Voelen jullie hoe de baby ligt?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Willes, 20 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Willes

Willes Fanatiek lid

14 nov 2006
    1.127
    70
    48
    Hallo,

Ik hoor van mijn vriendinnen de laatste tijd regelmatig dat zij tijdens hun zwangerschap precies konden voelen hoe de baby lag. Dus bijvoorbeeld hoofdje beneden of voetjes enz.
    Nu is het af en toe een behoorlijke drukte in mijn buik, maar ik weet dus echt niet wat nou wat is als ik iets voel of zie bewegen :(: . Jullie wel?
    Zo ja, nog tips over wat ik zou moeten voelen of zien?

Groetjes Willes

2. Niet meer actief

Ik voel soms dat ie met het kontje bij me navel ligt, best naar gevoel vind ik het soms...

3. suzy28

suzy28 Actief lid

28 jan 2007
    298
    0
    0
    Ik dacht te voelen dat de beentjes boven lagen en toen ik afgelopen donderdag bij de vlk moest komen voor controle, gelijk even gevraagd en precies op het punt waar ik dacht dat de beentjes zaten zaten ze dus ook, vond ik wel grappig. Ik voel het dus heel duidelijk.

4. Wen26

Wen26 VIP lid

16 jun 2007
    12.487
    0
    36
    Ik kon al wel rond de 26 weken voelen aan welke kant het ruggetje lag... als ik een beetje op mijn buik drukte was het al aan 1 kant vol en aan de andere kant leeg...
    Nu kan ik inmiddels ook het kontje erg goed voelen... dat is echt een bolletje helemaal bovenin bij m'n ribben... ik kan ook echt voelen wanneer ze haar rug van de ene naar de andere kant draait... voetjes voel ik soms & handjes ook onderin...

5. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Met de eerste twee nooit gevoeld, maar deze keer echt heel goed!
    Als het in stuit ligt, voel je heel duidelijk het getrappel en gefriemel heel erg onderin je buik, en met name de blaas...
    Als het goed ligt, (hoofdje naar beneden dus) dan voel en zie je heel goed de grovere bewegen van het kontje, en daarbij het schoppen van de beentjes, wat veel 'grover' aanvoelt dan gefriemel van de handjes.
    Dus voor mij de eerste keer dat ik het zo goed kan voelen! Vind ik heel bijzonder en mooi! :D

6. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    mmm nee..ruggetje lukt wel, dat is echt een hard stuk in mn buik zeg maar, maar wat nu t koppie en wat nu t kontje is..geen idee.
    Haha de VK kon het ook nog niet zo goed voelen..hopelijk aanstaande vrijdag.
    :D ik ga er wel ff om vragen of ze met het zelf ook kan laten voelen ;)

7. marissie

marissie Actief lid

14 jun 2007
    348
    1
    0
    Het ruggetje en de billen die kan ik goed voelen. Ook gefriemel van de handjes voelen anders als de rest van de bewegingen. Verder vind ik het toch lastig hoor, moet ik zeggen. Nu het echt ingedaald ligt vind ik het wel makkelijker, weet ik in ieder geval zeker dat de bult rond mijn navel de kont is :p

8. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    :) nou dan wacht ik daar ook maar op ;) ;)

9. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    De rechterkant van m'n buik was dikker en harder, dus daar moest ze met haar rug liggen. Verder voelde ik duidelijk waar haar voetjes lagen, want daar trapte ze telkens behoorlijk hard mee.

10. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik voelde vanaf 30 weken heel duidelijk hoe ons kindje lag. Heb met 31 weken een echo gehad en mijn gevoel bleek te kloppen.
    Ik voelde ook gefriemel trouwens helemaal onderin, ook toen Eva was ingedaald, leek wel helemaal in mijn lies te zijn. Dat was haar rechterhandje die telkens voor haar gezicht zat (zo schattig om dat na de geboorte te zien! Weet zeker dat het haar rechterhandje was, haar linkerarmpje heeft tijdens de zwangerschap klem gezeten waardoor ze er de eerste dagen niets mee kon doen.... maar is helemaal goed gekomen dus!)

11. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    Dat gefriemel in mn liezen heb ik ook,haha kietelt soms gewoon!
    Oh dat zijn dus de handjes dan waarschijnlijk?
    Ik vond het ook al zacht vor schopjes haha, muts die ik ben :)
    Najaa ben benieuwd, wie weet weten we het vrijdag wel!

12. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Tja, ik wist heel zeker dat de voetjes boven lagen, naast de billen en heel soms in mijn zij. Maar daar helemaal onderin gekriebel voelen terwijl je boven voeten voelt... moeten wel de handjes zijn. En op echo's en net na de geboorte zat dat handje ook altijd daar (nu zwaaien de handjes alle kanten op, haha :)).
    Apart gevoel wel he? Van die vingertjes die je kietelen.

13. dolphin

dolphin Fanatiek lid

1 mei 2007
    3.507
    0
    0
    op de veluwe
    ik voel zeker wel het verschil tussen voetjes en hoofd. Hoofdje voelt iets doffer, stomper aan en voetjes zijn echt harde schoppen met de hakjes.. :D
    Ook handje voel ik zachtjes over mijn buik heen gaan.

14. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    Haha jazeker..en ik denk wel dat het de handjes zijn inderdaad.
    haah erg grappig, zag namelijk bovenin weer een hele bult en dat voelde als een voetje die tegen mn buik duwde. Dus moet haast wel..
    Haha alleen ukkie is een grappenmaker dus wie weet hoe we nog verrast zullen worden ;) :)

15. motormuisje

motormuisje Actief lid

8 aug 2007
    137
    0
    0
    fysiotherapeute
    ik kon bij mn eerste zwangerschap wel precies voelen, ezra lag in een stuit en duwde ook heel erg met z'n hoofd tegen mn ribben.

16. MamaSon

MamaSon Niet meer actief

Poeh ik vind het maar lastig om het goed te voelen. Billetjes weet ik denk ik wel te vinden, maar verder....nee nog niet echt.

Deel Deze Pagina