Ik lees vaak dat vrouwen tijdens hun zwangerschap over het algemeen te maken hebben met een vettere huid. Nou bij mij is het dus het tegenovergestelde. Ik had al een vrij droge huid (vooral gezicht en benen), maar dit is nu nog erger. Mijn buik is zo droog dat de schilfertjes op mijn kleren zitten als ik ze uittrek. Dikwijls jeukt het ook. Mijn rug kan ook enorm jeuken, heel irritant! Ik gebruik zelf zwangerschapsolie van Weleda. Smeer ik elke dag 1 keer in. Zitten geen synthetische stofjes in en ook geen grondstoffen afkomstig van minerale olien. Wie herkent dit? Nog een paar extra trucjes naast scrubben en flink smeren, gezond eten en veel water drinken ?
Heb ik ook last van en daarnaast ben ik ook nog eens allergisch voor parfum (krijg ik eczeem van). Wat bij mij goed werkt zijn de producten van Vaseline Intensive Rescue.
vichy lipidiose 2, te koop bij de apotheek! Kost wel 20 euro voor een fles maar ik vind het echt super spul.
Zal dat ook eens proberen dat van Vaseline. Echt, kan blijven smeren, maar blijf voelen als een schuurpapier...
Een beschermlaagje vaseline, das een goeie! Kan ik ook wel gebruiken. Ohja wat ik vergat te zeggen: ik gebruik geen producten die op dieren zijn getest en liever ook geen producten waar wel al die synthetische stoffen in zitten. Dus dan wordt het al wat lastiger! Maar hoe zou het dan kunnen dat wij juist een droge huid krijgen? Hadden jullie het voor de zwangerschap al? Ik wel namelijk.
Ik heb het nu ook enorm! vooral mijn rug,alles is kurkdroog,behalve mijnn gezicht,daar heb ik nu puistjes :S Ik smeer me een ongeluk,en scrub nu niet want dacht dat het dan juist nog droger kan worden?
hier ook een dorge huid .....vooral handen en armen . gezicht en borst is super vet ...... heb het zlef het vermoeden dat ik een erg droge huid heb door het vele overgeven
Het scrubben verwijderd dode huidcellen. Als je je daarna direct insmeert, voedt je dus de nieuwe huidcellen ipv de oude. Dat werkt beter. Bovendien trekt olie en creme sneller en beter in na het douchen. Dit omdat je porien dan beter opstaan door het warme water.
Als je een bad hebt: 20 minuten (niet langer of korter) in een warm bad zitten zonder zeep oid. Daarna de NATTE huid insmeren met vaseline of een andere vette creme. Dan pyamaatje aan en naar bed. Dit kan je bv 2-3 keer per week doen en werkt echt super! Door dat de huid nog nat is en je er vet over heen smeert wordt het water als het ware in de huid gesloten. Het heeft mijn eczeem huidje super geholpen. Jammer dat ik geen bad meer in de buurt heb.
Hier nog een droge noot. En dat terwijl ik voor de zwangerschap niet droog was! En t leuke van alles...ondanks dat ik echt overal kurk droog ben heb ik toch puistjes Smeer me iedere dag in met n vettige body lotion... gewoon n B merk. Werkt goed...tot de volgende dag. Dan kan ik weer opnieuw smeren. Tegen de avond begint mn buik alweer vreselijk te jeuken. En een arm...mn linker boven arm. Die is t droogst en kriebelt dus ook t meest. Echt tegen t pijnlijke aan
Ik gebruik zelf graag de producten van Balneum Hermal, vooral de badolie werkt bij mij erg goed, jammer dus dat je geen bad hebt.. En via de huisarts heb ik vaseline met parafine, dat is het enige wat echt werkt voor mij (en mijn dochtertje) op de extreem droge plekken. Groetjes Bessy
Ik deed altijd de bad combinatie met nivea uit het blauwe blik. Douchen en de natte huid insmeren met babyolie helpt ook wel een beetje, maar tijdelijker dan met het bad vind ik.
Iemand anders schreef het ook al, maar ik zweer sinds een week of 3 bij de bodylotion van Vaseline Intensive Rescue 'very dry skin'. Deze trekt snel in en werk super! Ik heb altijd al een droge huid gehad, en dat is nu in de zwangerschap nog erger geworden. Maar sinds 3 weken heb ik een mooier en zachter huidje dan ik ooit heb gehad! (en nee, ik heb géén aandelen in Vaseline, hahaha)
Babyolie gebruikte ik vroeger ook (douchefris vooral), maar dat schijnt niet goed te zijn omdat een babyhuidje heel anders is dan een volwassen huid. Ik smeer me nog steeds lekker in met zwangerschapsolie van Weleda. Of laat vriendlief het doen Kan ie gelijk ff contacten met t hummeltje Verder lekker blijven scrubben denk ik...ik weet het anders ook niet.
Bij mij werkt na een warme douche (hoeft namelijk niet perse een bad te zijn) baby olie smeren over de natte huid, dan zachtjes de overtollige druppels afdeppen (niet vegen!) en dan lekker naar bed! Kijk alleen wel uit dat je douche of bad niet super glad wordt! Dat van vaseline vind ik zelf nogal plakkerig. Dove voor de oudere huid (in de bordeaux rode flessen) werkt ook goed voor de zeer droge huid! of Nivea Soft (in het witte potje). Hoop dat jullie hier iets aan hebben...