bovenbuiksbreuk

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door SW1990, 21 feb 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SW1990

    SW1990 Lid

    10 feb 2016
    64
    0
    6
    NULL
    NULL
    Beste dames,

    Hierbij een vraagje aan jullie. Ik ben erachter gekomen dat ik een bovenbuiksbruik heb. Deze wordt steeds groter en hoe meer druk ik zet op mn buik, hoe meer je de plek ziet uitpuilen, alsof er naast mn baarmoeder een hele plek gevuld met vocht zit. Buiten dat het er vervelend uit ziet, doet het ook echt veel pijn zodra ik nies, naar het toilet moet, mijn schoenen aan moet trekken etc. Ik ben dus ook best wel bang als ik denk aan de druk die op mijn buik komt te staan als ik zou moeten persen. Ik ben nu 33 weken zwanger en mijn buik moet nog wel even groeien. Ik heb over twee weken een gesprek bij de gyn hierover, de verloskundige weet namelijk niet zo goed wat voor consequenties dit heeft met baren. Heeft een van jullie ervaring hiermee? Help me out!

    Veel liefs
     
  2. Secretangel

    Secretangel Fanatiek lid

    28 jul 2013
    1.396
    287
    83
    Zuid-Holland
    Wat vervelend zeg! Ik heb er geen ervaring mee, maar wilde je wel sterkte wensen. En hopelijk kan het geen kwaad met bevallen.

    Is het waar je buikspieren normaal aansluiten? Misschien kunnen ze dat na je bevalling hechten of met oefeningen weer verhelpen? Ik hoop dat de gynaecoloog meer info voor je heeft.
     

Deel Deze Pagina