Hallo allemaal, Ik ben er sinds gisteren achter gekomen dat ik 32 weken zwanger ben... Ik had echt geen idee en was mijn relatie ook niet echt een gezellige gebeurtenis om het zo maar te zeggen... Mijn ex-partner heeft borderline en ik heb moeten vluchten. Door alle stress en ellende heb ik nog nooit doorgehad dat ik dus een kindje verwacht... nu ik het weet is het allemaal dubbel... moet ik het hem vertellen? Mnn hart zegt ja omdat ik vind dat iedere vader het recht heeft om t te weten maar mn verstand zegt nee omdat ik eigelijk niet wil dat mijn kindje in de woede en agressiebuien van zn vader opgroeit al zou dat maar tijdens de bezoekregeling zijn... Ik heb overigens gister wel voor het eerst het hartje gehoord en dat maakte me zo blij dat alles toch goed is... het had anders kunnen zijn... Alleen slaat de angst zo toe nu... heeft iemand ervaring in dit? hoe ik hier mee om kan gaan en of ik t hem ondanks alles moet vertellen? Groetjes Djano
Jeetje 32 weken zwanger!! Gefeliciteerd! Dat je het niet eerder hebt gemerkt zeg! Kan je geen advies geven wat betreft je ex! Lastige situatie! Nou geniet nog ff van je zwangerschap! Groetjes
hey meis ik kwam bij mijn eerste er ook pas later achter dat ik zwanger was )29/30 weken) ik heb het wel tegen de vader gezegd puur omdat hij het recht had om het te weten.. Zelf wel de tijd genomen of ik haar wou laten erkennen en noem maar op ( dat is helemaal aan jou namelijk of hij recht heeft op het kindje) angst om te vertellen of angst wat je nu allemaal te gebeuren staat? Ps als je spullen nodig heb ( zoals wagen enzo laat het even via pb weten en wat nogmeer) Ik weet namelijk uit ervaring wat er allemaal ineens op je afkomt en spullen wat dan ook erg welkom is aangezien je niet lang meer hebt,,,) Enigste wat ik nu kan zeggen GENIET van die paar weken die je hebt hoeveel je ook kan elk moment elke seconde genieten!!!
@pricil ik heb een naar achter gekantelde baarmoeder en de placenta van mijn dochter lag achter dus ik voelde haar niet snel eerste keer dat ik haar voelde trappen was 30 weken. werd elke maand ronde zelfde tijd ''ongsteld''
hier geen ervaring, maar wil je wel even feliciteren (en sterkte wensen)! probeer er van te genieten!
ow meisss wat een schok idd als je er zo ineens achterkomt maar wat leukkkk !!! Doet me denken aan t programma : didnt know i was pregnant Geen advies over t wel of niet vertellen, doe wat je denkt dat goed is voor jou en ke kindje en volg je hart ! Weet je al wat t word? Je bent al best ver en fijn om te horen dat t kindje t goedmaakt! Geniet er nog even van nu je t weet hihihi dikke knuffel ! If you need something pb me maar, ik heb vast wel iets liggen voor je al is t wat kleine dingen die ik je voor een kleine prijs kan toestruren
jeetje dat is heftig zeg. ik zou in elk geval goed nagaan hoe en wat qua rechten. daar kan ik je helaas geen advies in geven. via marktplaats kun je vaak ook dingen kopen voor enorm weinig geld, zodat je financieel ook wat meer lucht hebt gefeliciteerd in elk geval en sterkte met de hele situatie
Jeetje, dan hoef je nog maar 8 weken! Proficiat!! Kan je geen advies geven, wens je heel veel succes en geniet nog van de 8 weekjes
Omg! Het kan dus echt! Gefeliciteerd.. Maar wat een heftige dingen komen er nu op je af! Ik wens je heel veel sterkte de komende tijd! En ja ik zou de vader inlichten..
Gefeliciteerd! Ik zou denk ik de vader wel inlichten, maar duidelijke afspraken maken (eventueel via de rechter) over omgangsregelingen of iets. Als de rechter ook beslist dat het te gevaarlijk is om de vader te zien, dan kun je dit afdwingen. Vaders hebben rechten, maar ik vind dat het kind en zijn/haar gezondheid voorgaan.
Als je voor hem hebt moeten vluchten, nee, dan zou ik het niet doen. Misschien later, als hij/zij geboren is en je zelf aan het idee hebt kunnen wennen. Kan me voorstellen dat je wereld nu nog op z'n kop staat en nog een 'probleem' erbij... Is dat handig? Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap trouwens, geniet er nog even van en zeker straks van je kleintje!
