Ben nu "pas" 1 en een halve week misselijk van mijn zwangerschap maar ik vind het wel erg lastig, niet dat ik veel overgegeven heb (een keertje na een kort ritje in de auto) , maar dat komt naar mijn idee omdat ik ook heeeeeel rustigaan doe en direct op de bank of in bed ga liggen als ik me beroerd voel. Maar ik zal vanaf morgen weer "moeten" gaan werken en ik heb gewoon afgesproken dat ik kom als ik me een beetje redelijk voel. Maar nu vraag ik me af.... zijn er tips of trucjes waardoor ik er misschien een beetje minder last van heb? De standaard dingetjes doe ik al, dus mijn crackertjes eten als ik nog in bed lig en even blijven liggen... alhoewel ik het idee heb dat dat niet echt werkt omdat ik dan na een poosje toch misselijk wordt als rondloop, ik heb het idee dat als ik ga rondlopen mijn spijsvertering pas op gang komt. Kortom.. heb jij iets ontdekt wat bij jou (een beetje) werkte? Laat het me even weten! groetjes Anique
Ik heb het ook steeds moeilijk met mijn misselijkheid als ik op mijn werk ben, temeer omdat ze het daar nog niet weten. Wat bij mij helpt is dan diep in en uitademen en iets eten, hoe moeilijk dat er dan ook ingaat...
Ik was zelf niet misselijk, maar ik weet in 't algemeen wel dat gember heel goed helpt tegen misselijkheid. Vaak iets kleins eten kan ook helpen.
Zo van die rijstwafels met smaken, die eet ik hier ook wel hoor, vooral als ik 's nachts het bed uit moet van de misselijkheid, is licht, smaakt lekker (door de kruiden) en snel op.
Ik heb het ze bij mij op m'n werk maar wel verteld, ik was al een week thuis (ik dacht dat ik buikgriep had) en vandaag zag ik het ook niet zitten om te gaan. Dus ik heb het ze maar wel verteld, vond het wel jammer, had het ook liever nog even geheim gehouden..
Gisteren hoorde ik van mijn leidinggevende dat ze 6 weken zwanger is... Ze vertelde dat ze erg last heeft van misselijkheid en eet daardoor de hele dag kleine beetjes. Als de misselijkheid opkomt, eet ze wat en wordt het wat minder. Ze is erg vroeg, heeft al een echo gehad omdat twee eerdere zwangerschappen heel vervelend zijn afgelopen. Er leuk dat ze het me vertelde, we gaan bijna gelijk op!
Vandaag is de eerste dag dat ik weer ga werken, en wonder boven wonder ben ik nauwelijks misselijk! Vanmorgen in het begin wel, maar ik heb gewoon de hele ochtend door kleine beetjes gegeten en m'n maag echt vol proberen te houden, steeds een crackertje en een stukje fruit en een slokje water...en dat werkt voorlopig uitstekend! Ik ben echt heel blij! Ik heb het zelfs net kunnen opbrengen om een hele boterham met honing te eten en een kopje thee te drinken. Is voor mij echt heel wat als ik het vergelijk met de afgelopen dagen! En ook heb ik mijn boterhammen voor de lunch van vandaag kunnen smeren, ik had de laatste dagen ontzettende moeite met het smeren van een boterhammetje. Ik hoop echt dat dit trucje blijft werken, want zo is het een stuk beter vol te houden! Moet er alleen dus even aan wennen dat ik JUIST moet eten als ik misselijk wordt en niet stil moet gaan liggen en niets eten (wat ik eigenlijk normaal doe als ik me misselijk voel)
Inderdaad, het stil gaan liggen en niets eten helpt niet, heb ik ook al ondervonden Hoewel het dikwijls moeilijk is te eten als ik misselijk ben, doe ik het toch heel de tijd en gelukkig helpt het tot nu toe redelijk.
nou dames ik ben sinds gister ok heel erg misselijk of ik nu midden in de nacht opsta of om 11uur maak niks uit.bahbahbah haha maar hoort erby en ik zit nu ook in de ziektewet maar wil nu morgenwel weer werken. als ik ga liggen word ik alleen ma misselijker haha mja
Ik ben maar heel af en toe misselijk. Ik neem een diepe ademhaling en dan zakt het wel en anders zwangerschapsgranules van vsm voor mama. Die helpen bij mij ook wel. Ik ben wel de hele dag door af en toe misselijk. Eet ook kleine beetjes. Mijn stoelgang loopt ook erg traag en heb het ook ontzettend koud en dan weer warm. Groetjes Diana
Weet niet of ik reclame mag maken, maar ik gebruikte 'puur mama' van VSM, de zwangerschapsgranules. Ze haalden de scherpe kanten van de misselijkheid af. Misschien heb ik een sterke maag, maar ik heb niet een keer overgegeven. Verder nog een goeie tip: geen fruit of vruchtensap bij het ontbijt. Dat vindt je maag niet fijn, veel te zuur. Ik heb het 2x wel gedaan en toen ging het bijna mis, blegh... Sterkte!
Hoi dames, Ook ik kan in het rijtje "misselijke zwangere" aansluiten. Sinds een week ben ik behoorlijk misselijk, twee keer zo misselijk geweest dat ik ook daadwerkelijk over moest geven. Het eten terwijl ik misselijk ben gaat behoorlijk lastig, het lijkt net alsof mijn keel na twee happen dicht gaat en niet meer open wil om voedsel door te slikken. Nu ben ik van mij zelf al behoorlijk licht (54 kilo, 1m74) en ben doodsbang dat ik mijn kindje niet genoeg voedingsstoffen geef om goed te groeien. Sinds ik 1,5 week ben ik ook veel aan het hoesten en zit mijn neus bijna elke dag helemaal dicht. Het hoesten helpt niet mee met de misselijkheid want dat zorgt er juist vaak voor dat ik overgeef neigingen krijg. Ik probeer er "gewoon niet aan te denken" maar dat helpt totaal niet, alleen buiten lopen helpt vaak wel een beetje.... Wie heeft er een tip behalve het juist eten bij misselijkheid?