Hoi dames... we weten allemaal dat het vlees goed doorbakken moet zijn en geen rauw vlees etc etc etc.. Maarrr hoe zit het met ingevroren vlees? Ik heb heel recent een slavink vers ingevroren en die eet ik vanavond.. maar mag dat dan wel?? Of mag je alleen vlees wat je vanuit de koelkast direct opeet ??
invriezen is prima, hier eten we alleen maar ingevroren vlees.. ingevroren vlees wat uit de winkel komt is ongeveer een half jaar houdbaar, vers van de slager zoals een half varken f koe oid is zelfs, mits eerst diepgevroren door de slager, een jaar houdbaar
Zo lang?! Ik lees altijd dat je de datum op de verpakking met max 3 maanden kan verlengen door in te vriezen Ik eet hier overigens ook regelmatig ontdooid vlees. Ben nu wel wat voorzichtiger dan voor de zwangerschap. Eenmaal uit de vriezer eet ik het binnen 24u op.
inderdaad, dat is helaas waar, yoghurt wat je in de winkel koopt, staat meestal een week of 2-3 houbar op als het nieuw is, toch kan je het n die datum nog zon 3 weken eten. melk kan je ook gerust nog 2 weken over datum drinken mits goed gekoeld bewaard.. een datum zijn ze verplicht erop te zetten, vroeger stond er ook geen datum op, dan proefde je of het nog goed was.. tegenwoordig moeten fabrikanten zich zo goed indekken dat ze echt een tijd voordat het echt niet goed meer is de tht datum afloopt.. kan je zien wat voor rotzooi er allemaal in word gesopt om ons eten houdbaar te houden..
Melk en yoghurt 2 of 3 weken na de uiterste datum? Bij mij is dat dan echt melk en yoghurt met champignons
De melk en yogurt die wij hebben kan dat, ook goed gekoeld niet hoor! Die lopen tegen die tijd geheel zelfstandig de koelkast uit Maar ja, ingevroren vlees kan! Goed bakken! Smakelijk!
Vlees blijft echt geen jaar goed in de vriezer hoor. Op min 20 zal t niet bederven maar gehakt na een half jaar is echt niet meer wat t was.. Je slavink mag je gewoon eten hoor.