Honger....?!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Kiz, 14 dec 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kiz

    Kiz Bekend lid

    21 nov 2005
    973
    0
    0
    Ik lees hier vanalles over misselijk zijn, niet kunnen eten, aversie hebben van bepaald eten....
    En 'natuurlijk' heb ík van die kwaaltjes geen last (da's altijd zo bij mensen die van het verliezen van een paar kilootjes niet verdrietig zouden worden ;) ).
    Wat ik wel merk, is dat het lijkt alsof ik meer/eerder honger heb. Ik merk dat ik sterker ruik (gisteren had iemand op het werk stiekem een peuk in de prullenbak in de keuken gegooid, en ik werd haast niet goed van de lucht, terwijl anderen het niet leken te ruiken), en dat mijn zin in bepaald eten verandert, ik weet af en toe zelf niet waar ik nou zin in heb. Zoet??? Hartig??? Snoep??? Fruit??? Soms heb ik een honger-gevoel, maar weet ik niet wat ik dan eigenlijk zou willen eten....
    Lastig te omschrijven, maar het is ook een best lastig gevoel.... :confused: :)
    Ik probeer gewoon op de normale tijden normaal te eten, maar soms kan ik echt een poosje bezig zijn met de vraag: Wat lust in nu eigenlijk, waar heb ik trek in??

    Herkenbaar??? Of ben ik een van de weinigen met dit soort rare neigingen?? :)
     
  2. deborah

    deborah Actief lid

    2 dec 2005
    348
    0
    0
    voor mij heel herkenbaar, ik wil dan graag wat eten maar verander wat ik ging eten wel 4 keer :oops:

    en ik heb ook dat vreemde vage ( ander gevoel dan anders ) honger/misselijk gevoel.
     
  3. MirandaT

    MirandaT Niet meer actief

    Ik word juist misselijk als ik niet genoeg eet.
    'S morgens op bed moet ik eerst ff wat eten anders hang ik zo boven de wc.

    Overdag moet ik ook veel meer eten, dan wat ik eerst deed, anders word ik ook misselijk.
    Maar hopelijk is dat over een paar weekjes over ;)
     
  4. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.008
    4.182
    113
    Ook ik zou een paar kilo's niet erg vinden en ook ik heb steeds een honger gevoel, eet ik dan niet iets dan wordt ik misselijk.
    Alleen zoek ik dan wat uit en naar een paar happen hoef ik niet meer, het staat me dan zo ontzettend tegen dat ik ervan moet kokhalzen.

    Patat met mayo, vrijdag nog gegeten en nergens last van afgelopen maandag gebakken aardappelen met mayo en na twee happen hoefde ik niet meer, gatver de gatver dus de pot met appelmoes maar uit de kast gepakt.
    Hmmmmm dat was lekker.
    Fruit, geen problemen mee vooral manderijntjes zijn favoriet terwijl dit toch altijd eerst appels waren.
    Musli repen heb ik ook geen problemen mee maar s'morgens brood is aan mij niet besteed.

    Mijn geur wordt ik gek van, iemand te veel parfum op (naar mijn neus geoordeeld) en ik zit te kokhalzen.
    Manlief voor een grote boodschap naar de wc geweest en ik moet er toevallig langs, nou dat gaat kokhalzend (wat opzich raar is want ik werk in de zorg)

    maar ach ik kan er mee leven (graag zelfs)

    Groetjes
     
  5. Daan0201

    Daan0201 Fanatiek lid

    28 okt 2005
    1.830
    0
    0
    Haha, wat herkenbaar! Ik heb dat dus ook. Sta ik bv. te koken, denk ik 'hmmm, heerlijk zometeen lekker eten' Zit ik aan tafel, 2 happen en dan moet ik er niet meer aan denken! Of andersom, sta ik te koken denk ik 'getverdemme' en als ik ga eten smaakt het prima. Ik at 's-ochtends altijd brood, maar daar moet ik nu niet aan denken. Heb de eerste weken alleen maar pap gegeten 's-morgens en dat ging prima. Deze week voor het eerst aan de cruesli, gaat ook goed.
    En als ik honger krijg word ik misselijk dus dat moet ik zeker zien te voorkomen! ;)
     
