Ik heb in november een mk gehad en ben nu dus weer zwanger. Ik merk aan mezelf dat ik hardstikke onzeker ben en dat ik er al vanuit ga dat het ook mis kan gaan. Ik denk niet dat dit goed is. Ik ben ook bang dat ik meer kans heb op een MK omdat ik er al 1 heb gehad. Ik heb dan ook hard succesverhalen nodig van mensen die 1x een miskraam hebben gehad en daarna wel een goede zwangerschap hebben of hebben gehad.
Hoi Irene, Nou hier een positief verhaal hoor! November 2003 een miskraam, helaas, heel veel verdriet van gehad. Vervolgens in februari/maart opnieuw aangeteld en wegens curretage mocht ik eerder op controle komen (7 wkn 5 dgn). Wat bleek? Een tweeling! Nog meer spanning dus want volgens de gyn was het risico op een mk bij een tweeling weer groter dus afwachten tot 9 weken echo. Als ze er dan nog allebei waren mocht ik er wel vanuit gaan dat alles goed ging. En ja hoor, op 6 november 2004 ben ik bevallen van 2 zeer gezonde knappe kereltjes. Intussen ben ik bijna 18 weken zwanger van de derde. Ik had er rekening mee gehouden dat ook deze zwangerschap wel eens mis kon gaan, maar nee hoor, gewoon in 1 keer alles goed! Misschien dat het de eerste keer toch mis is gegaan omdat je lichaam het niet herkend of zo? Dus 1 miskraam gehad, vervolgens een (spontane) tweeling en nu de derde op komst! Ik begrijp dat je enorm onzeker bent en daar zullen zelfs deze succesverhalen niets aan veranderen, maar houdt moed! Ik wens je een hele fijne en succesvolle zwangerschap toe! Groetjes Manou
Gefeliciteerd met je zwangerschap! Ik zal niet schrijven dat je je geen zorgen hoeft te maken want dat doe je toch wel. Uit ervaring weet ik dat het zorgelijke wel even blijft. Probeer het alleen niet je zwangerschap te laten beheersen. Voor mijn dochter heb ik een miskraam gehad bij 5 weken zwangerschap(daarna dus een gezonde dochter) en ik heb in augustus 2006 een miskraam gehad bij 10 weken zwangerschap, intuitief wist ik dat het niet goed zat en het bleek een lege vruchtzak te zijn. Een tijd lang durfde ik niet zwanger te raken uit angst dat het weer niet goed zou zijn. Die angst is echter ongegrond, 1 of 2 x een miskraam betekent niet dat het nog een keer hoeft te gebeuren. Inmiddels ben ik weer 12 weken zwanger en weet dat ik op mijn lichaam kan vertrouwen! En schrijf het lekker van je af, beter dan zelf blijven piekeren!
Nog even een aanvulling, ook ik was enorm onzeker bij de tweede zwangerschap. Ik ben na mijn miskraam opnieuw begonnen met roken (was toch al lange tijd gestopt geweest). Vervolgens heb ik, toen in opnieuw zwanger was, gewoon stug doorgerookt (ja, stom!) totdat ik m'n eerste goede echo had. Ik dacht bij mezelf, nu pas ik niet meteen m'n hele leven aan voor misschien wel weer een grote teleurstelling. Ik maar zeggen dat ik je gevoel heel goed herken, zelfs bij deze zwangerschap heb ik voor mezelf een slag om de arm gehouden dat het wel weer eens mis kon gaan. Dit is heel natuurlijk! Maar als je straks een goede echo hebt verdwijnen een hoop van deze gevoelens wel, maar waarschijnlijk nog steeds niet helemaal. En daarna als de kleine is geboren, maak je je weer druk om zijn/haar gezondheid e.d. Dus bereid je maar voor, je leven zal nooit meer zo onbezorgd zijn als voorheen . Ook dat hoort bij het moeder worden/zijn. Nogmaals heel veel geluk voor nu en voor de toekomst! Veel liefs, Manou
Manou wat een geweldig verhaal en wat fijn voor je dat het goed is gegaan en zelfs een tweeling! Geweldig zeg. Oh ik hoop echt dat bij mij nu alles ook goed gaat. Ik heb 21 maart de eerste echo en ik vind het zo super spannend!
