gaat dit van minimale 24 uur zorg af?

Discussion in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' started by foreverfriend, Aug 11, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. foreverfriend

foreverfriend Fanatiek lid

Feb 22, 2007
    1,473
    0
    36
    dialyseverpleegkundige
    Hallo,
    ik vroeg me af, wanneer ik langer in het kraamhotel wil blijven, waar ik dus wil bevallen. Of dat dan van mijn 24 uur af gaat die ik maar mininmaal krijg?
    Dus als ik bijvoorbeeld er voor kies 1 dagje langer in het hotel te blijven, of ik dan gelijk maar 16 uur nog heb?
    Of gaat dat van de 49 uur af, waar ik eigenlijk recht op heb, maar ze op voorhand als hebben gezegd dat ze die uren waarschijnlijk niet kunnen bieden gezien de tekorten!
    Stel dat ik toch in ZH moet bevallen om wat voor reden dan ook, dan zit je natuurlijk met hetzelfde als je verblijf daar langer is dan gedacht.
    Ik ben dat tijdens de intake helemaal vergeten te vragen en denk nu opeens......oops het zal toch niet?
    Bij voorbaat dank
    gr foreverfriend

2. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

Jul 13, 2005
    15,340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Als je recht hebt op 49 uur kraamzorg en je verblijft bijvoorbeeld 3 dagen in kraamhotel/ ziekenhuis gaan van de 49 uur 24 uren eraf.

Dus je zou dan nog resterende uren hebben.

Echter als het kraamburo vanwege vakantie, zieken, tekorten etc niemand kan leveren dan trek je alsnog aan het kortste eind. Dat is overmacht.

Ilja

3. foreverfriend

foreverfriend Fanatiek lid

Feb 22, 2007
    1,473
    0
    36
    dialyseverpleegkundige
    HI!
    bedankt voor je antwoord.
    we wachten het wel af
    groetjes