misselijk

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door exciting, 13 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. exciting

exciting Fanatiek lid

10 dec 2013
    3.172
    983
    113
    Vrouw
    Friesland
    Hoi hoi..

Ik ben nu 6 weken zwanger en ik voel me zo vreselijk!
    Ik ben de hele dag misselijk, vanmorgen overgegeven.. heb dat de afgelopen dagen steeds tegen gehouden, maar dat lukte niet meer. Daarnaast ben ik zo moe, en duizelig! Mijn eerste zwangerschap was ik alleen sochtends misselijk en daarna niet meer. Maar nu is het de hele dag. Ik moet Donderdag en Vrijdag weer werken, en ik zie daar zo tegenop! Ik weet niet hoe ik die dagen door moet komen. Ik werk in de zorg, dus kan het ook niet rustig aan doen.. hebben jullie tips tegen de misselijkheid? En wat zouden jullie doen met het werk? Kan nu niet echt van de zwangerschap genieten, en daar baal ik van want het is zo gewenst! Dus voel me daar ook weer schuldig door en weet dat ik niet mag zeuren.. maar poeh het valt me best wel zwaar met nog een peuter in huis!

2. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Ik voel me sinds ik 5,5 week zwanger ben ook ongeveer zo.
    Het is inderdaad niet leuk en maakt het genieten soms moeilijk.
    Wat hier helpt is om 's morgens rustig op te starten. Hier staat op vrije dagen en met avonddiensten gerust de halve ochtend de tv aan, dat zij maar even zo. Ik weet ook dat het straks wel weer beter wordt.
    Ik heb gelukkig niet zo heel veel dagdiensten, had er afgelopen woensdag 1 en zag er ook enorm tegenop, maar uiteindelijk viel het me mee. De eerste uren 's morgens waren zwaar, maar erna was het wel te doen.
    Ook toen ben ik wat eerder op gestaan en heb ik echt rustig aan gedaan, want anders hang ik sowieso boven de pot.
    Ik zie sommige momenten nu echt meer even als overleven en de tijd zien door te komen, het is even niet anders, straks wordt het weer beter.
    Bij zoontje werd het rond de 13/14 weken een stuk minder en een paar weken later was ik er helemaal vanaf. Dus daar houd ik me nu maar aan vast.
    Succes!

3. Lizzy1986

Lizzy1986 Fanatiek lid

22 feb 2011
    4.230
    28
    48
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Vreselijk he die misselijkheid.. Pff heel herkenbaar, heb het bij alle zwangerschappen gehad tot 13 weken.. De laatste was echt het aller ergst, dat ging de hele dag door.. Heb toen ook medicijnen gekregen, kon echt niet voor mijn 2 mannen zorgen anders. Tips die bij mijn eerste zwangerschap hielpen waren ´s morgens, voor je opstaat al wat eten. Dus een sultana o.i.d. naast je bed.. Verder is het toch een beetje overleven die eerste weken als je zo ziek bent. En dat genieten dat komt wel weer, daar hoef je je echt niet schuldig om te voelen, er zijn maar weinig vrouwen die kunnen genieten als ze zich zo ellendig voelen.
    Qua werk ja dat kan niemand voor je invullen, ik heb gewoon gewerkt, emmer in de buurt en maar hopen dat het snel over zou gaan.

4. Maranne

Maranne Actief lid

23 okt 2013
    252
    0
    16
    Arnhem
    Van wie mag je niet zeuren? 😉
    Misselijk zijn is vreselijk, en daar mag je best over klagen. Je zou evt. bij de huisarts om Emesafene kunnen vragen, verder regelmatig wat kleins eten. Als het echt niet lukt, zou ik me toch ziek melden, en daar hoef je je echt niet schuldig om te voelen.

5. exciting

exciting Fanatiek lid

10 dec 2013
    3.172
    983
    113
    Vrouw
    Friesland
    Bedankt voor de reacties!
    Lig nu alweer wakker van de misselijkheid! Net een meelkoekje gegeten, hopelijk zakt het af. Moet vandaag naar school, maar zie het zo niet zitten.. als het volgende week nog zo is dan maar even naar de huisarts!

6. Nath29

Nath29 Lid

29 jun 2016
    23
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat ik merkte is dat als ik misselijk was ik trek had. Nadat ik dan iets gegeten had zakte het af. Misschien dat dit ook voor jou werkt?

7. exciting

exciting Fanatiek lid

10 dec 2013
    3.172
    983
    113
    Vrouw
    Friesland
    Nee dat heb ik dus niet, ik blijf misselijk wat ik ook doe!
    Heb me voor deze week ziek gemeld, volgende week weer contact opnemen met het werk! Zien we dan wel weer! Hoop zo dat het beter wordt en dat ik gewoon kan functioneren!

8. Raaf92

Raaf92 Niet meer actief

Ik heb er ook aan het begin tot week 16 behoorlijk last van gehad, en alle goed bedoelde tips met rustig wakker worden, iets eten voordat je opstaat enz. hielpen bij mij allemaal niet! Ik heb eerst van de dokter emasefene gehad, die hielpen niet ik heb toen gelijk primperan gekregen! Die hielpen wel, alleen werd ik er weer heel onrustig van! Het is even een vervelende tijd om door te komen, en genieten is dan indd heel moeilijk! Heel veel succes, en hopelijk is het snel over!