Ik zal voor je duimen! En laat je even weten hoe je echo geweest is? Succes voor de komende 2 weken, want ondanks dat je op je lichaam moet vertrouwen zal het toch niet meevallen. En als je gewoon eens lekker je verhaal kwijt wilt dan weet je ons te vinden. En je mag me natuurlijk ook altijd een Pb sturen! Dikke knuf, Manou
hier een positief verhaal. in augustus heb ik een curetage gehad nadat we er op een echo achter kwamen dat het hartje was gestopt met 10wk en 5 dg. 4 rondes later en ja hoor ik ben zwanger. kon het gewoon niet geloven. dinsdag heb ik de 2e echo gehad en me kleintje was druk bezig, nu ga ik genieten van me zwangerschap maar de weken tot de echo waren stress vol, duurde heel lang en ik durfde er niet van te genieten. veel succes met de echo en een fijne zwangerschap gewenst
Ik wil je feliciteren met je zwangerschap en probeer er ondanks allle onzekerheid toch van te genieten.
Hoi Irene, Ik herken het direct! Zelf heb ik een miskraam gehad in december. Daarna was mijn cyclus erg onregelmatig, maar twee weken geleden deed ik toch weer een positieve test. Toen heb ik direct de verloskundige gebeld en naar aanleiding van mijn verhaal ging zij er vanuit dat ik vanaf 10 januari weer zanger was, ondanks een tussentijdse bloeding die op 29 januari begon. Gisteren dus de eerste echo gehad en dat was een behoorlijke domper. In plaats van 8 weken, bleek ik pas 4 weken en 5 dagen zwanger te zijn. Er was alleen nog maar een 'zwangerschapsring' te zien. Ik moest over twee weken weer terug komen voor een nieuwe echo. Toen belde de verloskundige me vandaag op. Ze had overlegd met de gyn in het ziekenhuis en wilde me niet nog twee weken in onzekerheid laten zitten. Ik kon vandaag in het ziekenhuis terecht voor een echo. Uit die echo bleek dat ik 5 weken en 1 dag zwanger ben. Moet ik dus toch van de bloeding van 29 januari uitgaan, ook al was dat een lichte bloedng die niet lang duurde. Goed nieuws is wel dat de gyn al een miniscuul vruchtje kon zien. Blij dus dat ze in het ziekenhuis wat preciezere apparatuur hebben. Toch blijft de ongerustheid. Aan de andere kant weet ik door die miskraam wel hoe het voelt als het fout gaat. Buikkrampjes die ik nu heb, horen bij het groeien van de baarmoeder. Voor mij biedt dat toch wel wat verlichting. Misschien dat jij er ook op zo'n manier naar kunt kijken. Sterkte in elk geval de komende weken. Want wat duurt het dan lang, hè?
Ik heb ook in dec'06 een miskraam gehad. Mijn eerste kindje.. nu weer opnieuw zwanger. Bij de vorige zwangerschap twijfelde ik continu of het wel goed zou gaan, had er zo'n negatief gevoel over. Nu heb ik er juist meer vertrouwen in! Maar ik ben wel doodsbang voor de eerste echo. Stel dat het hartje niet klopt? Of stel dat er niks zit? Zo eng.. dus gevoel herken ik zeker wel..
Ik heb in maart 2006 een miskraam (missed abortion) gehad en nu dus alweer een hele tijd happy zwanger! Tot de 20e week heb ik er niet van kunnen genieten, vanwege allerlei angsten, maar sinds een paar weekjes geniet ik met volle teugen. En zo te lezen zijn er nog veel meer dames bij wie het de tweede keer wel goed gaat, dus moed houden! Groetjes, Anakin.
