Blijvend bruinverlies

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door nic2910, 1 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nic2910

nic2910 Actief lid

8 feb 2015
    486
    24
    18
    He meiden,

Misschien zeur ik nu gewoon hoor maar ik heb sinds week 5 bruinverlies bij het afvegen wat soms lichtbruin is en soms donkerder. Af en toe is het weg, dan weer terug... Super irritant!! Echoscopiste bij de VK kan niks vinden en kan niet zeggen waar het vandaan komt, hartje klopt gewoon en binnen een week 2 echo's waarbij het goed gegroeid was. Toch maak ik me elke keer zorgen als het wéér begint 😩 😕 ... Mn darmen zijn wel behoorlijk bezig moet ik zeggen, moet ook extra vezels innemen dus wellicht door druk van darmen? Of iets anders...?

Iemand hetzelfde meegemaakt of tips of iets :( ? Heb pas over 4 weken de volgende echo en dat is meteen de termijnecho.

2. joos1

joos1 Bekend lid

29 dec 2006
    509
    0
    16
    Hier hetzelfde!
    Het begon rond week 5/6 en heeft aangehouden (af en aan) tot week 12.

De VK zei dat zolang ik geen krampen had of het helderrood was ik me geen zorgen hoefde te maken en tot op heden gaat alles goed :)

3. HT5

HT5 Actief lid

16 feb 2016
    141
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook af en aan t/m week 20, placenta lag iets tegen ingang toen, krijg ik binnenkort een echo voor. Bij een hoest of nies bui was het meteen raak elke x.

Probeer je niet al te druk te maken

4. Vlinder2016

Vlinder2016 Niet meer actief

Ik zit inmiddels in week 10 & ik heb sinds week 6 op en af bruin verlies... Zelfs in week 7 helderrood met krampen, schrok me rot en dacht echt dat het mis was... Daarna nog paar dagen bruin en daarna 2,5 week niets. Tot afgelopen vrijdag, inwendige echo gehad en weer bruine afscheiding. Super vervelend, maar probeer je geen zorgen te maken. Bij mij komt/kwam het door een hematoom.

5. XuonA

XuonA Bekend lid

12 feb 2016
    611
    4
    18
    Hallo dames,

Ook hier een zeer onzeker persoon... Ik zit nog vrij pril in mijn zwangerschap, maar heb nu al twee keer s ochtends wat bruin verlies.
    Gisterochtend bruinverlies, gisteravond wat lichtroze verlies en nu vanmorgen weer wat bruinverlies met zelfs wat rood erbij.
    Ik vraag me af of de VK bellen zin heeft nu, met net 5 weken zwanger zal er nog weinig tot niets te zien zijn denk ik..

Maar nic2910, ik deel je onzekerheid dus enorm!

6. nic2910

nic2910 Actief lid

8 feb 2015
    486
    24
    18
    Dank jullie wel, dit stelt me zeker wel gerust!

@joos1: dat heeft mijn vk ook gezegd maar na helderrood bloedverlies gehad te hebben ben ik toch iets voorzichtiger 😳

@HT5: daar heb ik wel eens over gelezen, is dat niet gevaarlijk? Hoop dat je er geen last van hebt iig!

@vlinder: ah dat is echt rot zeg, gelukkig was alles goed! Ik heb ook helderrood bloed gehad waardoor we dachten dat het mis was maar toch kloppend hartje gezien. Gaan ze nog iets doen aan die hematoom of kan dat geen kwaad verder?

7. nic2910

nic2910 Actief lid

8 feb 2015
    486
    24
    18
    Heee wij zaten ooit in dezelfde nod groep! 😊 Gefeliciteerd met je zwangerschap!! En wat rot van je bruinverlies, het is zo kut dat je zo in onzekerheid leeft. Ik heb de vk gebeld met 5 weken voor een afspraak te maken voor intake, met 5,5-6 weken weer gebeld omdat ik dacht dat het mis was. Helderrood bloed, beetje stolsels erbij en kramp. Ik mocht toen die week nog langskomen omdat ze iig konden zien of het mis was (wat ik wel een fijn idee vond, dan wist ik het in ieder geval). Toen bleek er al een kloppend hartje te zitten! Daarna dus af en toe bruinverlies en weer een extra echo gehad maar was zelfs goed gegroeid dus er kan van alles! Ondanks dit maak ik me nog steeds wel zorgen, maar mijn vk zei ook; als je een maandverbandje in doet en hij zit binnen een uur vol of je blijft vloeien dan moet je je zorgen gaan maken. Anders kan het van alles zijn :) bij mij kwam dat bloedverlies nog van de innesteling, vandaar ook de steken en krampen.