9. Nath29

Nath29 Lid

29 jun 2016
    23
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jammer dat je zo misselijk blijft:( hoop dat je je snel beter voelt

10. exciting

exciting Fanatiek lid

10 dec 2013
    3.172
    983
    113
    Vrouw
    Friesland
    dankjewel

11. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Ik heb met 7 weken de huisarts gebeld en die gaf toen de tip om gember te proberen. Heb dat 2 weken geprobeerd, maar deed eigenlijk niks. Had gembercapsules gehaald.
    Heb nu vanmorgen weer de huisarts gebeld en heb nu tabletjes emesafene gekregen. Ga er vanavond mee beginnen en hoop dat het wat doet.
    Ook even voor de komende 2 dagen ziek gemeld omdat je er suf van kan worden. Lijkt me qua rijvaardigheid en het delen van medicatie e.d. op het werk niet zo verantwoord. Ben benieuwd wat het doet en of het gaat werken.
    Maar wellicht een tip voor jou dus.

12. exciting

exciting Fanatiek lid

10 dec 2013
    3.172
    983
    113
    Vrouw
    Friesland
    En heeft het geholpen?

13. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113

Ik heb gisteravond voor het slapen een tabletje genomen, maar die was in de vroege ochtend naar m'n gevoel alweer uitgewerkt.
    Tegenwoordig brengt m'n man mij een beschuitje rond 6.00 voor hij aan het werk gaat, dus toen ik die in bed op at heb ik gelijk een nieuw tabletje genomen en nog even 1,5 uur geslapen.
    De misselijkheid is nu nog wel aanwezig, maar heb nog niet hoeven overgeven. Heb zelfs in 1x zoontje aan kunnen kleden en van een boterham kunnen voorzien, zonder dat ik naar de wc hoefde te rennen.
    Dus nee, het is niet zo dat het nu ineens helemaal weg is, maar het helpt zeker wel in mijn geval, maakt het net even wat dragelijker.
    Zoontje wordt zo opgehaald door oma, dus ik heb even een dagje voor mezelf. Hoop dat 't z'n werk zo blijft doen, dan kan ik van het weekend wel weer aan het werk. :)

14. Danielle1989

Danielle1989 Actief lid

10 okt 2016
    135
    26
    28
    Pfff ik ben nu 14 weken en met vlagen nog heel misselijk.. ik zit al 8 weken in de ziektewet. Niet schuldig om voelen.... Ik sta in een winkel en als je zo ziek bent gaat dat echt niet lukken om hele dagen te staan en klanten te helpen.

15. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    Ik zou even de huisarts bellen en om emesefane vragen.
    Duurt even voor het werkt, je moet het elke dag nemen, voor het slapen en bij het opstaan. Na een paar dagen merk je verschil! Bij mij haalde het niet de hele misselijkheid weg maar ik hoefde niet meer te spugen/kokhalzen.
    De gyn. wilde me ook nog primperan voorschrijven maar net toen ik ervoor wilde bellen was de misselijkheid over (met 11 weken).

Verder was cola erg fijn en at ik alleen maar waar ik niet misselijk van werd (vooral patat en soep :p)

16. NiBu

NiBu Actief lid

24 nov 2011
    171
    0
    0
    NULL
    NULL
    echt heel erg vervelend als je zo de hele tijd misselijk bent! Ik hoop echt dat je er zo snel mogelijk vanaf bent. Het was een enorme opluchting voor mij dat ik vanaf 16 weken eindelijke weer een beetje 'normaal' kon functioneren.

17. exciting

exciting Fanatiek lid

10 dec 2013
    3.172
    983
    113
    Vrouw
    Friesland
    Ja ik wordt er gek door.. mijn beste vriendin is ook zwanger. En die heeft gewoon nergens last van.. tuurlijk gun ik dat haar, maar jeetje. De vorige zwangerschap was ook al een hel! Toen had ik hgdronefrose en liep met een nefrostomie katheter rond. En dan nu dit, en dam ook nog een grote kans dat de hydronefrose terug komt. Heel fijn, eerst kots misselijk, en dam straks ook weer 100x naar het ziekenhuis ivm de nieren zeker... als ik vrouwen hoor zeggen dat ze de zwangerschap ga missen, daar kan ik me werkelijk niet bij! Zwanger zijn is niet aan mij besteed. Wat moet ik nou toch... ik ben bijna klaar met met PVK opleiding, en ik werk dus bij de huisarts die ook mijn huisarts is. Dus ik wil eigenlijk niet bellen voor medicatie, want dan weten de assistentes het ook. Dus zit in dubio, daarmee lees ik eigenlijk alleen maar verhalen dat het overgeven over is, maar de misselijkheid blijft.. dan heb ik er niet veel aan, want ik moet sochtends overgeven en voor de rest van de dag ben ik kots misselijk! Ik hoop zo dat dit weer over gaat..

1 voordeel, ik val zo wel af 😂😁

18. Mythique

Mythique Fanatiek lid

3 apr 2015
    4.778
    3.907
    113
    Ik zou het je collega's gewoon vertellen. Zo kweek je begrip voor je ziekmeldingen en kun je een receptje vragen. Ik heb gisteren primperan gekregen en voel me vandaag gelukkig een stuk beter.

Verder hoef je je echt niet schuldig te voelen dat je niet geniet van je zwangerschap. Er valt toch niets te genieten? Ik vond de eerste keer ook verschrikkelijk en nu is het niet anders. Zwanger zijn is ook niet aan besteed!

19. Bloomy

Bloomy Bekend lid

6 aug 2013
    770
    0
    16
    cats & dogs
    Noord NL
    pff wat vervelend meid. ik weet helaas wat je doormaakt. Hopelijk is het snel over, in ieder geval voor de feestdagen!

20. exciting

exciting Fanatiek lid

10 dec 2013
    3.172
    983
    113
    Vrouw
    Friesland
    Bedankt!
    Ik heb nu zetpillen gekregen van de huisarts en zoutzakjes (ORS) ivm uitdrogen!
    Hopelijk werkt het

Deel Deze Pagina