Afgesloten baarmoeder

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Amaranthas, 15 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amaranthas

Amaranthas Fanatiek lid

29 nov 2013
    3.534
    3.869
    113
    Mijn vriend en ik hadden weer eens een discussie. Geen ruzie hoor we vroege ons gewoon iets af.
    Als je als vrouw zijnde klaarkomt dan schijnt het dat je baarmoeder een soort van afsluit.
    Maar wat nu als je als vrouw zijnde in de ochtend een orgasme hebt gehad (door masturbatie noem maar op) en dan die dag een positieve ovulatietest, en 's avonds seks hebt. Is je baarmoeder dan weer "open"?

Het zal best een vreemde vraag zijn en nee wij hebben dit niet aan de hand. Dit is weer eens van die dingen die een van ons zich afvraagt en dat gaan we dan uitzoeken hoe het zit ;)

2. Daantjuh85

Daantjuh85 Fanatiek lid

6 mrt 2013
    3.166
    2
    38
    Zoetermeer
    ? Nooit van gehoord hahaha

3. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Ja.

Door opwinding zal je baarmoedermond weer wat opengaan inderdaad.
    Daardoor wordt je ook vochtig/nat.

Het is niet zo dat je door een orgasme gelijk je baarmoeder op slot gooit ofzo. Zou je nooit meer ongesteld worden bijvoorbeeld.

En een man kan meerdere orgasmen achter elkaar krijgen. Bij een man gaat alles door de pisbuis, ook het sperma. Ook bij de man wordt iets afgesloten zodat je niet tegelijk kunt plassen en klaarkomen.
    Zo ook kan de vrouw meerdere keren klaarkomen. Rond de vruchtbare dagen staat de baarmoedermond sowieso een stukje open zodat het zaad beter naar binnen kan zwemmen.

4. Amaranthas

Amaranthas Fanatiek lid

29 nov 2013
    3.534
    3.869
    113
    Ah, mysterie ontrafeld! :D

5. Coach

Coach Actief lid

8 feb 2014
    240
    0
    0
    België
    Eerst even voor de TS: inderdaad, uit onderzoek is gebleken dat een orgasme de BMM afsluit. Hij gaat niet hélemaal 'op slot', maar staat wel een stuk dichter, OOK als je 's ochtends een orgasme hebt gehad en 's avonds aan het klussen gaat. Masturbatie, of klaarkomen vóór je man is dus niet zo'n goed idee, alhoewel ik altijd zeer voorzichtig ben met dit soort uitspraken: je kúnt wel zwanger raken, maar de kans is kleiner.

Neen, dat klopt niet. De vochtigheid in de vagina komt door een soort zweetreactie in de wand, en door de productie van de klieren van Bartholin.

Zo'n mannen zijn op 1 hand te tellen hoor. De natuur heeft dat goed bekeken. Na een zaadlozing zijn de zaadjes op, en is er dus geen nood meer aan een coïtus. Vandaar dat ook de zin tot beneden het vriespunt zakt en een erectie (laat staan een zaadlozing) niet zo snel meer mogelijk zijn (de correcte naam hiervoor is "refractaire periode").

6. Pitahaya

Pitahaya Niet meer actief

Maar hoe veel uur gaat hier dan over heen?? Wanneer gaat de baarmoedermond weer open?

7. Coach

Coach Actief lid

8 feb 2014
    240
    0
    0
    België
    In het onderzoek was daar een grote variatie in, maar ik geloof zo uit het blote hoofd dat 1 dag het minimum was. Bij 1 koppel werd een verminderde spermaretentie vastgesteld terwijl het vrouwelijke orgasme acht dagen geleden was.

8. Tigra

Tigra Bekend lid

15 dec 2014
    706
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik vind dit eigenlijk maar een raar verhaal. Dus als je per ongeluk eerder klaar komt dan je vent, dan ben je meteen minder vruchtbaar omdat je baarmoeder dicht zit? Wat is het nut dat je baarmoeder dicht gaat zitten. Er moet toch juist zaad in? Tijdens je vruchtbare dagen is je baarmoedermond toch juist meer open? Maar als ik het goed begrijp dan gaat deze dus dicht als je klaarkomt.

Wij zijn nu al een tijdje bezig met zwanger worden. En dit soort info helpt niet mee om de seks leuk te houden. We moeten hier dus ook al rekening mee houden....

9. Emo

Emo Fanatiek lid

6 nov 2013
    1.855
    1
    36
    Vrouw
    Moeder
    Zwangerschapspagina
    Uit welk onderzoek is dit gebasseerd? Is er een bron/link?

10. Coach

Coach Actief lid

8 feb 2014
    240
    0
    0
    België
    Er zit een heel biologisch verhaal achter, het zou te maken hebben met het bevoordelen van het sperma van de eigen partner tegenover "vreemd" sperma. Een mechanisme dat vroeger van pas kon komen in de natuur en dat nu zijn nut verloren heeft, maar het zou nog steeds zo werken volgens dat onderzoek.

