Ik bedoelde mijn reactie ook niet rot naar jou. Ben alleen blij dat ik het toen niet gelezen heb . Ben zeer benieuwd hoe deze onderzoeken zich verder gaan ontwikkelen, ook mbt wellicht oorzaken van miskramen enz.
Ik bedoel mijn 'onzin' niet naar jou hoor ts. Ik reageer gewoon vanuit eigen gevoel. Als ik dat begin maart had gelezen had ik niet meer kunnen functioneren, ik vermoed dat er meer vrouwen zijn die zich nú zo voelen en daartegen wil ik zeggen dat het allemaal niet zo zwart wit ik elkaar zit.
Ik ben niet misselijk.. En daar was ik erg blij mee.. nou weet ik niet of ik er zo blij mee moet zijn Dit soort artikelen is niks voor mij om te lezen..
Soms lijkt het mij dat wetenschappers echt niets beters te doen hebben dan zoiets te onderzoeken Anyhow: 1e absoluut niet misselijk -> syndroom van down + hartafwijking (niet goed gekomen dus) 2e: niets gevoeld -> Biochemische zwangerschap, was na 4 dagen al gedaan 3e : kotsmisselijk -> hartje gestopt op 8 weken 4e : misselijk maar geen pijn in de boobies -> misgroeid / vruchtzak met dooier buiten proportie op 6 weken En nu net opnieuw zwanger en geen misselijkheid. Enkel geen eetlust.. Dusja ... Denk dat het weer zo een onderzoek is om anderen schrik aan te jagen
Ik vind het ook een interessant artikel. Lijkt me dus juist wel een goed onderzoek, als ze nu meer en meer dit soort dingen onderzoeken, verbanden kunnen aantonen, kunnen ze ook weer dieper gaan kijken naar miskramen. Daar weet men nu zo ontzettend weinig over! Mijn genetische afwijking zijn ze sinds een paar jaar aan het onderzoeken en er zijn ook verbanden aangetoond met miskramen. Maar daardoor krijg ik nu wel bloedverdunners!! En ook met mijn afwijking zijn er mensen die geen miskramen krijgen en gewoon direct een gezonde zwangerschap. Ook al herken ik me niet helemaal in de verbanden, het is toch goed dat hier onderzoek naar gedaan wordt! En natuurlijk wordt er geen onderzoek gedaan om mensen onzekerder te maken of schrik aan te jagen. Er wordt onderzoek gedaan om te kijken hoe ze dingen beter kunnen voorspelen of voorkomen... en als je hiervan onzeker wordt, zou ik het gewoon niet lezen
Ik ben net zwanger en totaal niet misselijk. Laat me niet gek maken door dit soort dingen. Elke zwangerschap en elk mens is verschillend
Ik vind het ook een interessant artikel hoor! En idd het zou mooi zijn als er verder onderzoek zou komen en we misschien ooit weten hoe het nu werkelijk zit met miskramen en gezonde zwangerschappen denk dat hierin nog heel veel te leren valt!
Drie gezonde zwangerschappen, nooit misselijk geweest of overgegeven...... Een miskraam eveneens zonder misselijkheid en een bbz waarbij ik me wel wat beroerd heb gevoeld .... Persoonlijk vind ik het dus onzin.
Onderzoek naar miskramen is zeker prettig. Maar wat heb je er aan te lezen dat misselijk de kans op miskramen misschien verkleint? Overal wordt dit artikel gepubliceerd met de titel 'misselijkheid verkleint de kans op een miskraam'. Terwijl, als je gaat lezen het iets genuanceerder lijkt. En buiten dat lees ik dus genoeg reacties van vrouwen die net als ik anders hebben ervaren. Je hebt er geen biet aan, het maakt je alleen onzeker. Tenzij je gigantisch misselijk bent, dan moet je je dus vooral niet aanstellen...
nee je hebt er nu ook niks aan, maar de toekomst heeft er wel wat aan. Dat is toch bij de alle onderzoeken zo? Doordat ze in het verleden onderzocht hebben of bepaalde afwijkingen verbanden hadden met miskramen, konden ze onderzoeken in het verleden of er oplossingen waren, en heb je daar nu wat aan. Als ze al die onderzoeken niet hadden gedaan onder het mom van, je hebt er nu op dit moment niks aan, dan hadden ze nu nog lang niet zoveel geweten. Dat de media er een of ander algemene titel van maakt, vind ik ook stom hoor. Die zouden, bij alle soorten onderzoek, er echt een heel stuk meer genuanceerd in mogen zijn. Maar het maakt het onderzoek geen onzin.
Maar als het hartje klopt bij een vroege echo heb je ook een kleinere kans op een miskraam. Dat geeft ook ergens schijnveiligheid want het gaat ook gewoon dan soms nog mis. Toch klopt het statistisch gezien wel.
Jij persoonlijk hebt er niets aan, maar wetenschappelijk gezien is het interessant. Daarnaast stelt het artikel volgens mij sowieso niet dat je je niet moet aanstellen als je gigantisch misselijk bent. Dan heb je gewoon medische hulp nodig. Dat vind ik trouwens wel een nadeel van dit soort artikelen, dat vrouwen denken dat alle soorten misselijkheid er bij horen en te lang wachten met hulp in schakelen als het ver gaat. Overigens past het ook binnen het onderzoek dat misselijkheid niet altijd iets zegt over een goede zwangerschap. Het is tenslotte een verhoogde kans en geen zekerheid. Er is ook bij een zwangerschap waarin je misselijk bent nog steeds een kans dat het niet goed zit en andersom heb je ook gewoon kans op een goede zwangerschap als je niet misselijk bent.
Toen ik met mijn extreme misselijkheid (artsen noemden het HG) voor het eerst bij de huisarts kwam en daar zat te huilen omdat ik niet wist hoe ik verder moest zei hij doodleuk: als mijn vrouw groen door het huis liep van de misselijkheid was ik blij, teken dat alles goed ging. Joh, dus nu moet ik mijn misselijkheid maar gaan toejuichen en dankbaar zijn? Zo'n onderzoek kan 2 dingen bereiken. De vrouwen met extreme misselijkheid het gevoel geven dat ze niet moeten zeuren en de vrouwen zonder misselijkheid onzeker maken.