Bacterie in urine

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door xprincessx, 14 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xprincessx

xprincessx Bekend lid

17 aug 2014
    674
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Ik wou toch even jullie advies. Het is namelijk zo dat ik best vaak getest ben op blaasontsteking heb toen vaak antibiotica mee gekregen en hebben ze de urine ook op kweek gezet .. 5 dagen later krijg ik te horen dat de kweek helemaal schoon was en dus voor niks antibiotica heb geslikt. Nu had ik tijdje terug veel last van harde buiken en hebben ze weer me urine na gekeken weer wel wat ontsteking waardes te zien maar ze wouden me nu besparen om weer aan de antibiotica voor niks te moeten dus vandaar dat ze de kweek uitslag wouden afwachten. Eenmaal toen de kweek uitslag er was kreeg ik te horen dat ik naar het ziekenhuis moest komen want er was een bacterie gevonden. Ze wouden toen een ctg maken en via een catheter urine opvangen alleen die catheter lukte niet omdat ik hier slechte ervaringen mee heb toen moest ik met veel watjes het daar schoonmaken en dan in potje wat urine opvangen. Dit is weer op kweek gezet en weer een bacterie gevonden. .. hoorde nu van mijn gynaecoloog dat het zelfs een bacterie is die niet vaak voorkomt en alleen via infuus te behandelen is en ik dus 2 weken in ziekenhuis zou moeten liggen daar voor. Maar zo lang ik geen koorts zou krijgen konden we nog afwachten maar nu begin ik toch ook al beetje pijn te krijgen met plassen. Zou ik dan toch wel bellen morgen ? Of echt tot die koorts wachten ?

Dank jullie wel alvast voor advies

2. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Vervelend zeg!! Weten ze wel zeker dat die bacterie in je urine voorkomt en niet in je afscheiding zit?
    Hier vorige week ook even aan de ctg gelegen en moest vooraf ook urine inleveren en idd ook eerst schoonmaken met watjes. Bij de uitslag bleek helaas toch dat het niet schoon genoeg was en er werd bij mij toen ook urine afgenomen met een katheter. Hieruit bleek dat de urine toch schoon was.
    Mag ik vragen wat je zo erg vind aan het inbrengen van de katheter? Ik vond het namelijk reuze meevallen! Ze gaven precies aan wanneer ik even moest inademen en wanneer uitademen en het was zo gepiept! Vond het toucheren erna veel pijnlijker!

Maar als je pijn krijgt kun je natuurlijk sowieso even bellen om te overleggen toch? Sterkte ermee in ieder geval!

3. Carlie

Carlie Actief lid

12 okt 2014
    293
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat vervelend zeg. Ik zou geloof ik toch bellen en je klachten kenbaar maken. Succes in ieder geval!

4. xprincessx

xprincessx Bekend lid

17 aug 2014
    674
    1
    0
    NULL
    NULL
    Heb eerder wel catheter gemoeten en dat is toen niet helemaal goed gedaan waar Door ik veel pijn had en ook op dat gebied ben ik zo ie zo beetje terug houdend. Maar ik heb al contact gehad en morgen heb ik een afspraak staan :D

5. jipje

jipje Fanatiek lid

9 feb 2011
    1.452
    96
    48
    Weet je om welke bacterie het gaat? Ik had de eerste zwangerschap het streptokokken B bacterie.. Ik heb tijdens de bevalling iedere 4 uur antibiotica via infuus gehad en heb 24 uur moeten blijven ter observatie van mijn dochtertje..

6. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Vervelend dat het eerder was misgegaan! Het is bij urine afnemen via een catheter wel anders als dat je echt wat langer aan een catheter moet liggen. Het duurt maar een paar seconden en voordat je het weet is hij er al uit gelukkig!

Hoe is je afspraak geweest gister?

Deel Deze Pagina