11. SusanneO

SusanneO Bekend lid

14 okt 2014
    831
    4
    18
    Zelfstandig ondernemer
    Noord-Brabant
    Dat ik dit nu weer moet lezen een dag na mijn eisprong :x Als ik dit zo lees, dan maak ik helemaal geen kans gezien ik altijd eerder klaar kom. Ik heb zo'n partner van eerst jij en dan ik :cool:

Ik maak mezelf er maar niet al te druk over, anders kun je inderdaad niet meer van de seks genieten. Op de juiste dagen vrijen, de juiste standjes gebruiken, vrouw niet eerder klaarkomen, etc. Om gek van te worden :$

12. Pepper92

Pepper92 Fanatiek lid

4 jan 2015
    1.028
    457
    83
    Vrouw
    Groningen
    SusanneO zo'n man heb ik ook :) Vind het normaliter niet erg, maar al die regeltjes die nu aan het "klussen" verbonden worden :( Wordt nu wel heel erg veel...

13. Tigra

Tigra Bekend lid

15 dec 2014
    706
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ja dat heb ik nu ook! Bah je moet aan zoveel denken!
    Waarom kan seks niet gewoon ongedwongen zijn zonder al die regels? Zo gaat de lol er echt af voor mij en voor mijn man ook.
    Vroeger hadden mensen toch ook geen idee van al die regels en werden vrouwen toch ook gewoon zwanger?
    Pppffff ik heb het gevoel dat ik echt niet meer zwanger word. En door al die regels wordt een mogelijke baby niet uit liefde geboren door een lekkere spontane vrijpartij. Ben er even klaar mee gewoon ik

14. Coach

Coach Actief lid

8 feb 2014
    240
    0
    0
    België
    Niemand zegt dat je je aan de "regeltjes" moet houden he. TS had gewoon een vraag waar ik een eerlijk antwoord op heb gegeven.

Ik eet ook elke week friet, is nochtans niet goed volgens het regeltje "gezondheid". Of ik steek ook wel eens over als het licht nog rood is. Ook tegen regeltje "verkeer"...

Ik bedoel maar, je leest zo vaak vragen hier over wat nu een invloed heeft op het zwanger worden en wat niet... het enige wat ik kan doen is een aantal feiten op een rij zetten... aan jou om er naar eigen goeddunken mee om te gaan.

Natúúrlijk kun je ook zwanger worden zonder naar al die "regeltjes" te luisteren. Het zal misschien alleen wat langer duren.

15. Amaranthas

Amaranthas Fanatiek lid

29 nov 2013
    3.534
    3.869
    113
    Mja het was gewoon weer zo'n raar iets wat we hier in ons hoofd hadden. Het was niet de bedoeling om dames te laten stressen. Wij houden het ook leuk tussen de lakens hoor ;)

16. Dracaena

Dracaena Fanatiek lid

27 dec 2014
    1.462
    187
    63
    NULL
    NULL
    Vraag me dan toch af net als een andere dame voor mij of er bron of link naar dit onderzoek is.

17. Coach

Coach Actief lid

8 feb 2014
    240
    0
    0
    België
    Dit werd (onder andere) gesignaleerd in een studie van Robin Baker en Mark Bellis. Het nadeel van zo'n wetenschappelijke studie is dat je moet betalen om de volledige tekst te lezen. Ik heb 'm ergens op mijn laptop staan maar ik vrees dat een copy/paste daarvan op dit forum niet zomaar mag. Anders doe ik het wel even via PM. De studie wordt vaak aangehaald in andere (recente) werken over seksualiteit, maar dateert wel al van de vorige eeuw.

18. Suze29

Suze29 Fanatiek lid

20 okt 2014
    2.709
    740
    113
    Interessante vraag!

Bedankt voor je antwoord Coach:) Ik had wel eens zoiets gelezen idd. Mijn man is ook van eerst jij en dan ik. Dus niet echt gunstig om zwanger te worden......
    Nou, dan kunnen we daar weer rekening mee houden in ieder geval, maar t belangrijkste vind ik wel de pret in bed:cool:

19. Coach

Coach Actief lid

8 feb 2014
    240
    0
    0
    België
    Er zijn overigens ook zat vrouwen die na het hoogtepunt net weer wat droger worden, en die dus vanzelf pas op de tweede plaats aan de beurt komen omdat anders penetratie niet meer mogelijk is (dit om maar even deze vrouwen ook gerust te stellen).

20. Tigra

Tigra Bekend lid

15 dec 2014
    706
    0
    16
    NULL
    NULL
    Mijn man is echt van "eerst jij dan ik". Maar omwille van de zwangerschap wil hij het wel omdraaien ;)

Deel Deze Pagina