verschil in afmeting beeb

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door makey, 8 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. makey

makey Fanatiek lid

16 feb 2006
    1.999
    0
    0
    ik heb in het ziekenhuis een echo gehad op 25/7 toen was ik volgens de berekening 7wk en 6dgn (inwendig) en was de beeb 13.4mm groot.
    volgesn mijn eigen berekening was ik 7wk en 3dgn
    nu heb ik ergens anders een echo laten make ivm onzekerheid bij mij. (een oud apperaat voglens mij) en dit was op5/8 en toen berekende dat ding 8wkn en 1dg en was de beeb 17.4mm groot.

ligt dat aan het apperaat want dit klopt natuurlijk niet komt dit doordat t 2 verschillende apparaten zijn geweest? en misschien op een ander punt gemeten.
    alles was verder goed hartje enzo maar ze zeiden er ook bij dat de aantal weken zwanger +5 of -5 konden zijn bij dit apparaat (laatste echo)

maak me een beetje ongerust.

2. makey

makey Fanatiek lid

16 feb 2006
    1.999
    0
    0
    die laatste echo was ook ergens anders en was een ander apparaat.
    die eerste berekening van het ziekenhuis komt dicht in de buurt van mijn berekening

3. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Makey,

het kan heel goed dat twee echo's verschillende dingen aangeven. Kijk maar eens in het onderwerp uitleg echoformulier (bovenaan deze pagina) daar wordt dat uitgelegd. Je hoeft je er geen zorgen om te maken. Laat jouw verloskundige maar beslissen van welke datum uiteiendelijk wordt uitegegaan.
    Goede zwangerschap gewenst!

Mirjam

4. makey

makey Fanatiek lid

16 feb 2006
    1.999
    0
    0
    dank je wel !

Deel Deze Pagina