Wanneer LF te kort?

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Giggle, Aug 25, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Giggle

Giggle Bekend lid

Jun 18, 2013
    968
    0
    16
    Hoihoi,

Ik heb even een vraagje, bij mijn dochter ben ik zwanger geworden met een LF van 12dgn, redelijk normaal dus...
    Nu wij aan het proberen zijn voor een brusje ben ik een tijdje alles weer even onder de loep aan het nemen en blijkt mijn LF nog maar 10dgn te zijn...
    Is dit niet te kort??!
    Wat moet ik hiermee...vanauitgaan dat het toch lang genoeg is en het goed komt, of even naar de HA?

Gr. Giggle

2. Gea T

Gea T Actief lid

Jun 26, 2013
    445
    0
    0
    De lengte van de luteale fase gerekend vanaf de dag van de eisprong tot aan de eerste dag van de menstruatie bedraagt normaal tussen de 10-14 dagen. Bij een lengte van minder dan 10 dagen wordt gesproken over een te korte lengte of insufficiënte luteale fase. Zoals ik bij je lees is jouw LF 10 dgn, dus nog oke. Pas minder dan 10 dgn is te kort. Mocht je na 6-12 maanden nog niet zwanger zijn kun je contact opnemen met je huisarts. In de regel wordt er eerder niets gedaan.
    Gebruik je foliumzuur?

Groetjes Gea

3. Giggle

Giggle Bekend lid

Jun 18, 2013
    968
    0
    16
    Hoi Gea,

Dankjewel voor je antwoord!
    De afgelopen maanden was mijn lf inderdaad steeds 10dgn
    Nu helaas maar 9 :(
    Dus eigenlijk te kort...
    Ja ik slik wel foliumzuur!
    Nou hoorde ik dat visolie je lf kan verlengen...weten jullie daar iets van?

4. Gea T

Gea T Actief lid

Jun 26, 2013
    445
    0
    0
    Je LF verlengen met behulp van visolie is bij mij niet bekend. Je zou het misschien kunnen proberen? Als hij rond de 9 dgn blijft is het misschien raadzaam om toch eerder contact met je huisarts op te nemen.

Groetjes Gea

5. Giggle

Giggle Bekend lid

Jun 18, 2013
    968
    0
    16
    Ok dankjewel Gea!
    Ik kijk het even aan en anders ga ik inderdaad even contact opnemen met de HA.
    Hopelijk is het niet nodig!

Share This Page