Misselijkheid, spugen en die ongein

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door LoveShineALight, 11 feb 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    20+1 en dat echte dagelikse misseli jks gevo el met spuug en kokhalsneigingen is sinds week 18 wel grotendeels voorbij maar nog steeds wel elke avond wat misselijk en eten komt omhoog (soort maagzuur) waardoor ik nog steeds niet lekker kan eten/drinken en slapen :( bij dochter heb ik van week 17 tot 27 "relaxed" gehad toen begon pas de maagzuur , helaas is dat nu dus al.
    Fijn dat het met jou ook wat beter gaat!
     
  2. LoveShineALight

    LoveShineALight Fanatiek lid

    16 feb 2014
    1.217
    116
    63
    Pff, ik krijg geen melding bij nieuwe berichten.

    Hier duidelijk wat waarschijnlijk de oorzaak is van de extreme misselijkheid en moeheid. Op de echo afgelopen week bleken er 2 kindjes in mijn buik te groeien! Best wel een schok want tweelingen komen in de familie niet voor.

    Op nadrukkelijk advies van de verloskundige/gynaecoloog direct gestart met 2x daags emefasene.

    Sindsdien alleen in de ochtend gespuugd (gal en slijm). Voel me nog steeds misselijk, maar door de emefasene voelt het alsof er een blok in m'n maag ligt. Wel moe, dus standaard elke middag of avond (afhankelijk wat kan) bijslapen.
     
    Rabi en Nora92 vinden dit leuk.
  3. Ongeduldig90

    Ongeduldig90 Bekend lid

    25 okt 2019
    727
    751
    93
    Vrouw
    Wow wat een nieuws joh!! Verklaart wel een hoop, maar blijft vervelend. Dubbel gefeliciteerd en doe rustig aan!!
     
  4. LoveShineALight

    LoveShineALight Fanatiek lid

    16 feb 2014
    1.217
    116
    63
    Dankje voor de tip, ga er eens naar kijken!
     
  5. Nora92

    Nora92 Fanatiek lid

    17 dec 2018
    3.883
    4.892
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Wauw dubbel gefeliciteerd zeg! Dat lijkt mij inderdaad wel even een shock... Fijn dat de emesafene helpt.

    Hier hielpen geen enkel medicijn helaas. Wat mij heel erg geholpen heeft is een duodenumsonde. Dus een slang tot in de darm voorbij de maag. Het overgeven bleef wel doorgaan en de misselijkheid ook. Maar zo kreeg ik wel weer kracht en energie om überhaupt te kunnen overgeven. Ik heb ongeveer 7-8 weken niks door mijn mond laten gaan. Zelfs geen slokje water. Merkte wel dat het mijn maag ook rust gaf. Enige wat er nog uit kwam was maagzuur, gal en speeksel maar de frequentie werd wel een stuk minder! Ongeveer 1x per 1-2 uur op een dag overgeven ipv elke 10-15 minuten.
    Dus mocht niks helpen, dan kan ik die sonde zeker aanraden! Ik ben nu aan het revalideren van al die weken extreme ondervoeding.. Had achteraf liever dat ding er meteen maar in gehad. Ipv eerst 6 weken verhongeren.
     
  6. Siem98

    Siem98 Actief lid

    27 aug 2018
    120
    136
    43
    Vrouw
    Hoi! Ik heb hier ONWIJS veel last van.
    Wat bij mij helpt is emesafene tablet in combinatie met primperan. Beide appart hielp niet, maar samen echt een oplossing voor mij! Terwijl ik echt al tegen uitdroging aan zat.
    Heel veel succes!
     
  7. Rabi

    Rabi Fanatiek lid

    9 mei 2019
    1.015
    893
    113
    Vrouw
    Omgeving Amsterdam
    In de bijsluiter staat dat je er niet mee mag autorijden toch?? Ik werd inderdaad ook moe van emesafene. Toen de misselijkheid minder werd knapte ik ook op doordat ik de emesafene niet meer hoefde te nemen. Maar ja, het was wel nodig tegen het overgeven, was als de dood weer uit te drogen zoals tijdens de eerste zwangerschap.

    Oh wauw ik lees nu dat je er 2 draagt, wat bijzonder! Gefeliciteerd!
     

Deel Deze Pagina