niet precies te zeggen ivm plotseling 2x korte cyclus, eisprong was op dag 10 denk ik) en slaat de twijfel heel erg toe: mn borsten voelen nu 2 dagen nog wel pijnlijk aan, maar minder pijnlijk dan de dagen ervoor. Misselijkheid houdt wel aan en af en toe een beetje maagpijn/maagzuur. Geen trek, wat éééécht niks voor mij is J

Nou ja goed, ik heb er, mede door de eerdere miskramen gewoon een heel slecht gevoel over. Ik kan nu ook even niet positief zijn.
    Gisterenmiddag werd het me even helemaal teveel en heb ik nog maar een test gedaan (kv2v5). Voorheen was ik niet zo, deed ik 1 test rond NOD, en dat was het dan tot de eerste echo. Gelukkig was de test hartstikke positief, ondanks dat ik 3 uur ervoor de hele middag met een vriendin thee heb zitten drinken, en volgens mij teveel urine heb gebruikt (controlestreep sloeg in eerste instantie heel licht uit, werd na verloop van tijd wel gewoon donker). En natuurlijk niet gerustgesteld..
    Het haalt ook niks uit om zo’n test te doen! Want hcg kan missed abortion nog steeds hoog zijn. Symptomen kunnen ook doorgaan. Dat weet ik allemaal uit ervaring. Ik zit mezelf al voor te bereiden op slecht nieuws. Naar de wc gaan is vreselijk, door de angst bloed te zien. En je moet natuurlijk nét iets vaker dan wanneer je niet zwanger bent.
    Ik heb gelukkig as dinsdag een echo, maar ik zie er huizenhoog tegenop. Aan de andere kant wilde ik het wel wat vroeger dan 8 of 10 weken ivm Kerst/O&N. Mocht er een leeg vruchtzakje zijn dan weet ik dat iig. Maar ja, aan de andere kant ben ik dan 6w+paar dagen, dus dan wil een leeg vruchtzakje ook niet zoveel zeggen, in de zin dat er nog van alles kan gebeuren.

Ik denk dat er gewoon niks is wat me gerust kan stellen, daarom dacht ik, ik schrijf het een keer van me af.
    Ik kan je vertellen, 2 miskramen halen echt alle leuke spanning van dat zwanger-worden weg, pffff

2. Lana1986

Lana1986 Fanatiek lid

Oct 2, 2014
    1,194
    400
    83
    Female
    Wat ontzettend naar dat je al 2 keer een miskraam hebt meegemaakt :(. Kan me voorstellen dat je nu heel onzeker over deze zwangerschap bent! Ik kan denk ik ook niks zeggen om je gerust te stellen, maar wil je wel heel veel sterkte wensen! Probeer vertrouwen te hebben in je lichaam en blijf hopen dat het deze keer wél goed gaat. Je kunt nu eenmaal niks aan de situatie veranderen, maar je kunt wel je dagen wat beter doorkomen door positiever te denken. Uiteraard is dit makkelijker gezegd dan gedaan. Nogmaals sterkte en ik ga heel hard voor je duimen dat alles goed gaat!!

3. Meizel

Meizel Actief lid

Apr 26, 2014
    112
    0
    16
    NULL
    NULL
    Pfoeh wat een onzekere en moeilijke tijd.... Ik weet precies hoe dat voelt helaas. Wat mij heel erg hielp (en ook heel lastig is, dat snap ik) is veel dingen inplannen en afleiding zoeken zodat je niet heel de tijd alleen maar met de zwangerschap bezig bent.
    Ik had deze zwangerschap ook weer allerlei negatieve gedachten en het gevoel dat het vast weer mis was, ook door bloedverlies. Telkens weer verrast na elke goede echo. Maar het kan echt goed gaan! Het is moeilijk want je vertrouwt je lijf niet meer. Ik zou ook de eerste echo pas met 7 weken doen, anders heb je weer (in het ongunstige geval) een week onzekerheid.

Veel sterkte, niet teveel googlen en ik duim voor je dat het deze keer goed gaat!

4. Loesje78

Loesje78 Actief lid

Oct 28, 2014
    396
    0
    0
    Hoi pechvogol,

Ik weet hoe je je voelt. hier precies hetzelfde.

Ik had een echo met 5+5. resultaat weer een leeg vruchtzakje.

week later toch terug en daar zagen we een kloppend hartje.

Ben nu 12 weken. en 4 echo's verder. zie er nog steeds tegenop
    en heb altijd een slecht voorgevoel. maar je voorgevoel is gewoon niet objectief meer.

Genieten is moeilijk.... maar houd moed, het is onzeker ik weet het.

