Misselijkheid op het einde van de zwangerschap

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Twins, 20 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Twins

Twins Actief lid

18 mrt 2007
    472
    1
    0
    België
    Goeienavond allemaal!

Ik ben de eerste maanden van mijn zwangerschap heel misselijk geweest (maar dan ook heel erg, met alles erop en eraan... overgeven, veel gewichtsverlies, ...).
    Sindsdien ben ik maanden super geweest met heel af en toe eens een mindere dag, maar niets om over te klagen.
    De laatste 2 weken ben ik steeds meer frequent weer misselijk, met soms opnieuw overgeven en een vervelend gevoel de ganse dag door.

Zijn er nog mensen die dit herkennen? Vind het zo vervelend omdat het me ook 's nachts heel vaak wakker houdt (maar dat zal ook wel met de dikke buik te maken hebben ;))

Groetjes
    Twins

2. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    ja ik heb dat ook, soms word ik midden in de nacht wakker omdat ik moet overgeven. Laat je even goed in de gaten houden door de vk of gyn, het kan wijzen op zwangerschapsvergiftiging.
    Bij mij is dit niet zo, eigenlijk een beetje onverklaarbaar.

Ik pas hetzelfde trucje toe als in de eerste 4 maanden, heel regelmatig kleine beetjes eten. Dan voel ik me nog het minst misselijk!

3. MamaDenise

MamaDenise Fanatiek lid

21 jan 2006
    3.478
    1
    0
    Oosterhout(nb)
    Ik wa svanaf de 30 weken ook erg misselijk.
    In het begin van de zwangerschap van Lieve soms eventjes en maar 1x moeten spugen ervan gelukkig.
    Maar aan het einde was ik zo misselijk.
    Lag veel plat want zodra ik opstond werd ik kots misselijk,eten ging met moeite.
    Soms had ik goede momenten en die benutte ik meteen natuurlijk maar het kwam wel weer terug.
    Heb er niet bij moeten spugen toen gelukkig maar soms was ik zo misselijk dat ik bijna wilde dat ik moest spugen,klinkt mag i know maar zo misselijk zijn en niks wat het verlichtte was vreselijk.
    Zelfs na mn zwangerschap had ik nog van die momenten dat ik nog misselijk was ineens.
    Maar dat kwam denk ik gewoon omdat ik er onbewust nog aan dacht ofzo of gewoon het ontzwangeren?
    Geen idee maar leuk was anders.
    Eet lichte dingen zou ik zeggen en rust optijd.
    Rust kan wonderen doen zo nu en dan.
    Succes meid!

4. Mamani

Mamani Lid

2 dec 2007
    97
    0
    6
    Hoi twins,

Ik herken precies wat je bedoelt. Ik heb de laatste weken ook erg last van en het lijkt alleen maar erger te worden, heb vannacht bijna geen oog dicht gedaan :cry: :cry:
    Ik vind het heel vreemd, me baby ligt heel erg diep en is sinds ongeveer 30 weken al volledig ingedaald en opeens begint die misselijkheid en soms ook nog maagzuur erbij. Ik kan soms ook moeilijk eten, dan word ik van alles nog misselijker. Ik vraag me af wat de oorzaak hier van kan zijn, heb bij me vorige zwangerschappen dit niet gehad.

5. Twins

Twins Actief lid

18 mrt 2007
    472
    1
    0
    België
    had ook al gelezen over zwangerschapsvergifitiging, maar heb niets van de andere symptomen en voel me ook nog steeds goed dus lijkt mij niet zo waarschijnlijjk.
    Morgen ga ik naar de gyn dus ga het haar eens vragen.

Ik vroeg me af of het zou kunnen komen omdat het zwangerschapshormoon de laatste weken weer toeneemt in concentratie en het de eerste maanden ook een reactie op dat hormoon was... iemand een ideetje of dit kan? Anders hoor ik het wel van de gyn morgen.

Mamani, wij zijn praktisch voor hetzelfde moment uitgerekend :D

Groetjes

6. sweetdushi

sweetdushi Bekend lid

24 jun 2007
    685
    0
    0
    Heb ik ook. Heb de eerste 5 maanden gespuugd en was misselijk. En nu vanaf 7 maanden weer.
    Volgens mijn vk niet gebruikelijk. Maar bij mij zit het in de familie. Iedereen is zo ziek.
    Misselijkheid komt wel voor bij zwangerschaqpsvergiftiging maar dan heb je ook andere klachten bijvoorbeeld rechts onder je ribben heb je pijn en je hebt eiwitten in je urine. En vaak een te hoge bloeddruk.

7. MamaSon

MamaSon Niet meer actief

Hmmm, ik vind het eigenlijk normaal dat we misselijk zijn op het eind, want ik lees eerlijk gezegd op internet en in boeken niet anders. Op het eind wordt je kindje groter en groter en komt dus de maag ook wat meer in de knel. Dit veroorzaakt misselijkheid en is rond 36 weken op zijn heftigst. Hiervoor mag je rennies nemen en die gebruik ik dan ook af en toe. Met name 's avonds bij het slapen gaan, dan komt het het meest heftig naar boven door de horizontale ligging.
    Maar ik ben wel benieuwd wat je VK ervan zegt morgen, of het inderdaad normaal is of niet! Ik dacht dus van wel...

Deel Deze Pagina