  6. Nala

    Nala Fanatiek lid

    29 okt 2005
    1.236
    1
    0
    Groningen
    Hier precies hetzelfde! Vreselijke honger. Maar ik eet in kleine porties, omdat ik anders misselijk wordt. En dan heb ik de ene portie nog niet op en dan begint mijn maag alweer te knorren. Als ik te lang wacht met eten, krijg ik sinds gisteren vreselijke maagkrampen...
    En dat ruiken heb ik ook. Uitlaatgassen irriteren me echt heel erg. En het huis ruikt raar. Als mijn vriend iets heeft gegeten wat ik niet gehad heb en de lucht hangt er nog een beetje, dan ruik ik dat al voordat ik de voordeur open doe bij wijze van....
    Ach.. het hoort er allemaal bij :D
     
  7. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.008
    4.182
    113
    Nou omdat ik nog behoorlijk wat appels heb liggen (ja sorry heb manderijnen voorkeur) vroeg manlief of ik geen appeltaart of appelcake kon bakken.
    Nou alleen de gedachte al maakte me aan het kokhalzen, dus dat mag hij lekker zelf gaan doen :)
    Nee het warme eten begint hier echt niet meer leuk te worden, vandaag maar een paar aardappelen gehad en wat rauwkost, de kippepoot bewaar ik maar tot vanavond.

    Groetjes
     
  8. Senna

    Senna Fanatiek lid

    8 dec 2005
    2.560
    0
    0
    ooh kunnen we niet ogenblikkelijk ruilen?????

    Ik wil zo graag alles kunnen eten zonder misselijk te zijn! maar helaas,
    ben al vijf kilo kwijt in een week tijd :S
    Ben dr niet blij mee, dus wil graag met je ruilen hoor!
     
  9. Jansen

    Jansen Bekend lid

    6 nov 2005
    588
    0
    0
    Ik heb 's avonds opeens ontzettende trek in een boterham met een bepaald soort beleg.. En het blijft niet bij 1 boterham....:)

    En het is natuurlijk niet goed om later op de avond nog te eten, maar ik MOET gewoon.

    Jansen
     
  10. Kiz

    Kiz Bekend lid

    21 nov 2005
    973
    0
    0
    Ik ben blij te horen dat ik niet de enige ben, met deze rare kwaal! Is jullie reuk ook zo ontzettend goed ontwikkeld??? De mijne wel, en ik begin ook steeds meer te merken dat ik sommige dingen niet meer blief, en andere juist wel! Zo dronk ik eerst heel graag een kop wiener melange met slagroom. Nou die slagroom mogen ze van me houden!!! Da's dus voor de lijn best positief, alleen ben ik ook ineens erg gevoelig voor chocolade....en da's minder....
    Wat brood betreft: momenteel kunnen de boterhammen met smeerkaas (??!!) niet aangesleept worden....Ook erg typisch...
    Ach ja, het hoort erbij, en is wel grappig, vind ik!
     
  11. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.008
    4.182
    113
    Ik heb dus helemaal een fruit tick en normaal geef ik altijd de voorkeur aan warm eten dan aan brood.
    Nou mijn arme man maar koken en ik na 5 happen het bord al van mij af schuiven.
    Zo ook gisteren maar wel meteen een sinasappel eten als ik het warme eten van mij af heb geschoven.
    Brood is lekker alleen heb ik moeite met de korstjes (raar toch) maar gelukkig lust de hond ze wel :) .
    Ook mijn reuk is veranderd, helaas betekend dit voor mijn man dat hij met kerst niet zijn favoriete geurtje krijgt maar een ander (ja sorry hoor maar ik ging bijna over mijn nek en heb dus een geurtje gekozen dat dit niet veroorzaakt) Het geurtje wat ik nu heb gehaald ruikt naar kokos (hoezo een fruit tick :rolleyes: )
    Warm eten vind ik ook stinken, alleen de spaghetti krijg ik goed weg (de lasagne van zaterdag trouwens ook)

    En mijn man heeft een nieuwe naar voor mij, hij noemt me nu hormonenbommetje :(

    Groetjes
     

Deel Deze Pagina