Ik ben zwanger van de 2de♡ Alleen hoop ik heel erg dat ik deze keer weer bij de verloskundige mag. Maar omdat ik vorige zwangerschap met 38 weken er achter kwam dat ons meisje niet meer goed groeide ( was 2290 bij de geboorte) hadden ze toen gezegd dat ik volgende zwangerschap waarschijnlijk bij de gynaecoloog moest. Iemand ervaring?
Gefeliciteerd met je zwangerschap! Wat betreft je vraag: dat hangt deels af van de oorzaak waarom je dochter te klein was en ook een beetje wat daarover de afspraken zijn tussen de gyns en vks in de regio waar je woont. Je kan je gewoon eerst aanmelden bij een vk en tijdens de intake zal ze bespreken of het nodig is om je door te verwijzen naar de gyn. Soms is gedeelde zorg ook een optie, dat je voor de standaard controles bij je vk komt maar wel extra groeiecho's hebt bij de gyn. Maar dat hangt dus oa af van de oorzaak. Succes!
Hangt af van de oorzaak en of het helemaal goed doorgelopen was etc. En wat je zelf wil. Bij gyn heb je vaak dat ze niet zo netjes of nakeuring zijn met eventuele risicos pas als je echt gewaar of je baby loopt. Bij vk hebben ze veel meer aandacht voor je. hebben ze toen de oorzaak van de laaggeboorte gevonden? Als vk het nodig vindt stuurt hij je altijd door naar de gyn. Ik zou eerst dus intake bij vk vragen en dan kijken hoe en wat.
Je mag en kan bij beide, het medische in zhuis en leuke bij de vk. Zo word bij mij volgende zwangerschap ook gedaan!
Hier ook bij de gynaecoloog (gelukkig wel een hele fijne) maar ook af en toe een afspraak bij de verloskundige. Zij begeleiden de zorg als je weer thuis bent en vonden het zelf ook prettig om me toch wat te volgen. Ik vind deze combi erg fijn
Hier is onze dochter vorige zwangerschap dysmatuur geboren, oudste was bovengemiddeld. Dochter heeft ook een afwijking waar nu weer kans op is. Wij zijn wel medisch werd er aangegeven, liepen in de mmm maar spontaan zwanger dit keer, maar lopen wel bij de vk. Welliswaar in overleg met de gyn en met als reden corona direct over gezet naar de vk. Krijgen dus wel de extra onderzoeken en medicatie vanwege dyamatuur zijn van dochter maar voorlopig blijft de verdere controle bij de vk. Hebben ze het toevallig al met je over medicatie gehad? Hier heb ik van 12 weken tot 36 weken ascal voorgeschreven gekregen van de gyn, is een bloedverdunner.