5. Pechvogol

Pechvogol Fanatiek lid

Jun 19, 2014
    1,361
    678
    113
    Dankjulliewel voor de berichtjes, echt heel lief!!
    Ik plan idd mijn dagen zo vol mogelijk, maar jammer genoeg neem je je gedachten altijd mee hè!!
    Ook werkt het ook niet mee dat ik er met mijn omgeving nu ook even niet over wil praten (in principe ben ik er vrij makkelijk in, omdat ik wel een borrelaar ben, dus t valt meteen op :)) Iedereen is altijd überpositief en dat is wel lief, maar je voelt jezelf alleen maar rotter dat je er niet in mee kan gaan.

Nou ja, gelukkig komt mn vriend zo thuis, die kan het altijd wel relativeren/me geruststellen (tot een bepaalde hoogte.. :)0

6. zusje84

zusje84 Bekend lid

Dec 6, 2014
    984
    90
    28
    (Inval)leerkracht basisonderwijs
    In de buurt van Rott
    Ik kan je vertellen dat na 1 miskraam alle leuke spanning van zwanger worden al weg is. Het was bij mij een missed abortion ipv miskraam. Maar daardoor durf ik nu niet blij te zijn.

Gisteren op de echo niets te zien... Kan buiten buitenbaarmoederlijke zwangerschap zijn, of ik ben korter zwanger dan ik dacht. Volgende week weer een echo.
    Ik zit nog eens zonder werk ook, dus ik kan daar geen afleiding in zoeken. Pffff.

Ik kan je niets zeggen om je gerust te stellen. Ik kan je alleen vertellen dat ik precies weet hoe je je voelt en dat ik dus met je mee voel. Laat dat dan een beetje troost bieden.

7. Pechvogol

Pechvogol Fanatiek lid

Jun 19, 2014
    1,361
    678
    113
    @zusje, je hebt gelijk, na de eerste miskraam is het al anders. Maar toen ik de 2e keer zwanger was dacht ik nog wel positief: 'zou wel heeeeel toevallig zijn als t me nog een keer gebeurd!!' En ja hoor...
    Nu durf ik niet eens meer dénken aan 'Hoe groot is de kans dat...', want alles kan.
    Ik heb op dit moment ook geen werk trouwens, Maar vervelen doe ik gelukkig niet! Per 1 januari wel een nieuwe baan, dus mocht t wel goed gaan met de zwangerschap dan wordt dat een nieuw topic: wel of niet melden in je proeftijd..:(

8. Pechvogol

Pechvogol Fanatiek lid

Jun 19, 2014
    1,361
    678
    113
    O en natuurlijk sterkte in deze wachtweek. Zou je er naast kunnen zitten met rekenen??

9. mrsb

mrsb Actief lid

Oct 24, 2010
    265
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier na zes foute zwangerschappen een voldragen zoontje. Ik was er bij hem de hele zwangerschap echt van overtuigd dat het fout zou gaan. Gelukkig dankzij de bloedverdunners een rustige goede zwangerschap gehad (ik heb ook APS)

Sterkte!! Ik ga voor je duimen!!

10. zusje84

zusje84 Bekend lid

Dec 6, 2014
    984
    90
    28
    (Inval)leerkracht basisonderwijs
    In de buurt van Rott
    Het kan bij mij toch al fout zijn gegaan, een buitenbaarmoederlijke zwangerschap zijn of een diapauze...
    Een rekenfoutje zit er niet in. Ik ben vrij constant.

En voor je volgende topic: niet melden in je proeftijd! Officieel hoef je het pas vrij kort voor dat je uitgerekend bent te vertellen. Zou het zelf pas doen als het zichtbaar begint te worden voor de buitenwereld, maar als je met kleding nog wel e.e.a. zou kunnen verhullen. (Ook al wil je het aan iedereen laten zien;) )

11. xchristina

xchristina Actief lid

Nov 26, 2013
    108
    0
    16
    Hier ook na 2 miskramen bijna uitgerekend van ons eerste kindje . Dus gewoon positief blijven . Komt goed

12. Pechvogol

Pechvogol Fanatiek lid

Jun 19, 2014
    1,361
    678
    113
    Vandaag een positieve (vroege) echo gehad, wel een opluchting!! Voor nu op 6w4d gezet, wat precies klopt met mijn berekening (kon tussen 6w1d en 6w6d zitten). Een klein hartje zien kloppen en dat op een behoorlijk verouderd echo- apparaat!!
    Dus voor nu even gerust! Kijken hoe lang t duurt ;)

13. ButterflyNova

ButterflyNova VIP lid

Mar 31, 2014
    5,326
    104
    63
    Wat fijn zeg! Ik hoop dat er snel een moment komt dat je vertrouwen kunt gaan krijgen in deze zwangerschap en dat dit een prachtig gezond kindje wordt.

Ik begrijp je gevoel heel goed! Knuffel!

Share This Page