8. Vlinder2016

Vlinder2016 Niet meer actief

Op m'n echo van afgelopen vrijdag was het zo goed als weg op een kleine stolsel na... Dus denk dat dat er nu nog uit is gekomen...

9. XuonA

XuonA Bekend lid

12 feb 2016
    611
    4
    18
    Dat klopt!!! Was ook erg blij om te zien dat je nu toch zwanger bent!! Maar jeetje wat een heftige start heb jij achter de rug gehad zeg!
    Die steken, in combi met het bruinverlies heb ik ook. Heb vanmorgen de VK gebeld, ze gaf aan toch liever met 5 weken nog een echo te doen, als het dan nog zo pril is, is de kans groot dat ze niets kunnen zien.
    Wij gaan donderdag op vakantie naar Italië, dus dat maakt me wel onzeker. Ze VK gaf aan dat ik altijd mag bellen voor advies en we krijgen nu maandag 15 augustus, dus zodra we terug zijn dan een echo. Mocht ik bruinverlies blijven houden, onrustig zijn dan mag ik nog bellen en gaan ze overleggen of ze voor de vakantie nog iets kunnen betekenen!
    De VK vermoede hier ook nog de innesteling en het schoonmaken van de baarmoeder voor de baby. Vooral omdat het nog zo pril is wijzen alle signalen die kant op, combi met krampen en steken.

Maar blij hier m'n ei kwijt te kunnen met dames die het zelfde mee maken en begrijpen!!

10. Bloeme

Bloeme Bekend lid

16 jun 2012
    583
    154
    43
    Ik had tijdens mijn eerste twee zwangerschappen tot een week of 10-11 bijna elke dag bruinverlies. Het maakte me ontzettend onzeker, maar het ging goed. Nu twee gezonde jongens. Zolang je geen krampen hebt en geen rood bloedverlies is waarschijnlijk niets aan de hand. Lichte krampjes zijn heel normaal, tot nu toe bij al mijn zwangerschappen gehad.
    Bij deze zwangerschap geen bruinverlies gehad, was ik daar weer onzeker over...:)

11. Yent

Yent Actief lid

22 jul 2016
    160
    39
    28
    NULL
    NULL
    Nooit leuk :( maar kan nog.met het innestelen te maken hebben ...

12. Jeda80

Jeda80 Bekend lid

25 sep 2014
    798
    24
    18
    Hier ook exact het zelfde vanaf 3 dagen nadat ik positief teste.
    Heb al 5 mooie echo's gehad waarop niks te zien is.
    Heb zelfs af en toe helderrood verlies.
    Bespreek dit echt met je vk, ik vind het namelijk best wel slopend iedere keer weer die onzekerheid.
    Ik krijg maandag na mijn termijn echo een verwijzing naar de Gyneacoloog.
    Sterkte meis

13. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.824
    18.545
    113
    Vrouw
    Precies hetzelfde gehad in de eerste weken van mijn zwangeschap. Ik ben nu bijna 13 weken en de kleine doet het prima!
    Bij mij was het vooral na gemeenschap en bij obstipatie.. dus hoeft niks te betekenen hoor!
    Als je geen krampen of bloed ziet zal het wel goed zitten hoor. Fijne zwangerschap toegewenst

14. 1982Eva

1982Eva Fanatiek lid

12 mrt 2014
    1.035
    5
    38
    NULL
    NULL
    Ik heb het bij m'n eerste ook veel gehad, tot een week of 9. En toen en nu rond nod flink rood bloedverlies. Toen alles ok gegaan en ook nu alweer hartje gezien. Net als wat velen hier zeggen: het maakt superonzeker, maar hoeft echt niks erg te zijn! Sterkte!

15. Teacher86

Teacher86 Lid

30 jul 2016
    97
    33
    18
    NULL
    NULL
    Hier ook hetzelfde! Ik zit momenteel in mijn zevende week. Sinds drie dagen geleden ook bruine afscheiding bij het vegen. Ik maak me ook erg zorgen, ondanks dat mijn zus en schoonzus dit bij alle drie hun zwangerschappen hebben gehad. Net zoals ik, gepaard met krampen. Mijn schoonzus vertelde me dat ze zelfs tot 5 maanden last had van bruin bloedverlies en af en toe helderrood.

Door die krampen blijf ik me echter zorgen maken. Ik weet niet of deze krampen te maken hebben met mijn darmen of door de groter wordende baarmoeder of waar ik voor vrees een beginnende miskraam.

Ik heb gebeld met de verloskundige en die gaf aan dat dit niet ongewoon is en het hoogstwaarschijnlijk innestelingsbloeding betreft. De krampen wijt ze aan mijn darmen en/of groter wordende baarmoeder. Hoe dan ook, is het afwachten. Elke keer dat ik naar de wc ga ben ik in ieder geval angstig.

Deel Deze Pagina