kinderwens na ppd

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door MaCi, 6 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MaCi

MaCi Actief lid

27 mei 2008
    332
    0
    0
    Hallo,

Ik ben moeder van een lieve meid van 20 maanden. De kriebels voor een tweede zijn inmiddels alweer volop aanwezig. Maar... Ik ben huiverig voor de periode na de bevalling.
    Ik heb na de geboorte van onze dochter een (lichte) postpartum depressie gehad. Ik zit nu, uiteindelijk, weer lekker in mijn vel. Mede door hulp van een psycholoog. Deze vertelde me dat het niet zo hoefde te zijn bij een tweede. Maar ja, de kans zit er wel in...
    Nu hoorde ik van iemand dat er een medicijn zou zijn die ik al zou kunnen slikken tijdens of na de zwangerschap om een depressie te voorkomen / verlichten. Weten jullie misschien of dit zo is? En hoe dat medicijn heet?
    De angst voor weer een depressie is op het moment zo heftig dat dit me nog weerhoud van het gaan voor een tweede...

Alvast bedankt!
    Groeten MaCi

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Maci,

ik snap het helemaal! Er is inderdaad een medicijn dat je al zal kunnen nemen, maar wel in overleg met een arts. Vraag een verwijzing voor een gynaecoloog en bespreek dit.Als je vantevorne weet wat er mogelijk is ga je geruster een zwangerschap in!
    Duphaston heet het medicijn.

Mirjam

3. MaCi

MaCi Actief lid

27 mei 2008
    332
    0
    0
    Hai,

Bedankt voor je snelle antwoord!
    Hier kan ik zeker wat mee!
    Zal binnenkort een afspraak maken met mijn huisarts!

Nogmaals bedankt
    Groetjes MaCi

4. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    hoi,

extra vitamines kunnen ook helpen, met name vitamine B.

Mirjam

5. MaCi

MaCi Actief lid

27 mei 2008
    332
    0
    0
    Hai,

Ik ben vrijdagochtend bij de huisarts geweest. De arts stelde voor om een traject op te starten om te gaan bekijken wat er nodig is om mij hierin te gaan begeleiden. Bijvoorbeeld tijdens een toekomstige zwangerschap al gesprekken te gaan voeren met een psycholoog. Ook gaf hij aan dat we er nu al ruim optijd bij zijn om zo vlak na een bevalling te gaan starten met medicatie (anti-depressiva) als dit nodig mocht zijn. En jouw tip voor vitamine B ga ik zeker gebruiken! Vitamine kunnen nooit kwaad, toch?!
    Ben toch wel blij dat ik nu deze stap heb gezet...
    Nu nog de stap om te gaan voor een brusje voor ons meisje...

Nogmaals bedankt!
    Groetjes MaCi

6. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    hoi,

heel goed dat je huisarts het zo serieus neemt!
    Succes gewenst en bij vragen hoor ik het wel weer!

Mirjam

Deel Deze Pagina