Wat geef je de kraamverzorgster na de kraamweek?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door susanne1979, 4 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    Ik heb geen idee wat ik de kraamverzorgster straks als aandenken/bedankje kan geven..
    Wat doen jullie of wat hebben jullie gedaan?

2. Niet meer actief

hmm, dat hangt ook een beetje af hoe de relatie is tussen jou en haar. Wat zijn haar hobby's enzo.. misschien moet je nog ff wachten met verzinnen

3. melody

melody Bekend lid

29 mrt 2006
    672
    0
    0
    tja dat zou ik nu ook nog niet kunnen zeggen, ligt er idd aan wat voor band je met haar hebt gekregen in die tijd...
    Maar het is voor haar gewoon werk en ze krijgt er toch al geld voor... dan vindt het een beetje inzin om iets te kopen, maar misschien gewoon een bosje bloemen en foto'tje van haar/jou en de baby?? als aandenken...

4. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Ik heb 3 verschillende gehad. Alleen met de laatste klikte het en zonder haar had ik het echt niet gered. Ik had tijdens de kraamweek een bos bloemen gekregen van mijn moeder en telkens zei ze dat ze die bloemen zo mooi vond, ik heb haar vandaag net zo'n bos bloemen gegeven!!

5. patries38

patries38 Bekend lid

2 mei 2006
    811
    0
    0
    verpleegkundige
    Bij mijn eerste zoontje had in twee verschillende kraamverzorgsters, dat was jammer. Ook niet echt de tijd gehad om een band op te bouwen. Allebei een bos bloemen gegeven.
    Kraamverlof bij mijn tweede was heel anders, ik had 10 dagen dezelfde kraamverzorgster, en zij was echt mijn steun en toeverlaat. Ik had namelijk bekkeninstabiliteit, in die mate dat ik nauwelijks in staat was om te lopen of maar ook iets te doen, heel frusterend.En zij heeft zo goed voor mij gezorgd, maar ook voor mijn gezin. Ik voelde mij echt prettig.
    Zij kreeg van mij dan ook een zeer royale cadeaubon van een bekende parfumerie, en een grote bos bloemen.
    Groetjes Patricia

6. klaasje9

klaasje9 Actief lid

3 mei 2006
    468
    0
    0
    Friesland
    wel een goeie vraag eigenlijk!!! ben ook wel benieuwd!!!

7. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    De vorige keer heb ik de Kraamverzorgende een irischeque gegeven met een foto van Lisa erbij met als tekst : "Bedankt dat je voor mij en mijn mama gezorgt hebt! Maar dat wilde ik deze keer niet doen...dus vandaar ook mijn vraag.

Hmm misschien is het wel een goede tip om idd te wachten tot ik weet hoe ze is en wat voor band ik met haar heb.

8. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Ik heb haar (ze komt uit onze straat) een grote bos bloemen gegeven,
    dat vond ze erg leuk.

9. nicol

nicol Actief lid

8 nov 2005
    142
    0
    0
    Ik zou ook gewoon een bosje bloemen doen of een doosje bonbons.

10. henriet

henriet Actief lid

22 jul 2006
    230
    0
    0
    ermelo
    ik had een geweldige kraamvrouw!zij kreeg van mij een doosje merci en daarbij het geboortekaartje en een foto van haar met de baby en zijn zus.
    nu een jaar later zijn mijn 2kids weer op de foto geweest en die hebben we haar gestuurd met kijk een jaar later!kreeg een leuk bericht terug.

11. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    ik heb een bloemetje gedaan, maar een doosje merci lijkt me ook leuk

12. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Ik heb twee keer een ontzettende leuke kraamhulp gehad, maar niets gegeven toen ze weggingen. Het is hun werk. Zo denk ik erover.

Kwebbel

13. Karina

Karina Fanatiek lid

31 mrt 2006
    1.987
    0
    0
    Mamma & masseuse
    Rotjeknor
    Wij hebben onze kraamhulp (het was zo'n lief vrouwtje) een geboortekaartje geven en honderd gulden = 45 euro! Het zit namelijk zo, de Arubanen hebben het niet zo heel erg breed en ze was met haar man al een paar jaar aan het sparen om met het hele gezin naar NL te gaan voor een paar weken! Elk dubbeltje moest worden omgedraaid, dus toen dachten wij laten we een steentje bijdragen, toen hadden we daar voor gekozen omdat zij aan geld gewoon het meeste had! Dolgelukkig was ze ermee, ze kwam later nog een keertje langs om bij de kleine te kijken, ons te bedanken en een kerstkaartje met roze sokjes erbij te geven, zo lief! Echt een topkraamverzorgster, hopelijk krijg ik net zo'n lief mensje, met zulke goede oud Arubaanse/Hollandse tips bij mijn volgende kraamweek!!!

14. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    wij hadden heel leuke foto's gemaakt van haar met de kleine en in een heel grote lijst gedaan met daarin het geboortekaartje en een apart bedankje voor wat ze gedaan had, en ze was net op haarzelf gaan wonen en hebben we leuke foto lijsten voor in haar huis gehaald (ze had alles zwart) en 25 nlg... :)

ze vondt het hartstikke leuk en kan alleen maar hopen dat als het zover is ze nog steeds als kraamhulp werkt en we haar nog een keer kunnen krijgen....

bij de 2e hadden we een bosje bloemen, envelopje met geld en leuk bedank briefje geschreven...

15. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    ahh een foto collage is ook wel leuk ja....

16. Karina

Karina Fanatiek lid

31 mrt 2006
    1.987
    0
    0
    Mamma & masseuse
    Rotjeknor
    Tuurlijk is het hun werk, maar zo'n eerste week met je kleintje is zo spannend en zo nieuw allemaal en zo belangrijk, dat ik het zo fijn vond dat ik zo'n lieve vrouw aan mijn bed had staan, dat ik haar daarvoor wilde bedanken! Je kan het ook anders treffen hè en dat vind ik toch wel bepalend hoe je voor de rest met je kindje omgaat hoor! Als je zo'n chagerijn aan je bed hebt staan, waar je uiteindelijk je mond niet meer tegen durft te openen komt in zo'n eerste week extra hard aan, het is juist een week waar je, je geen zorgen in moet maken, je rust moet nemen, je rustig moet houden en zij zorgde ervoor dat ik dat nam en ook deed! Dus ik vond tuurlijk dat ze haar werk deed, maar desondanks was ik haar zo dankbaar dat ik haar daarvoor wilde bedanken omdat ze zo goed voor mijn kindje en mij had gezorgd, dat ze alles zo goed uitlegde en zo rustig en dat vind ik toch wel heel erg belangrijk en is mij heel veel waard geweest!!!

17. klaasje9

klaasje9 Actief lid

3 mei 2006
    468
    0
    0
    Friesland
    ja daar ben ik het ook mee eens, het is wel hun werk, maar vind dat een bedankje er dan wel af kan, het scheelt natuurlijk heel erg, als je een hele lieve kraamverzorgster hebt, begint het gelijk goed!

ik denk dat ik ook maar een doos merci en bloemetje doe ofzoeits!! gaat ook maar om het idee, maar is wel zo leuk..

Deel Deze Pagina