Herken het hoor! Ik heb 11 oktober een mk gehad, en nu dus bijna 13 weken zwanger. Maar heb het ook nog vaak dat ik erg bang ben, maar dat is ook logisch... maar iid van harte meid, en probeer er toch van te genieten hoe moeilijk dat ook soms is! Stukje bij beetje lukt dat ook wel, vooral als je de weken dat je bij je mk was weer voorbij bent En suc6 met je echo! jessica
Hier nog 1 die zwanger is na een miskraam. Ik merkte ook het verschil: bij de eerste zwangerschap was ik in 1 keer zwanger en blij. Bij de tweede op zich ook, maar toen dus een miskraam. Nu bij de derde zwangerschap kwam dat besef en blijde gevoel heel langzaam. Bij iedere stap werd ik iets blijer (eerste keer echo, eerste keer hartje luisteren, tweede keer echo, eerste keer kindje voelen). Nog steeds zeg ik niet dat het goed gaat, maar zeg ,,deze keer lijkt het goed te gaan". Maar je gaat straks echt wel genieten van je zwangerschap hoor. En zelfs balen van al die vervelende kwaaltjes... Met andere woorden: je bent strakjes gewoon zwanger net als ieder ander. Nu even die rottige fase door!
Hier nog een postief verhaal, ik heb zelfs 2 miskramen gehad dus voor mij was de angst ook echt heel groot.. ik ben nu bijna 9 weken zwanger en bij mij zat de angst er goed in totdat ik mijn eerste echo zag werd het wel minder, probeer zoveel mogelijk op je lichaam te vertrouwen ook al is het moeilijk, wil je praten kan je altijd een pbtje sturen succes met alles!
OOK IK KAN JE EEN POSITIEF VERHAAL VERTELLEN. in juli vorig jaar heb ik een miskram gehad ik was toen 7weken zwanger,ik was er kapot van want ik had al 2gezonde kindjes hoe kon mij dit dan gebeuren?maar goed je doet er niks aan.ben daarna 1x ongesteld geweest en de maand daarna gelijk weer zwanger!heel onzeker,met 7weken al een echo gehad alles zag er goed uit.met 10weken weer een echo gehad weer niks aan de hand met 20 weken kreeg ik weer een echo en het kindje is helemaal gezond.ben echt in het begin heel bang geweest met elk pijntje wat ik voelde maar ik ben nu nog steeds zwanger!dus meid ik zou zeggen geniet er lekker van!
Ik heb een mk gehad in september, vruchtje was met 8 weken en paar dagen gestopt met leven... Toen bleek in in januari weer zwanger te zijn...dit ging ook weer snel mis, week na nod en posi test begon bloeden al...dus dit vond ik minder erg, omdat ik veel vaker voorkomt... Toen was ik weer in februari zwanger, meteen dus...hebben al mooie echo gehad, het zag er heel goed uit zei vk...nu mogen we morgen weer komen voor echo...maar vind het onzettend spannend en ben vaak bang dat het niet goed is ofzo..dat ik niet zwanger mag blijven...toch heb ik er wel een heel goed gevoel over (al vanaf voor de eisprong!) alleen zelf ben ik steeds ook heel onzeker.. Nouja, morgen weet ik weer meer....hoop dat alles goed is Liefs Syl
ik heb in april een miskraam gehad en ben toen in augustus weer zwanger geraakt. En zie, ik ben nu bijna 35 weken zwanger en mijn hele huis is baby klaar. Dus het kan echt. Een miskraam komt ook heel vaak voor. Veel succes en geniet lekker van deze zwangerschap
Sylvia heel veel succes met de echo vandaag! Ik duim voor je. Laat je weten hoe het was? Ik heb morgen een echo en ben echt super zenuwachtig...
Hey meid, Ik zelf heb geen mk gehad maar toen ik 7 weken zwanger was kwam mijn vriendin vertellen dat zij ook een baby verwachte! alle bij hardstikke blij natuurlijk. maar naar een week kreeg ze al een bloeding en zij is helaas ook haar baby verloren! Nadat zij de baby is verloren werd ik ook heel onzeker maar ben nu goed op weg. Ik hoop voor mijn vriendin dat zij ook weer zwanger mag worden en dat alles goed zal gaan. Ik hoop voor jou in ieder geval het zelfde! Ik kan heel goed begrijpen dat je onzeker bent maar probeer vertrouwen te hebben in jou zelf! Geniet van je zwangerschap! Liefs
hier nog iemand met erg veel stress. Ben meteen na miskraam weer zwanger en krijg vrijdag een echo. Ben er erg zenuwachtig voor.