misselijkheid vaak over na 3 maanden...hoe zit dat eigenlijk

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door suusje, 1 dec 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suusje

    suusje VIP lid

    7 okt 2005
    5.368
    0
    0
    Almere
    hoi

    veel vrouwen zijn misselijk in het begin van de zwangerschap....ik heel erg grrrrrrrrrrr......maar wat is nou precies de oorzaak? is dat vanwege het hoge hcg-gehalte? en hoezo stopt het vaak na 3 a 4 maanden? zakt dit gehalte dan weer ofzo? en hoezo is het bij sommigen dan 9 maanden lang? zakt hun hcg-gehalte dan niet ofzo? of ligt het aan iets heel anders dat je misselijk wordt
    ben benieuwd!!!
     
  2. Jolanda

    Jolanda Fanatiek lid

    26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    Ik heb ergens gelezen dat het vrij onduidelijk is wat de misselijkheid veroorzaakt.
    Theorie is dat je lichaam ineens zoveel hormonen aanmaakt , dat je lichaam dat niet allemaal ineen keer accepteerd en dat je daardoor misselijk bent of moet braken.
    Naarmate je verder bent went je lichaam meestal aan de hormonen en daardoor word de misselijkheid minder of verdwijnt.
    Maar het kan ook zijn dat je lichaam niet kan wennen en dat je daardoor de hele zwangerschap misselijk kan blijven.

    Dus waardoor het echt komt, hebben ze nog niet duidelijk kunnen onderzoeken.

    Hopelijk heb je er wat aan

    Groetjes
     
  3. suusje

    suusje VIP lid

    7 okt 2005
    5.368
    0
    0
    Almere
    vaag he? want er zijn ook vrouwen die de eerste keer niet misselijk zijn en bij de 2e weer heel erg...je zou dan denken dat je lichaam dat dan wel zou moeten weten :) nou ja ...hopen maar dat het snel minder wordt... ik wil weer door mijn huis kunnen lopen zonder dat ik elke kamer vind stinken hihi
     
  4. Jolanda

    Jolanda Fanatiek lid

    26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    hihi ik hoop ook voor je dat het snel overgaat!!
    Misselijkheid is niet fijn, en dan geniet je misschien daardoor wat minder van je zwangerschap.
    Maar goed je weet waarvoor je het doet ;)
    En aan het eind is dat het allemaal dubbel en dwars waard!

    Groetjes
     
  5. suusje

    suusje VIP lid

    7 okt 2005
    5.368
    0
    0
    Almere
    Yep!! en ik heb het al eens meegemaakt natuurlijk, dus ik weet dat zodra het voorbij is, ik echt kan gaan zwangeren hihi....vorige keer was het met 16 weken over en toen was het genieten...dus hoop nog max. 5 weekjes misselijkheid duim duim :) Komt vast goed haha
     
  6. Simenda

    Simenda Lid

    21 nov 2005
    75
    0
    0
    Ik was ook heel erg misselijk de eerste 12 weken, nu gelukkig niet meer...
     
  7. Nala

    Nala Fanatiek lid

    29 okt 2005
    1.236
    1
    0
    Groningen
    Ik loop sinds deze week 's morgens met een emmer door het huis, omdat ik het gevoel heb elk moment te moeten overgeven.. Ik heb er vanmorgen een half uur over gedaan om een banaan op te eten... Gelukkig bleef ie binnen, maar eigenlijk moet ik nog meer eten. Ik heb namelijk wel trek, maar door de misselijkheid, durf ik het niet goed aan.

    Ik heb even opgezocht waardoor de misselijkheid nou precies komt. Dat ligt dus aan de productie van HCG. Dit hormoon is uiteraard nodig voor de zwangerschap, maar kan op de zwangere vrouw dus de bijwerking hebben van misselijkheid. Na de 12 week wordt er geen of minder (dat weet ik ook niet precies) HCG geproduceerd, waardoor de misselijkheid ook af zal nemen. Het schijnt zo te zijn dat als je zwanger bent van een 2-ling, je ook meer HCG hebt en dus nog misselijker kan zijn..

    Heel veel sterkte met de misselijkheid. Het is voor het goede doel :D
     
  8. mouschy

    mouschy Fanatiek lid

    30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    Nou ik ben ook aldoor mega misselijk geweest tot een week of 2 terug eigenijk. Alles kwam er smorgens EN savonds uit...... Nu ben ik vaak alleen savonds misselijk, en als ik smorgens niet op tijd eet komt het er ook uit op dat tijdstip. Ik hoop echt dat het helemaal ophoud, maar ik ben nu bijna halverwege dus ik denk het niet eigenlijk........ :(
     
  9. Silvie

    Silvie Fanatiek lid

    16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    Heb ik gelukkig allemaal geen last vangehad.
    'savonds soms .. maar niet veel ..

    Succes met de misselijkheid dames
     
  10. pim

    pim Fanatiek lid

    22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Wat naar al die misselijkheid!

    Ik ben helemaal niet misselijk, en dat is - zeker in eerste onzekere weken - ook niet fijn. Je denkt steeds dat er iets mis is omdat je niet misselijk bent.

    Wel heb ik helemaal geen zin meer in warm eten en vind ik brood enorm lekker. Normaal gesproken is dat echt precies andersom!

    Raar wat zwangerschap allemaal met je doet he!

    Pim
     
  11. Nala

    Nala Fanatiek lid

    29 okt 2005
    1.236
    1
    0
    Groningen
    Hoi Pim

    Ik zie dat jij 5 weken en 6 dagen zwanger bent. Dat is precies de dag dat ik een berichtje hier op het forum achterliet dat ik zo blij was dat ik helemaal geen last had van zwangerschapsverschijnselen. En een dag later was het raak.. Wil je niet ontmoedigen, maar ik zou het even afkloppen als ik jou was :D. Ik had dat dus ook dat ik me afvroeg of ik wel echt zwanger was, omdat ik nergens last van had. Daar maak ik me nu geen zorgen meer om. Haha.

    Succes en ik hoop dat je er gewoon geen last van krijgt

    Groetjes Nala
     
  12. pim

    pim Fanatiek lid

    22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    hahaha nou ik wacht af!

    Nu denk ik nog dat ik het fijn zou vinden een duidelijk "teken" te krijgen, maar als het zover is zeker niet meer!

    Pim
     
  13. Nala

    Nala Fanatiek lid

    29 okt 2005
    1.236
    1
    0
    Groningen
    1 teken is ok, maar daarna mag het wel weer even wat rustiger aan :D
     
  14. suusje

    suusje VIP lid

    7 okt 2005
    5.368
    0
    0
    Almere
    hahaha ja idd!!!
     
  15. Kiz

    Kiz Bekend lid

    21 nov 2005
    973
    0
    0
    Ik las gisteren ergens, dat na 12 weken, de placenta de aanmaak van de hormonen overneemt, vandaar dat je lichaam dan wat meer tot rust kan komen...
     
  16. Ellen1973

    Ellen1973 Actief lid

    22 sep 2005
    253
    0
    0
    reclasseringswerker
    Bergschenhoek
    Ik wil niemand ontmoedigen, maar ben 2 zwangerschappen lang misselijk gebleven. En de 2e keer 2 keer 1 week opgenomen geweest in het ziekenhuis vanwege uitdroging. Dus na 12 weken over? niet hier helaas :(

    En ook nu voel ik me met de dag misselijker worden. Ik ben niet bang voor bevallen of zo, maar zwanger zijn zou ik over willen slaan ;)
     

Deel Deze Pagina