Meid van harte gefeliciteerd met je zwangerschap. Ik denkt dat je het eerst voor jezelf op een rijtje moet zetten en dan kijken wat voor jouw het beste aanvoelt qua het vertellen aan de vader.
jeetje wat een schrik dan!! ik zou het niet vertellen... ik heb in het verleden een mk gehad met iemand voor wie ik uiteindelijk heb moeten vluchten.. en het klinkt stom want heb echt wel moeite met mijn mk nu nog maar ben er ook blij om want hij had hetzelfde bij ons kind gedaan.. weet ik zeker!! dus nee ik zou het niet vertellen wie weet in de toekomst maar eerst alles voor jezelf op een rijtje en tot rust komen er komt nog genoeg op je af straks!!! heel veel succes liefs pris
Gefeliciteerd! Ik hoop dat je -als je eenmaal bekomen bent van de schok- er nog even van mag gaan genieten! Wat je partner betreft zou ik het denk ik nog even niet vertellen. Eerst zelf de boel maar eens op een rijtje krijgen! En als je eenmaal gewend bent aan het idee en het voor jezelf duidelijk is hoe je alles wilt gaan doen, dan kun je het hem evt vertellen. Maar als je echt voor hem hebt moeten vluchten zou ik daar wel 3x over na denken...
Hier ken ik ook nog wel wat verhalen over....Een nichtje van een collega ging met erge buikpijn naar de huisarts en die was 2,5 uur later bevallen.. Kindje was erg naar achter gegroeid en omdat ze zelf een beetje gezet was kon ze het aan haar buik ook niet zien. Ook een andere kennis kwam er na een half jaar achter en het kindje kwam ook nog eens 7 weken te vroeg... Dan gaat het ineens heel snel allemaal! Veel succes en sterkte in ieder geval! Er komt nu waarschijnlijk veel op je af en volg je hart wat betreft de vader, meer advies kan ik daar helaas niet over geven... Ik weet alleen dat een ouder met borderline wel rare/vervelende momenten kan geven ( vriendin van een goede vriend heeft ook borderline en dat loopt nog welleens uit de hand, gelukkig (nog) niet voor het kindje). Ik hoop dat alles goed komt en je nog heerlijk van je zwangerschap kunt genieten, want een zwangerschap is het mooiste wat er bestaat!
32 weken zwanger en niets gemerkt? Wow..het kan dus echt! Sorry, daarvoor plaats je dit topic niet, maar ik sta even perplex. Hopelijk gaat alles wel goed met de kleine? Vervelende situatie, maar zoals andere dames al zeiden zou ik de vader op dit moment niet inlichten. Je bent voor hem gevlucht en het is denk ik belangrijker om jezelf en de kleine in bescherming te nemen. Geen enkele moeder zal je daarin ongelijk geven. Je kunt het hem altijd nog vertellen al realiseer ik me dat dat ook weer consequenties heeft. Sterkte met je zwangerschap en hopelijk komt het allemaal goed.
Jeetje zeg, wat een verhaal... 32 weken zwanger is één ding, maar dat je dan ook nog in zo'n lastige situatie zit met de vader... Ik zou jezelf gunnen om daar niet meteen een beslissing over te nemen. Je weet het nieuws zelf pas net en ik denk dat je best even de tijd mag nemen om wat dingen op een rijtje te krijgen. Daarin heb je geen enkele verplichting naar hem toe. Ik zou informatie inwinnen over de rechten en plichten van jullie beide en op basis daarvan een beslissing nemen. En dat hoeft niet nu! Ik wens je heel veel sterkte en ik wens je toe dat je in de komende 8 weken nog volop kan genieten van je zwangerschap!
Hallo allemaal, Iedereen bedankt voor jullie lieve reacties... ik denk dat het inderdaad voor mij nu eventjes belangrijker is om te genieten... dus ik heb er voor gekozen om eventjes nog niet de vader in te lichten. Wel ben ik vandaag voor het eerst naar de verloskundige geweest en we maken het beide goed! Daar ben ik al ontzettend blij mee...
jeetje hoe kan dat nou, voel je dan geen bewegingen? merk je dan helemaal niks?? ik bedoel het schopt toch? en je ongie dan? niet aanvallend bedoelt hoor echt niet gewoon pure intresse en ben verbaasd mij buik was ook niet mega dus dat zou wel kunnen dat het je niet opvalt maar het schoppen was wel duidelijk..... gefeliciteerd, geniet van de laatste weekjes !