Ha dames, ik hoop dat er iemand is die me wat verder kan helpen. Ik heb deze zwangerschap ook weer last van misselijkheid en af en toe overgeven en maagzuur. Ik heb het idee dat genoeg eten helpt tegen de misselijkheid en voor het maagzuur helpt Antagel en Gaviscon. Alleen genoeg eten is wat lastig, ik heb zo geen eetlust en met verstand eten zoals een paar weken terug, lukt gewoon niet, want ik loop al te kokhalzen als ik denk aan veel soorten voedsel, dus dat gaat gewoon niet. Iemand hier nog tips voor? Wat at jij graag toen je veel last had van de misselijkheid? Nu heb ik ook heel vaak pijn boven in m'n buik, zeurend en vervelend. Herkent iemand dit? En zo ja, was er iets wat hielp?
Hoi hoi Ten eerste gefeliciteerd met je zwangerschap en wat vervelend die kwaaltjes hè! zelf had ik van week 7 t/m week 20 last van misselijkheid of ja, eigenlijk eerder een afkeer voor warm eten. Vond ik gewoon ineens vies. Heb toen wekenlang op boterhammen en weinig groente geleefd want dat vond ik ook goor haha. De dag beginnen met kwark en fruit ging gelukkig goed en veel droge crackers waar niks opzat. Is helaas niks aan te doen. Je doet het al goed dat je gaviscon neemt voor het zuur. De pijn in de bovenbuik herken ik niet echt maar misschien dat door de groeiende baarmoeder alles omhoog gedrukt wordt en je daar last van hebt? Als het aan blijft houden zou ik even raad vragen aan de verloskundige of huisarts. X
Gefeliciteerd! Ik heb ook heel weinig gezonds gegeten de eerste weken, tot week 18 eigenlijk alleen wat ik wel wegkreeg. Fruit lustte ik niet, behalve aardbeien. Warm eten ging al helemaal niet.. boterham soms, wit brood dan want als er een smaak aan zat kreeg ik het al niet weg. En kaassoufle afentoe. Gyn zei maak je niet druk, eet wat lukt je kleintje krijgt genoeg. Ik at dus veel droge koekjes. Optimel.. ja echt overleven! Steeds zoeken wat enigszins lukte en dat was echt niet gezond. Ik was in deze tijd ook veel thuis, slapen omdat ik te misselijk was om iets anders te doen. Hoop dat je voor jezelf iets vindt om de periode goed door te komen; medicatie tegen misselijkheid wil wel wat helpen. Ik kreeg er alleen geen eetlust door perse. Nog frustrerender, wel honger; geen eetlust.
Ik had dit vorige week heel erg, ik heb me helemaal dol gegeten in witte bolletjes, op het hoogtepunt wel 9 op één dag Ik heb Omeprazol en Emesafene, inmiddels lukt het mij met 1 a 2 Emesafene per dag. Omeprazol alleen wanneer nodig. Van niet eten werd het bij mij nog erger. Het zat ook echt in mijn maag, heel naar gevoel.
Ik heb bij mijn eerste zwangerschap 1 acupunctuur behandeling gehad en mijn misselijkheid was toen veel minder geworden en verder in mijn zwangerschap ook stabiel gebleven. Misschien een idee?
Ik heb twee maal maanden op yoghurt met cornflakes (lust ik normaal niet haha ) en boterhammen pindakaas geleefd. Als ontbijt lunch en diner. Kreeg gewoon niks anders naar binnen. Die misselijkheid vond ik echt het allerergst van zwanger zijn! Hopelijk is t snel over !
Heel herkenbaar. Ook zoekend naar de oplossing. Op monent ga ik redelijk goed op hamkaas croissantjes. En dan niet gelijk helemaal opeten maar steeds een kwart. Of de cheeseburgers van de mac
Ik heb nu ook emesafene. 1 zetpil op avond ging 2 dagen perfect maar doe vandaag al weer niks anders dan overgeven. Zou ik er nu gewoon viir een x 1 extra kunnen gebruiken?
@Friezin87 Hier heb ik ook het idee dat de werking wat minder wordt terwijl ik eerst juist positief was. Ik mag er iedere avond voor het slapen gaan één en zo nodig in de ochtend. Dat ben ik dus gelijk gaan doen en ging een paar dagen heel goed, maar vandaag weer veel misselijk en overgegeven.
Geen idee, maar ik vind die verschillende doseringen best vreemd. Ik snap ook niet waarom ze er één voorschrijven en dan precies voor de nacht, want in de bijsluiter staat dat ie 8 uur werkt.